De nieuwe site is gelanceerd! Ziggo Gebruikersforum is vanaf nu het Provider Forum. Bekijk de aankondiging.

Smartwifi kan mijn netwerk niet vinden

Vraag

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Wie kan mij helpen? Om een wifi-pod te kunnen installeren, heb ik de SmartWifi-app gedownload. Via het tabblad 'Apparaten' wordt mijn SmartWifi-modem niet gevonden. Het bericht verschijnt: 'Kan geen informatie ontvangen van je verbonden apparaten ...". Daarom zie ik bovenaan dat scherm niet de 3 puntjes waarmee ik de pod kan installeren. Waarschijnlijk heeft dit probleem te maken met wat ik nu ervaar bij het inloggen op mijn modem. Als ik met mijn laptop (bekabeld) inlog op mijn modem, zie ik op het tabblad 'Home' 2 tellen informatie over de status van het modem, maar meteen daarna verschijnt de foutmelding: "Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals". Ditzelfde gebeurt als ik het tabblad 'Verbonden apparaten' kies. Gek genoeg heb ik geen problemen als ik de tabbladen 'Geavanceerde instellingen' en 'Beheer' aanklik. Ik kan bijvoorbeeld wel mijn wachtwoord wijzigen. Ik heb het modem gereset en teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dit heeft niets geholpen. In huis werkt wifi trouwens prima.
Om in te loggen in het modem heb ik 2 bekabelde Windows 10-laptops gebruikt en verschillende browsers. Steeds is het resultaat hetzelfde. Ook als ik met mijn iPhone inlog. De SmartWifi-app staat op mijn iPhone 12, met besturingssysteem 15.1.
Vandaag heb ik Ziggo gebeld. Dit probleem is bij hen onbekend. Daarom doe ik graag een beroep op de technische kennis van de deelnemers aan dit forum.
 

ina_c

Forum Gebruiker
Berichten
1
Ik heb precies hetzelfde probleem

Niet meteen. Ze gaan kijken of niet veel meer gebruikers niet goed kunnen inloggen op het modem zonder dat die gebruikers dat zelf weten (je ontdekt dat immers pas als je inlogt) en daarnaast hoopt Ziggo dat het probleem is verholpen zodra er een update voor het modem beschikbaar is.
 

robjanssen

Product Tester
Berichten
1.657
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wat voor modem heb je (hebben jullie)?
- Connectbox (Arris of Compal)
- Connectbox Giga
- Technicolor

Heb je een zwart of een wit modem?
 

robjanssen

Product Tester
Berichten
1.657
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoe is alles aangesloten? Gebruik je nog een (eigen) losse router? Of alleen het Ziggo modem?
Op welk apparaat staat de SmartWifi app?
Kun je het ook met een ander apparaat proberen?
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Ik heb alleen een Ziggo modem. De app staat op mijn iPhone 12.
Het probleem zit niet in de app, maar in het modem. Want ik kan met mijn laptop geen verbinding maken met mijn modem. Ook Ziggo kan dat niet. Ze zien wel dat aan de 'voorkant' alles goed werkt, maar kunnen geen verbinding krijgen met de 'achterkant' van het modem.
 
Bovenaan