• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verwarring over kosten telefoongesprekken.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 6393
  • Startdatum Startdatum
De financiële administratie bij UPC/Ziggo is nu blijkbaar een puinhoop.
Ik betaalde ook 15, - voor vrij bellen in NL en Europa
Bij nieuw abonnement met zelfde bel optie, werd opeens 10,-belkosten in rekening gebracht.
Na bellen met HD, weer afgetrokkenn van volgende factuur.
Volgende factuur ineens maar 5,-.
Die daarna opeens meer dan het dubbele bedrag.
De volgende factuur was weer te hoog en volstrekt onduidelijk.
Weer contact met HD, en overgang naar volop bellen voor 10,- i. p. v 15,-.
Weer fout van 7,- euro welke weer wordt verrekend met volgende factuur.
Ze kwamen er bij het narekenen bij de HD ook niet meer helemaal uit, dus gaven ze maar een korting.
Wijze les; controleer altijd je factuur bij twijfel, want de fouten zijn nooit in je voordeel!
 
Ter vergelijking:
Wat die 10 resp. 15 euro betreft, ik betaal ook €15,- voor het telefoondeel van mijn abonnement en dat betaal ik voor de vaste telefoonnummers in binnenland en in de EU alsmede voor gesprekken met mobiele nummers. In de "definities" stond in de nadagen van UPC meen ik me te herinneren dat die 10 euro enkel voor binnenland was.
Per saldo betaal ik voor mijn "alles in één nu €60,-, mijn eerste betaling via Ziggo begin mei ging helemaal foutloos. Tot nu toe bespeur ik dus nog geen administratieve puinhoop.
 
meohmy zei:
Ik betaalde ook 15, - voor vrij bellen in NL en Europa
Bij nieuw abonnement met zelfde bel optie, werd opeens 10,-belkosten in rekening gebracht.

Maar dat abonnement bestaat toch niet meer zodra je nieuw abonnement neemt?
Vrij bellen in Europa is verdwenen.

Ik bespeur ook geen puinhoop in de administratie.
En ik kijk altijd mijn facturen scherp na.
 
Mijn 15,- beloptie NLplus Eur bleef bestaan bij overgang naar digitaal met CI+
Toch werd er 10,- belkosten NL in rekening gebracht.
Ik heb toen gekozen voor volop bellen voor 10,-,omdat ik toch niet in Eur bel.
Werd weer verrekend.
Weer kreeg ik een te hoge factuur, welke ook weer zou worden verrekend.
Als ik een paar maanden facturen plus verrekenen optel, en dan weer deel door die maanden, kreeg ik een volkomen willekeurig gemiddeld bedrag
Ook de HD kwam er niet uit. .
Dus compensatie.
Dit komt niet erg professioneel over.
Bij UPC had ik nooit problemen met de facturen!
 
Maar UPC is toch pas net Ziggo??? Of ben je eerder verhuisd en in een Ziggo gebied gaan wonen?
 
Deze maand, mei, is pas mijn tweede Ziggo factuur.
Ik heb nu 3 maanden een extra cl+ module en dat gaf geen ander abonnement.
Ook geen nieuw jaarcontract of iets dergelijks,
Werd alleen 2 euro per maand goedkoper bij Ziggo
 
Ik zie wel de gebruikskosten maar ze komen nooit op het factuur.

Ik heb Onbeperkt Bell International (inclusief Noord Amerika) maar ik bel nooit naar het buitenland.
 
peptalk zei:
Maar UPC is toch pas net Ziggo??? Of ben je eerder verhuisd en in een Ziggo gebied gaan wonen?

Ik was bij UPC toen ik veranderde naar digitaal plus CI+ (nwe tv en geen Horizonbox)
Ik had onbeperkt bellen (15,-), en dat bleef zo.
Toen werd bellen opeens toch doorberekend, maar dat kreeg ik - na een klacht - weer terug.
Omdat ik toch de HD aan de lijn had meteen bellen onbeperkt omgezet naar volop bellen. (10,-)
Toen was omzetting naar Ziggo al bezig.
Hierna dus onbegrijpelijke facturen met diverse berekeningen en weer verrekeningen.
Geen touw aan vast te knopen.
Weer een bedrag te veel in rekening gebracht, en later weer verrekend.
Dat bedoel ik.
Jarenlang geen enkel foute factuur bij UPC!
 
Ik heb een mail gestuurd aan Esther-Ziggo en wacht rustig de uitkomst hier van af.
Als er meer nieuws is, zal ik dat melden om het topic compleet te maken.
 
Terug
Bovenaan