• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bij overstap van KPN naar UPC waarschuwing voor nieuwe klanten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 6393
  • Startdatum Startdatum
anniek zei:
Ik ben van plan om over te stappen van Planet IPB naar UPC Internet Power en bellen. De alleraardigste mevrouw in de UPC winkel, gelukkig bestaan die nog, vertelde dat ik me eerst moet aanmelden bij UPC, die dan het telefoongedeelte bij KPN opzegt. Zelf moet ik dan bij Planet het ADSL gedeelte opzeggen. Toen ik zei dat IPB een pakket is, zei ze dat UPC dan IPB geheel opzegt. Ik vraag me af of dat klopt.

Mijn contract bij Planet verloopt op 20 maart en omdat het is afgeloten voor 1 augustus 2007, wordt het telkens met een jaar verlengd. Ik moet Planet dus uiterlijk 20 februari opzeggen, maar als ik eerst moet wachten tot UPC mijn nummer heeft overgenomen zou ik me dus al eerder bij UPC moeten aanmelden. Dat betekent dat ik dan minimaal 6 -8 weken dubbele kosten heb.

Kan iemand mij adviseren?

IPB is internet en bellen in een (1) product. Er is geen losse telefoonlijn, omdat je over internet belt. Ik had ditzelfde product en ben overgstapt naar UPC. Dus wat moet je doen:

1. Bestelling bij UPC plaatsen. UPC verzorgt de portering van je telefoonnummer
2. Omdat IPB niet kan 'bestaan' zonder telefoon (IPB is internet en bellen in een product), gaan KPN, Planet, XS4ALL er van uit dat het een opzegging is. Na portering wordt snel daarna je internet abbonnement opgezegd, soms voor de einddatum van je contract.

De overgang naar UPC vanaf IPB is dus eigenlijk heel eenvoudig. De opzegtermijn is na en jaar 1 maand. Dit is nergens te vinden, maar de helpdeskmedewerkers van KPN geven dit aan. Maar ga niet met vuur spelen en plaats een bestelling bij UPC een maand voor de einddatum. Succes, bij mij is het perfect verlopen; ook ik had dezelfde vragen mbt de opzegging.....
 
viss5162 zei:
De overgang naar UPC vanaf IPB is dus eigenlijk heel eenvoudig. De opzegtermijn is na en jaar 1 maand. Dit is nergens te vinden, maar de helpdeskmedewerkers van KPN geven dit aan. Maar ga niet met vuur spelen en plaats een bestelling bij UPC een maand voor de einddatum. Succes, bij mij is het perfect verlopen; ook ik had dezelfde vragen mbt de opzegging.....

Stel dat ik 20 februari (mijn contract loopt tot 20 maart) opzeg, hoe weet ik dan zeker dat UPC niet pas een week later mijn IPB opzegt en ik vastzit aan een maand of misschien een jaar IPB?

Bedankt voor je reactie!

Groet,
anniek
 
IPB "moet" je zelf opzeggen.
Dit kan UPC niet voor je doen.

Voordat IPB afloopt neem je UPC in huis, als dat werkt zeg je zelf IPB op.
Doe dit dus voordat je contract weer automatisch een jaar loopt.
Vul dan het kaartje voor nummerbehoud in en stuur dit na UPC.

Zo ging het bij mij moeiteloos over.

OK, je hebt een paar weken "dubbel" internet naar dat verdien je zo weer terug vanwege de lagere kosten bij UPC.
 
Mag ik even weten waar jij die lagere kosten vandaan haalt? Ik vind UPC internet + bellen vrij duur. Snelheid 1,5 Mb en minimaal € 0,10 per gesprek! Weinig voordeel dus. Nu heb ik Adsl2 + bellen. Snelheid effectief 12Mb. Gemiddelde rekening per maand bij mij ca € 27,00 ( echt alles inbegrepen)
Eigenlijk vind ik dat al die kabelaars zich knap uit de markt prijzen en dat zal, zolang de concurrentie op de kabel niet wordt vrijgegeven, volgens mij niet veranderen.
Groet
Luckytrebor
 
Ik had bij Planet het IPB-comfort pakket, 6Mb down en 768Kb up, voor 59,95 per maand.
Daar kwam nog 10 euro per maand bij voor "gratis" bellen.

Nu bij UPC heb ik datzelfde pakket voor slecht 29,95 en dat is toch 40 euro per maand minder.
En dan ook nog eens een upload die 2x zo hoog ligt.

Vandaar dat ik wel blij ben met mijn "goedkope" UPC verbinding.

Ik begrijp best dat je ergens anders meer voor misschien nog wel minder kan krijgen.
Ik had grote twijfels over het meenemen van mijn telefoonnummer naar andere ADSL-aanbieders, geen van hen kon garanderen of ik het mocht behouden.
Ook kwam ik bij overstap zelfs tijdelijk zonder telefoon te zitten.
Dus uit pure "wanhoop" overgestpat naar UPC en tot op heden zeer tevreden.
 
Ja, Planet is nog duurder. Dat abo van € 29,95, is dat dezelfde die nu € 34,95 kost? Zitten daar ook de startkosten van een gesprek bij inbegrepen? Ik heb nu een DVR mediabox van UPC. Werkt prima dus overweeg ik tzt ook voor internet naar UPC over te stappen. Overigens heb ik nu van Orange een snelle stabiele verbinding en telefoon storingen heb ik ook niet.
Tevens heb ik al 35 jaar hetzelfde telefoon nummer. Migreren geen enkel probleem. Het enige, en dat geldt voor al die providers, je moet het wel allemaal op tijd regelen.
Vr groet
Luckytrebor

PS. dat tarief is dat blijvend of veranderd dat na een half jaar zoals het Power abo van UPC ( van € 20,37 naar € 40,74)
 
Robert Koopman zei:
IPB "moet" je zelf opzeggen.
Dit kan UPC niet voor je doen.

Voordat IPB afloopt neem je UPC in huis, als dat werkt zeg je zelf IPB op.
Doe dit dus voordat je contract weer automatisch een jaar loopt.
Vul dan het kaartje voor nummerbehoud in en stuur dit na UPC.

Zo ging het bij mij moeiteloos over.

OK, je hebt een paar weken "dubbel" internet naar dat verdien je zo weer terug vanwege de lagere kosten bij UPC.


Hallo Robèrt en anderen,

Vers van de pers: zoals een stukje terug gemeld kreeg ik te horen dat ik het kaartje voor de overname van mijn vaste telefoonnummer moest insturen en dan wachten tot dit uitgevoerd was. Dan moest ik ZELF het internetdeel van IPB bij KPN gaan opzeggen.

Vanmorgen (28/1) was inderdaad tegen de middag mijn oude telefoonnummer geporteerd en zojuist keek ik op de site van KPN voor het telefoonnummer om het internet op te zeggen. Eerst keek ik nog even in de e-mail van KPNPlanet. Er was rond 15.00 uur een maal naar me gestuurd, dat zo begint: "Geachte heer / mevrouw, de opzegging van uw InternetPlusBellen-abonnement wordt verwerkt. U ontvangt hiertoe nog een schriftelijke bevestiging per post".

Mijn e-mail werkt dus nog, maar bij de netwerkverbindingen is mijn KPN draadloze netwerk spoorloos verdwenen. Ik krijg dus sterk het idee dat met onmiddellijke ingang mijn complete IPB abonnement is beëindigt.

Ik wacht de brief nog maar even af. Dan kan ik ze altijd nog bellen.

Groeten, Alfons

PS: bedraad internet via mijn KPN modem doet het nog wel, maar draadloos lukt niet meer. Ook niet als ik een nieuw netwerk aan maak. Afijn, wat maakt het uit, ik werk nu toch via UPC.

Heb toch de klantenservice van KPN maar even gebeld. Het internetgedeelte wordt idd ook automatisch afgesloten.
 
anniek zei:
Ik ben van plan om over te stappen van Planet IPB naar UPC Internet Power en bellen. De alleraardigste mevrouw in de UPC winkel, gelukkig bestaan die nog, vertelde dat ik me eerst moet aanmelden bij UPC, die dan het telefoongedeelte bij KPN opzegt. Zelf moet ik dan bij Planet het ADSL gedeelte opzeggen. Toen ik zei dat IPB een pakket is, zei ze dat UPC dan IPB geheel opzegt. Ik vraag me af of dat klopt.

Mijn contract bij Planet verloopt op 20 maart en omdat het is afgeloten voor 1 augustus 2007, wordt het telkens met een jaar verlengd. Ik moet Planet dus uiterlijk 20 februari opzeggen, maar als ik eerst moet wachten tot UPC mijn nummer heeft overgenomen zou ik me dus al eerder bij UPC moeten aanmelden. Dat betekent dat ik dan minimaal 6 -8 weken dubbele kosten heb.

Kan iemand mij adviseren?


Bij je UPC-abonnement ontvang je een machtigingskaart waarmee je UPC machtigt om je telefonie-abonnement bij je huidige aanbieder op te zeggen en het nummer te porteren (nummerbehoud). Aangezien hiermee UPC alléén gemachtigd is om het telefonie-abonnement op te zeggen, is het raadzaam om even in de kleine lettertjes van je huidige provider na te kijken of er hierna nog een los internetabonnement van kracht blijft. Zo ja, dan moet je dit dus zelf opzeggen.

Omdat er door de afhandeling van de nummerportering inderdaad vaak sprake is van een periode overlap van abonnementen, krijg je van UPC als tegemoetkoming in deze dubbele kosten een korting op je telefonieabonnement ter hoogte van een maand abonnementsgeld.

Zie ook deze discussie: https://chelloo.nl/Ziggo/upc-algemeen/hoe-te-wisselen-van-internetplusbellen-kpn-naar-upc-internetbellen-t18352.0.html
 
luckytrebor zei:
Ja, Planet is nog duurder.
Dat abo van € 29,95, is dat dezelfde die nu € 34,95 kost?
Zitten daar ook de startkosten van een gesprek bij inbegrepen?

Klopt, dat is nu €34,95 geworden voor nieuwe klanten.
Niet voor mij... ;)

Starttarief betaal je alleen bij gesprekken naar mobiel, betaalnummers en buitenland gesprekken.
Het normale binnenlandse netwerk is geheel gratis bellen zonder starttarief.
 
Robert Koopman zei:
IPB "moet" je zelf opzeggen.
Dit kan UPC niet voor je doen.

Voordat IPB afloopt neem je UPC in huis, als dat werkt zeg je zelf IPB op.
Doe dit dus voordat je contract weer automatisch een jaar loopt.
Vul dan het kaartje voor nummerbehoud in en stuur dit na UPC.

Zo ging het bij mij moeiteloos over.

OK, je hebt een paar weken "dubbel" internet naar dat verdien je zo weer terug vanwege de lagere kosten bij UPC.
Volgens de helpdesk van Planet zegt UPC het IPB op en dat is wat UPC mij ook heeft verteld, het is dan wel de vraag of ze het tijdig opzeggen. Ik vind het prima om het op jouw manier te proberen, maar is dit niet strijdig met de opmerking dat je moet wachten met opzeggen totdat je nummer is geporteerd? Overigens ben ik van plan het UPC pakket in een UPC winkel af te halen, dus ik neem aan dat ik daar meteen nummerbehoud kan aanvragen.

Wel een slechte zaak dat voor dit abonnement blijkbaar twee verschillende tarieven bestaan. Misschien gaat het dan toch Telfort worden (29,95 voor 10-20 Mb en gratis bellen). En als ik op UPC overstap zit ik sowieso minimaal een maand aan dubbele kosten. Bij Telfort is dat niet het geval, omdat ik kan aangeven wanneer het nieuwe abonnement moet ingaan.

Dank voor je reactie.
 
Terug
Bovenaan