Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Er zal nog genoeg 'lucht' in de Docsis techniek zitten, dus qua Docsis techniek zal Ziggo nog wel vooruit kunnen ! Maar kunnen die oude coax kabels ( die al 40-50 jaar in de natte Nederlandse grond zitten ), die nieuwe technieken nog bijhouden, dat is m.i. meer de vraag ! Nog afgezien van de nieuwe hardware die daarvoor nodig is, terwijl Ziggo de huidige apparatuur natuurlijk nog niet financieel heeft uitgemolken.
Maar aan wie wil Ziggo dat soort snelheden verkopen ? Hoeveel particulieren zouden dit willen hebben en/of hebben dit nodig ? Nog afgezien van de prijs die Ziggo daarvoor zal vragen, want gezien Ziggo's huidige prijsstelling zal Ziggo daarvoor ook de ultieme hoofdprijs vragen.
Ziggo heeft e.e.a. aan zichzelf te danken. Door de download maar te blijven verhogen en met de reclame/PR te doen alsof men die 1Gbit/s minimaal nodig heeft, schiet Ziggo zichzelf nu in de voet.
Ziggo had natuurlijk kunnen/moeten weten, dat ze de snelheids wedstrijd met glasvezel zou gaan verliezen. Ziggo heeft 'hoog' gespeeld, zwaar gebluft en heeft nu duidelijk verloren. Want de klanten lopen met bosjes weg !
Nu ook de 'eeuwige' Ziggo klanten ( die alleen maar coax in huis hebben ) met b.v. 'Klik & Kaar' wel een keus hebben, valt ook nog eens Ziggo's enige én vaste melkkoe weg.
Met coax op zich is niets mis en heel veel huishoudens zouden met ( zeg wat ) een 250/100 prima vooruit kunnen, maar dan moet Ziggo dat wel gaan leveren én dat vooral doen met concurrerende prijzen. Ziggo zal ( moet ! ) m.i. de prijzen behoorlijk verlagen, om zo werkelijk te kunnen concurreren, nu ook de voormalig 'eeuwige' klanten een keuze hebben en bij bosje weglopen.
Dan kan Ziggo ook DVB-C behouden, mits Ziggo dan ook weer mediaboxen mét coax gaat leveren. Nieuwe klanten krijgen nu standaard de Mini en dus IPtv. Maar dát kunnen haar concurrenten ook en deze hebben dan vaak ook nog betere mediaboxen waarop Android en/of Google-tv staat. Waarmee de klant zelf bepaald welke app men wil installeren en gebruiken, i.p.v. dat Ziggo ( weer eens ) gaat bepalen wat goed is voor haar klanten en/of dat Ziggo bepaald wat haar klanten zouden willen.
Valt DVB-C weg, dan zullen m.i. veel 'oude' Ziggo klanten direct overstappen, die alleen voor die betere beeld kwaliteit bij Ziggo blijven. Want Ziggo's IPtv is niet iets waarmee ze zich kan onderscheiden of Ziggo moet dat rap gaan verbeteren. Echter, dát kunnen de concurrenten dán natuurlijk ook gaan doen, want IPtv is een 'gelijk' speelveld, terwijl DVB-C <> IPtv dat niet is.
Deze aankondiging, dat Ziggo t.z.t. 4 of zelfs 8Gbit/s gaat leveren, is m.i. meer een grote wortel die men de klant voorhoud, waarmee Ziggo hoopt/probeert de leegloop te beperken !
Er zal nog genoeg 'lucht' in de Docsis techniek zitten, dus qua Docsis techniek zal Ziggo nog wel vooruit kunnen ! Maar kunnen die oude coax kabels ( die al 40-50 jaar in de natte Nederlandse grond zitten ), die nieuwe technieken nog bijhouden, dat is m.i. meer de vraag ! Nog afgezien van de nieuwe hardware die daarvoor nodig is, terwijl Ziggo de huidige apparatuur natuurlijk nog niet financieel heeft uitgemolken.
Maar aan wie wil Ziggo dat soort snelheden verkopen ? Hoeveel particulieren zouden dit willen hebben en/of hebben dit nodig ? Nog afgezien van de prijs die Ziggo daarvoor zal vragen, want gezien Ziggo's huidige prijsstelling zal Ziggo daarvoor ook de ultieme hoofdprijs vragen.
Ziggo heeft e.e.a. aan zichzelf te danken. Door de download maar te blijven verhogen en met de reclame/PR te doen alsof men die 1Gbit/s minimaal nodig heeft, schiet Ziggo zichzelf nu in de voet.
Ziggo had natuurlijk kunnen/moeten weten, dat ze de snelheids wedstrijd met glasvezel zou gaan verliezen. Ziggo heeft 'hoog' gespeeld, zwaar gebluft en heeft nu duidelijk verloren. Want de klanten lopen met bosjes weg !
Nu ook de 'eeuwige' Ziggo klanten ( die alleen maar coax in huis hebben ) met b.v. 'Klik & Kaar' wel een keus hebben, valt ook nog eens Ziggo's enige én vaste melkkoe weg.
Met coax op zich is niets mis en heel veel huishoudens zouden met ( zeg wat ) een 250/100 prima vooruit kunnen, maar dan moet Ziggo dat wel gaan leveren én dat vooral doen met concurrerende prijzen. Ziggo zal ( moet ! ) m.i. de prijzen behoorlijk verlagen, om zo werkelijk te kunnen concurreren, nu ook de voormalig 'eeuwige' klanten een keuze hebben en bij bosje weglopen.
Dan kan Ziggo ook DVB-C behouden, mits Ziggo dan ook weer mediaboxen mét coax gaat leveren. Nieuwe klanten krijgen nu standaard de Mini en dus IPtv. Maar dát kunnen haar concurrenten ook en deze hebben dan vaak ook nog betere mediaboxen waarop Android en/of Google-tv staat. Waarmee de klant zelf bepaald welke app men wil installeren en gebruiken, i.p.v. dat Ziggo ( weer eens ) gaat bepalen wat goed is voor haar klanten en/of dat Ziggo bepaald wat haar klanten zouden willen.
Valt DVB-C weg, dan zullen m.i. veel 'oude' Ziggo klanten direct overstappen, die alleen voor die betere beeld kwaliteit bij Ziggo blijven. Want Ziggo's IPtv is niet iets waarmee ze zich kan onderscheiden of Ziggo moet dat rap gaan verbeteren. Echter, dát kunnen de concurrenten dán natuurlijk ook gaan doen, want IPtv is een 'gelijk' speelveld, terwijl DVB-C <> IPtv dat niet is.
Deze aankondiging, dat Ziggo t.z.t. 4 of zelfs 8Gbit/s gaat leveren, is m.i. meer een grote wortel die men de klant voorhoud, waarmee Ziggo hoopt/probeert de leegloop te beperken !
Laatst bewerkt: