De nieuwe site is gelanceerd! Ziggo Gebruikersforum is vanaf nu het Provider Forum. Bekijk de aankondiging.

Smartwifi kan mijn netwerk niet vinden

Vraag

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Wie kan mij helpen? Om een wifi-pod te kunnen installeren, heb ik de SmartWifi-app gedownload. Via het tabblad 'Apparaten' wordt mijn SmartWifi-modem niet gevonden. Het bericht verschijnt: 'Kan geen informatie ontvangen van je verbonden apparaten ...". Daarom zie ik bovenaan dat scherm niet de 3 puntjes waarmee ik de pod kan installeren. Waarschijnlijk heeft dit probleem te maken met wat ik nu ervaar bij het inloggen op mijn modem. Als ik met mijn laptop (bekabeld) inlog op mijn modem, zie ik op het tabblad 'Home' 2 tellen informatie over de status van het modem, maar meteen daarna verschijnt de foutmelding: "Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals". Ditzelfde gebeurt als ik het tabblad 'Verbonden apparaten' kies. Gek genoeg heb ik geen problemen als ik de tabbladen 'Geavanceerde instellingen' en 'Beheer' aanklik. Ik kan bijvoorbeeld wel mijn wachtwoord wijzigen. Ik heb het modem gereset en teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dit heeft niets geholpen. In huis werkt wifi trouwens prima.
Om in te loggen in het modem heb ik 2 bekabelde Windows 10-laptops gebruikt en verschillende browsers. Steeds is het resultaat hetzelfde. Ook als ik met mijn iPhone inlog. De SmartWifi-app staat op mijn iPhone 12, met besturingssysteem 15.1.
Vandaag heb ik Ziggo gebeld. Dit probleem is bij hen onbekend. Daarom doe ik graag een beroep op de technische kennis van de deelnemers aan dit forum.
 

freeewillie

Forum Gebruiker
Berichten
4.043
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
En daarna ap open laten staan, naar je WiFi setting gsm gaan en naar WiFi modem gaan is je gsm verbonden door met stap 3
@Wim Vos
je krijgt soms , de melding wifi verbinding heeft geen internet verbinding , moet ik verbonden blijven, is dat aangeklikt schakelt hij niet automatisch meer om naar ander wifi netwerk.

dus wat je ook kan doen kijken of de wifi pods onder opgeslagen netwerk gsm staat en verwijderen en opnieuw proberen te installeren.

edit is toevoeging
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
W

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Vandaag heb ik weer gebeld met Ziggo. Zij constateren dat mijn modem goed werkt (de 'voorkant'), maar ook zij kunnen niet inloggen op het modem (de 'achterkant'). Is waarschijnlijk een softwareprobleem. Dat hebben ze nog niet eerder gezien. Ziggo kijkt nu of er software op mijn modem kan worden gezet zodat ik in elk geval de pod kan installeren. Als dat niet lukt, wordt het modem omgeruild.
Bedankt voor jullie mee-denken!
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Een update: vandaag heeft een softwarespecialist van Ziggo vanaf afstand de pod geïnstalleerd op mijn modem. Ik kan nog steeds niet goed inloggen op mijn modem, maar kan nu in elk geval wel de pod gebruiken.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Wim Vos

Forum Gebruiker
Berichten
17
Maar je hoort toch ook gewoon te kunnen inloggen op je modem. Onderneemt Ziggo nog aktie?
Niet meteen. Ze gaan kijken of niet veel meer gebruikers niet goed kunnen inloggen op het modem zonder dat die gebruikers dat zelf weten (je ontdekt dat immers pas als je inlogt) en daarnaast hoopt Ziggo dat het probleem is verholpen zodra er een update voor het modem beschikbaar is.
 
Bovenaan