• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verwarring over kosten telefoongesprekken.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 6393
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 6393

Ik heb al jaren hetzelfde abonnement bij UPC. Na de fusie met Ziggo heb ik niets veranderd onder het motto: als je zelf geen actie onderneemt, blijft alles bij het oude.
In de oude situatie hoefde ik niet te betalen voor gesprekken naar vaste nummers in Nederland. Dat was onbeperkt al inbegrepen bij het abonnement.

In mijn Ziggo zag ik wel al verbruikkosten verschijnen, maar ik ging er van uit dat dit uiteindelijk op de factuur op nul gezet zou worden. Jaren geleden ging dat bij UPC ook zo: eerst belkosten vermelden die een paar regels later als korting werden tegengeboekt met nul als resultaat.

Nu moet ik opeens wel betalen voor die gesprekken binnen Nederland. Geen tegenboeking meer op de factuur.

Dit vind ik een vorm van belazeren. Nooit heb ik bericht gehad dat het onbeperkt bellen zou vervallen. Ik betaalde daar zo'n 10 Euro extra voor. Dat is nu dus een stiekeme verhoging van de abonnementskosten geworden. Ik kan immers niet meer bellen binnen Nederland naar vaste nummers binnen Nederland terwijl de abonnementprijs niet is gedaald.

Vreemd dat ik niemand hier hoor over zo'n extreme prijsverhoging door dat stilzwijgend stopzetten van onbeperkt bellen.
 
Heb je al contact gehad met de HD?
Dit lijkt mij gewoon fout, jouw oude contract is immers gewoon nog geldig.
 
Weet je zeker dat het geen betaalnummers zijn geweest?

Als dat niet zo is dan doen wat Robert Koopman zegt, even bellen of twitteren.
 
Ik heb wel eens belkosten naar andere nummers zoals mobiel en 0900 nummers. Dat is altijd al zo geweest. Die kosten zaten niet in het abonnement en daar ben ik me altijd bewust van geweest.
Het gaat echt om bellen naar vaste nummers, dus met een normaal kengetal zoals 023, 020 enz. Dat zat in het abonnement en is blijkbaar stilzwijgend veranderd, terwijl overduidelijk steeds gesteld is door UPC dat er niets zou veranderen aan lopende abonnementen na de fusie zolang je zelf geen actie onderneemt.
 
088 company nummers vallen ook onder het contract van onbeperkt bellen. Worden gezien als lokale nummers. Alle andere zijn idd betaalnummers.

Laat TS eerst eens contact opnemen met de HD. Na de fusie is er wel vaker wat misgegaan bij sommige abonnees. Mocht dat niets opleveren heb ik nog wel een mailadres waar je contact kunt opnemen in de 2e lijns KS. Bevalt mij beter dan HD of Webcare hier.

Ik heb zo eens het akkefietje gehad dat een 0800 nummer werd doorberekend als internationaal nummer. Bleek dat degene van wie dat 0800 service nummer was, in Duitsland zat. Dat kan ik niet weten en dan nog vind ik het vreemd dat wanneer ik 0800 draai, er internationale kosten werden berekend. Het is teruggedraaid en gecorrigeerd op de volgende factuur en meteen aangepast in het systeem zodat het niet meer voorkomt.

@ TS: als pre-UPC klant betaal je 15 euro voor onbeperkt bellen, geen 10. Enige voordeel wat je dan hebt tov de Ziggo variant is dat je internationaal kan bellen voor slechts 10 cent per gesprek. Of heb je recent de abonnementen gewijzigd?
 
Shadowranger zei:
Of heb je recent de abonnementen gewijzigd?

Als dat het geval is dan kloppen de gesprekskosten wel.
Oud-UPC klanten die NU tevreden zijn kunnen hun abonnement eigenlijk niet meer wijzigen.
 
@Robert Koopman
Dat is helemaal waar. Daarom hou ik alles, maar zeker het telefoonpakket, angstvallig in de gaten.
Opzeggen zal ik niet doen. Wel teruggaan naar het Startpakket zonder onbeperkt bellen en opzeggen 2e lijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik zo de reacties lees, begrijp ik dat het onbeperkt bellen niet is afgeschaft maar dat ik slachtoffer ben van administratief gepruts door de fusie.

Zoals ik al in de openingspost heb gemeld, zijn er door mij al vele jaren geen acties geweest om wat te veranderen aan mijn abonnement.
Wat de 10 Euro aan gaat: dat zal inmiddels 15 Euro zijn geworden. Ik kan me nog herinneren dat het oorspronkelijk in 2007 10 Euro kostte.

In de loop der jaren is het ergens omgezet door UPC van alleen bellen binnen Nederland naar ook onbeperkt bellen in Europa. Daar heb ik toen wel bericht van gehad.
 
Als er op je factuur nog bij Ziggo Bellen dit staat : Volop Bellen Internationaal voor 15 euro staat zijn de belkosten uiteraard onterecht.
 
Terug
Bovenaan