• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet / modem valt steeds uit.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter remmie
  • Startdatum Startdatum
plankie zei:
Een T3 heeft op de verbinding zelf geen invloed, dat is niet meer dan een 'gemiste kans om opnieuw bij te regelen', dit komt voor als er meer modems op hetzelfde tijdstip dezelfde request doen.

Wel kan het zijn dat je modem daadwerkelijk alle contact (even) verloren is geweest, staat er ook een TLV-11 bij?

3/30/2009 18:12 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
3/30/2009 18:12 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
3/30/2009 18:12 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
3/30/2009 18:21 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
3/30/2009 18:21 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
3/30/2009 18:22 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
3/30/2009 18:22 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
3/30/2009 18:23 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
3/30/2009 18:23 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
3/30/2009 18:23 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
3/30/2009 18:23 17000400 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
3/30/2009 18:23 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
3/30/2009 18:24 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out

En dit gaat uren door...

Inderdaad, valt me nu op dat er ook TLV 11 bij staat... zodra ik uit de nachtdiensten ben bel ik voor een monteur,
want dit gebeurt ook rechtstreeks op de aop. en de up-waardes krijg ik onmogelijk op een normale waarde.

henkjan99 zei:
Ja, dat heb ik hier dus ook! Zie de laatste storingsmelding. Nu ook weer geen internet (zit nu via Nokia N82 verbonden op pc). Erg vervelend, want helpdesk denkt dat het aan router ligt. Maar elke dag is het weer raak rond hetzelfde tijdstip. Verder nogal traag op andere tijdstippen. Heb vaak dat lampje 'US' blijft knipperen en niet meer dan dat.
Het is hier inderdaad rond hetzelfde tijdstip, meestal dus tussen3 en 7... afgelopen zondag op maandag -nacht
helemaal geen verbinding mogelijk geweest, wat heel irritant is als je remote op je eigen pc wil werken vanaf
je werk. Bij thuiskomst zag ik niets vreemds, kon gewoon de modem aanspreken en de up stond wederom op 55,
na de router er tussenuit te halen en alles gereset kon ik online, prima, router stoort met modem, kan gebeuren..

Nu ligt wederom alles eruit, geen internet, geen telefoon.. de modem kan ook niet online komen nu..
en een paar uur later alsof er niets aan de hand is geweest.. stille getuigen:
DHCP Attempts to obtain CM IP Address:
9 Attempt(s)

@ Henkjan99 : heb jij de waardes van je modem gechecked? Is jouw upstream ook 55?
router er tussenuit gehaald?
 
Maak je geen zorgen om de "TLV-11 - unrecognized OID" meldingen, dat zorgt niet voor problemen.

Zie ook:
plankie zei:
Jouw modem lijkt inderdaad daadwerkelijk zijn downstream te verliezen (SYNC Timing Synchr Failure, Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period), waardoor een T3 optreed (De CMTS geeft geen mogelijkheid tot rangen), dit duurt te lang wat weer voor een T4 zorgt (welke je niet bij alle modems ziet in de log) en deze start ook daadwerkelijk opnieuw op (TLV-11 - unrecognized OID). Dit zorgt er inderdaad voor dat je 1-2 minuten de verbinding verliest.

[green]ps: Die laatste melding betekent overigens niet dat het modem is gereboot, maar op dat moment een bootfile heeft binnengekregen waarin een waarde vermeld staat waar dit modem niets mee kan. Dit is normaal omdat er op het kabelnetwerk verschillende modems voorkomen die elk hun specifieke parameters meekrijgen. Het is dan ook een warning, geen error.[/green]

De hamvraag: Wat zijn je signaalwaarden en zie je ook op TV storingen?
 
sylvester(rr) zei:
Maak je geen zorgen om de "TLV-11 - unrecognized OID" meldingen, dat zorgt niet voor problemen.

Zie ook:
Even de hele topic lezen ;)

dat een TLV 11 geen probleem hoeft te zijn waren we allang uit, maar dat wil niet zeggen dat er
geen probleem is. Zonder de modem fysiek te resetten door de stroom eraf te halen toch een
reset krijgen en dus deze melding duid volgens mij toch echt op een probleem..

Overigens is de volgende TLV 11 pas om 20:38 toen is de modem schijnbaar weer online gekomen,
met als gevolg dat 2 uur later er weer een T3 -timeout was.
 
sylvester(rr) zei:
Ik volg dit topic (en vele andere topics) al vanaf het begin. Blijkbaar heb ik dat over het hoofd gezien. :embarassed:
Geeft niets, ik mis zoveel zovaak ;)

Ik begin echter wel wanhopig te worden van deze T3, T11.. en een up van 55.. router of geen router, rechtstreeks aan de aop of via de splitter, ik stort meteen me hart uit en ik reageerde ietsjes te fel, maar komt omdat ik al weken ermee bezig ben.. ik iedere keer hoop heb omdat het ineens een dag of 3 goed gaat.. en dan ineens is het (zoals vandaag) 10 keer zo erg als normaal... als ik vandaag 2 uur online kon (buiten dat ik eet en slaap op de dag want ik heb nachtdiensten) dan is het veel... En reageer ik misschien feller dan gemeend, sorry..

Enige wat ik nog kan doen is wederom nieuwe kabels zoeken, ze eraan hangen, misschien weer een nieuwe splitter.. en dan nog een keer meten en dan moet ik maar weer eens een monteur laten komen.. misschien vervangen ze wel de hele modem deze keer, of weer alleen de voeding, en opvallend genoeg als je de HD heb gebeld is het meestal een uur of 2 erna ineens weer goed.. altijd als de monteur komt ook.. geen probleem, daar sta je dan met een bek vol tanden en lege handen.. nog net geen rekening erin van 50 euri..

Anyway, sorry als ik verkeerd over kwam, maar ik heb het voor vandaag een beetje gehad met upc :)
 
En nog maar eens een repliekje plaatsen, nu maar vanaf mijn werk,
aangezien dat de enige plek is waar nog internetverbinding is.

Na het fiasco van zondag op maandag, een brakke maandag-internet,
was het dinsdag nog erger... pissig en slaperig nieuwe kabels gehaald,
Hirschmann, absoluut geen verbetering natuurlijk... om half 6 gebeld met
de HD, deze melden dat er een blok-storing is.... er zouden meer mensen
geklaagd hebben in mijn blok dus..

Maar voorlopig staat er niets over een storing op de pagina van UPC, heb
ik nog steeds geen verbinding met internet, dus ben gebonden aan me
internet op de zaak en kan ook niet gegevens nazoeken op mijn thuis-pc

Al met al schiet het hier dus voor geen meter op... niets nieuws dus..

[update]
Thuis gekomen... modem uit en aan.. en internet.. nu snel mail checken en pitten..
 
Hoi allemaal,

Dit heb ik dus de afgelopen 2 weken ook.

Woon in Barendrecht (Carnisselande-noord, dus tegen R'dam zuid).
En krijg ook spontane resets van mijn modem, T3tjes, T11jes:

Code:
4/1/2009 16:38	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
4/1/2009 16:38	20000300	3	Ranging Request Retries exhausted
4/1/2009 16:38	18000200	3	UCD invalid or channel unusable
4/1/2009 16:42	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
4/1/2009 16:42	20000300	3	Ranging Request Retries exhausted
4/1/2009 16:42	18000200	3	UCD invalid or channel unusable
4/1/2009 16:42	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
4/1/2009 16:43	1040100		6	TLV-11 - unrecognized OID
4/1/2009 16:44	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
4/1/2009 16:44	20000300	3	Ranging Request Retries exhausted
4/1/2009 16:44	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
4/1/2009 16:45	1040100		6	TLV-11 - unrecognized OID
4/1/2009 16:46	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
4/1/2009 16:46	20000300	3	Ranging Request Retries exhausted
4/1/2009 16:49	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
4/1/2009 16:49	1040100		6	TLV-11 - unrecognized OID
4/1/2009 16:51	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
4/1/2009 16:51	20000300	3	Ranging Request Retries exhausted
4/1/2009 16:53	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
4/1/2009 16:53	1040100		6	TLV-11 - unrecognized OID

Upstream is 51 dBmV, down 10.

Wordt er gestoord van, vooral dat je telefonisch dus niet bereikbaar bent.
Zijn er ook nog UPC medewerkers die hier wat over kunnen zeggen?
 
Ik heb dus precies hetzelfde probleem sinds het weekend..

PC8225

Downstream
Freq/Power: 458.750 MHz 6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 34.400 MHz 50 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16
 
En het is weer vrijdag..

Upstream was volgens de modem 50, maar 5 DHCP-attemps,
weer een hele waslijst met T3 en TLV-11 meldingen, reset van de modem
zorgde ervoor dat de upstream 55 werd maar wel verbinding...

Dit gaat ongetwijfeld weer een heel weekend van ellende worden zo..
zonder splitters, dus TV on demand kijken zit er ook niet in, nieuwe
Hirschmann kabels... en nachtdiensten...
 
update-je
maandag-middag was het weer niks, gebeld met HD,
monteur is vandaag net weg, verzoek was zo laat mogelijk in de middag als het kon,
dus om 10 uur was hij er, Ik had gelukkig gisteren een late dienst dus was net wakker,
aardige man, jammer dat hij een retourgeschikte Hirshmann niet herkent, maar dat kan
natuurlijk voorkomen, ook dat de modem niet via de versterker liep viel niet direct op,
waardes die hij meette waren redelijk maar na een nieuwe aop was er +2 db gemeten.

De modem geeft nog steeds waardes van 55 aan bij de upstream... dus wezenlijk is er niets
veranderd met 2 db erbij... aangezien je waardes die je post goed zijn..

Enige wat hij me kon vertellen dat er mogelijk teveel mensen op dezelfde tap zitten en dat
daarom de tap overbelast kan raken, dat zou volgens hem ook de reden zijn dat het op
bepaalde tijdstippen erger is dan anders. @ Robbiej -> als dit het geval is kan dat ook een
oorzaak zijn bij jou,

Met deze kennis opgedaan ga ik zo nog een keer een paar andere kabels proberen.. liggen
er nu toch genoeg.. als ik voor iedere kabel die ik nu heb 2 euro krijg kan ik aardig dronken
worden....

Wat mij opviel is dat ik eerst bij de upstream QAM16 had en sinds het weekend QAM8..
waarom is mijn QAM gehalveerd? downstream is nog gewoon nog 256 is.

Downstream
Freq/Power: 468.000 MHz 2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 44.000 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM8

na de werkzaamheden van de monteur, ik ga een kabel veranderen, van
opdrukstekker naar F-connector.. kijk ik daarna verder..

Met F-connector van 55 dBmV naar 52 dBmV, nou niet echt een gigantische daling,
maar het is iets beter dan 55.. QAM blijft 8... ben benieuwd waarom...

[edit 11:32]
upstream is alweer 55... om geschift van te worden >:(

[edit 12:32]
En binnen een uur lag het internet dus weer eruit.. chapeau chapeau...
QAM van upstream is ineens weer 16...

[edit 13:08]
en weer geen verbinding.. zucht..
en de QAM is weer 8 ook..
 
Terug
Bovenaan