De nieuwe site is gelanceerd! Ziggo Gebruikersforum is vanaf nu het Provider Forum. Bekijk de aankondiging.

Smartwifi kan mijn netwerk niet vinden

Vraag

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Wie kan mij helpen? Om een wifi-pod te kunnen installeren, heb ik de SmartWifi-app gedownload. Via het tabblad 'Apparaten' wordt mijn SmartWifi-modem niet gevonden. Het bericht verschijnt: 'Kan geen informatie ontvangen van je verbonden apparaten ...". Daarom zie ik bovenaan dat scherm niet de 3 puntjes waarmee ik de pod kan installeren. Waarschijnlijk heeft dit probleem te maken met wat ik nu ervaar bij het inloggen op mijn modem. Als ik met mijn laptop (bekabeld) inlog op mijn modem, zie ik op het tabblad 'Home' 2 tellen informatie over de status van het modem, maar meteen daarna verschijnt de foutmelding: "Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals". Ditzelfde gebeurt als ik het tabblad 'Verbonden apparaten' kies. Gek genoeg heb ik geen problemen als ik de tabbladen 'Geavanceerde instellingen' en 'Beheer' aanklik. Ik kan bijvoorbeeld wel mijn wachtwoord wijzigen. Ik heb het modem gereset en teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dit heeft niets geholpen. In huis werkt wifi trouwens prima.
Om in te loggen in het modem heb ik 2 bekabelde Windows 10-laptops gebruikt en verschillende browsers. Steeds is het resultaat hetzelfde. Ook als ik met mijn iPhone inlog. De SmartWifi-app staat op mijn iPhone 12, met besturingssysteem 15.1.
Vandaag heb ik Ziggo gebeld. Dit probleem is bij hen onbekend. Daarom doe ik graag een beroep op de technische kennis van de deelnemers aan dit forum.
 

freeewillie

Forum Gebruiker
Berichten
4.043
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
en via scannen QR code
edit link aangepast naar de eerste pagina
Schermafdruk 2021-11-03 13.26.48.png
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
W

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Freeewillie, dit heb ik al 100x geprobeerd. Op het tabblad 'Apparaten' verschijnen de 3 puntjes niet omdat de app mijn modem niet kan vinden. Ik heb de app ook al een paar keer verwijderd en 'm opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Waar in het plaatje in de witte cirkel '3' staat, staat bij mij '...'
 

freeewillie

Forum Gebruiker
Berichten
4.043
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
maar heb je eerst wel qr code wifi gescand, mij alleen onduidelijk van welk apparaat je qr code moet scannen staat op wifibooster ook qr code
wij kunnen niet zien wat en hoe je het doet, dus moeten we vragen...

edit toevoeging
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
W

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Ja, ik heb die code gescand en daarna de app geïnstalleerd.
Gisteren heb ik een half uur gebeld met Ziggo en alle voor-de-hand-liggende oplossingen doorgelopen. Volgens mij is niet de app het probleem, maar zit 't in mijn modem. Via een browser (ik heb Firefox en Edge geprobeerd) kan ik wel inloggen, maar na een paar seconden verdwijnt de info op het scherm en verschijnt de foutmelding: "Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals".

Ik heb trouwens zowel de QR-code op de site van Ziggo geprobeerd, als de QR-code op het kartonnetje dat bij de pod zit.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Hoe kan ik de wifipod scannen? Als dat via de 3 puntjes rechtsboven op de app moet (net zoals het installeren van de pod), dan kan ik dat niet omdat ik die 3 puntjes niet in beeld krijg. Zie de schermafbeelding.
 

Bijlagen

  • IMG_6632.PNG
    IMG_6632.PNG
    157,7 KB · Weergaven: 37

totaal

Product Tester
Berichten
4.624
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Je moet ook even geduld hebben, want hij zegt ook dat hij het netwerk aan het controleren is. Dat duurt zeker een minuutje of 2. Daarna zal je de drie puntjes zien verschijnen.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Ik krijg die QR-code met wifi-naam niet te zien. Als de app een paar minuten heeft gezocht naar mijn netwerk, stopt het zoeken en verschijnt de melding dat de app geen info van het modem kan ontvangen. Zie de schermafbeelding.
 

Bijlagen

  • IMG_6633.PNG
    IMG_6633.PNG
    208,6 KB · Weergaven: 42
Bovenaan