V
viss5162
anniek zei:Ik ben van plan om over te stappen van Planet IPB naar UPC Internet Power en bellen. De alleraardigste mevrouw in de UPC winkel, gelukkig bestaan die nog, vertelde dat ik me eerst moet aanmelden bij UPC, die dan het telefoongedeelte bij KPN opzegt. Zelf moet ik dan bij Planet het ADSL gedeelte opzeggen. Toen ik zei dat IPB een pakket is, zei ze dat UPC dan IPB geheel opzegt. Ik vraag me af of dat klopt.
Mijn contract bij Planet verloopt op 20 maart en omdat het is afgeloten voor 1 augustus 2007, wordt het telkens met een jaar verlengd. Ik moet Planet dus uiterlijk 20 februari opzeggen, maar als ik eerst moet wachten tot UPC mijn nummer heeft overgenomen zou ik me dus al eerder bij UPC moeten aanmelden. Dat betekent dat ik dan minimaal 6 -8 weken dubbele kosten heb.
Kan iemand mij adviseren?
IPB is internet en bellen in een (1) product. Er is geen losse telefoonlijn, omdat je over internet belt. Ik had ditzelfde product en ben overgstapt naar UPC. Dus wat moet je doen:
1. Bestelling bij UPC plaatsen. UPC verzorgt de portering van je telefoonnummer
2. Omdat IPB niet kan 'bestaan' zonder telefoon (IPB is internet en bellen in een product), gaan KPN, Planet, XS4ALL er van uit dat het een opzegging is. Na portering wordt snel daarna je internet abbonnement opgezegd, soms voor de einddatum van je contract.
De overgang naar UPC vanaf IPB is dus eigenlijk heel eenvoudig. De opzegtermijn is na en jaar 1 maand. Dit is nergens te vinden, maar de helpdeskmedewerkers van KPN geven dit aan. Maar ga niet met vuur spelen en plaats een bestelling bij UPC een maand voor de einddatum. Succes, bij mij is het perfect verlopen; ook ik had dezelfde vragen mbt de opzegging.....
