De nieuwe site is gelanceerd! Ziggo Gebruikersforum is vanaf nu het Provider Forum. Bekijk de aankondiging.

Smartwifi kan mijn netwerk niet vinden

Vraag

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Wie kan mij helpen? Om een wifi-pod te kunnen installeren, heb ik de SmartWifi-app gedownload. Via het tabblad 'Apparaten' wordt mijn SmartWifi-modem niet gevonden. Het bericht verschijnt: 'Kan geen informatie ontvangen van je verbonden apparaten ...". Daarom zie ik bovenaan dat scherm niet de 3 puntjes waarmee ik de pod kan installeren. Waarschijnlijk heeft dit probleem te maken met wat ik nu ervaar bij het inloggen op mijn modem. Als ik met mijn laptop (bekabeld) inlog op mijn modem, zie ik op het tabblad 'Home' 2 tellen informatie over de status van het modem, maar meteen daarna verschijnt de foutmelding: "Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals". Ditzelfde gebeurt als ik het tabblad 'Verbonden apparaten' kies. Gek genoeg heb ik geen problemen als ik de tabbladen 'Geavanceerde instellingen' en 'Beheer' aanklik. Ik kan bijvoorbeeld wel mijn wachtwoord wijzigen. Ik heb het modem gereset en teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dit heeft niets geholpen. In huis werkt wifi trouwens prima.
Om in te loggen in het modem heb ik 2 bekabelde Windows 10-laptops gebruikt en verschillende browsers. Steeds is het resultaat hetzelfde. Ook als ik met mijn iPhone inlog. De SmartWifi-app staat op mijn iPhone 12, met besturingssysteem 15.1.
Vandaag heb ik Ziggo gebeld. Dit probleem is bij hen onbekend. Daarom doe ik graag een beroep op de technische kennis van de deelnemers aan dit forum.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Helaas, ook als de pod bij het modem staat en draadloos of via een draad aan het modem is verbonden, vindt de app mijn netwerk niet. Ook het verwijderen en opnieuw installeren van de app lost het probleem niet op.
 

AFCA 0575

Product Tester
Berichten
1.501
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Pod in wcd, dan modem van stoom halen minimaal 30sec. als goed werkt het.
Hier toen wel in test periode van Ziggo
 

freeewillie

Forum Gebruiker
Berichten
4.043
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
En staan wifipods en ziggo modem/router niet allebei in router modus , en heb je die pas en alles daarna opnieuw opgestart om ip conflict te voorkomen
 
Bovenaan