• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

voorwaarden opzeggen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jnimos
  • Startdatum Startdatum
grappig is dit, bel ik klanten service op , om nog wat te vragen, zeggen ze dat je ook telefonich kan beeindigen.
 
jnimos zei:
grappig is dit, bel ik klanten service op , om nog wat te vragen, zeggen ze dat je ook telefonich kan beeindigen.
Klopt, krijg je ws. formulier thuisgestuurd ?
 
`voor de bevestiging? of op de bevestiging op te sturen?
 
Volgens mij moet je altijd schriftelijk bevestigen; ook na telefonisch opzeggen.
Ik weet alleen niet zeker wanneer je opzegging ingaat; op het moment van bellen of ontvangst van je schriftelijke bevestiging.

Mijn ervaring is dat Chello niet altijd even strikt is hierin, dus waarschijnlijk vanaf het moment van bellen.
 
ik vroeg nog dat moet toch schriftelijk, toen zij die kan ook telefonisch.
 
Johnny54 zei:
Nergens want chello zet steeds nieuwere Algemene Voorwaarden op zijn site en haalt de oude meteen weg. En dat doen ze allemaal zonder de klanten op de hoogte te brengen van de nieuwe voorwaarden wat ze volgens de wet en hun eigen voorwaarden wel verplicht zijn.

Als jij jouw abonnement voor jan 2005 hebt afgesloten en daarna niets hebt veranderd. Dus geen ander abonnement voor chello of geen pakket hebt genomen zou je eigenlijk nog onder de voorwaarden van dec 2002 moeten vallen.

In de aanvullende voorwaarden van jan 2005 is de contractperiode van een jaar ingevoerd en die gelden als je dus iets hebt veranderd na jan 2005 en voor jan 2006.

In de nieuwste voorwaarden van jan 2006 staat trouwens helemaal niets meer over contactsduur.


Voor de diverse Algemene Voorwaarden zie de bijlagen.
De Algemene Voorwaarden jan 2006 vind je op de site's van chello en UPC

In de nieuwste voorwaarden van jan 2006 staat in artikel 20 toch echt dat het een termijn van 12 maanden betreft, zowel voor de contractsperiode als de verlengingsperiode, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

Dus, bij niet tijdig opzeggen zit je er wederom 12 maanden aan vast.
 
Ik ben van december 1999. Nooit iets anders afgenomen, nooit een up of downgrade gedaan simpelweg omdat we dat niet kunnen.
In onze HUB kan je alleen chello classic kiezen.
ECHTER !!!!!!! en nou komt de aap uit de mouw.

Omdat wij de nieuwe snelheden van classic niet aankunnen met onze com21 modempje kregen wij van UPC een korting op ons abbo.
Leterlijk schreven ze:

quote
Want het netwerk waarover uw internetverbinding loopt, kan deze nieuwe breedbandsnelheden
momenteel nog niet aan. Dat is een kwestie van tijd. En wij zijn er volop mee bezig. Vandaar dat UPC
besloten heeft u om u tot die tijd flink tegemoet te komen. En wel als volgt
Uw huidige chello classic abonnement zetten wij per 1 januari 2006 kosteloos om in een chello light abonnement .Sterker nog, u gaat aanzienlijk minder betalen: namelijk €32,95 per maand in plaats van
€49,95 per maand. Maar wel met behoud van uw huidige snelheden, 4096 Kpbs voor downloaden, 384 Kpbs voor uploaden. Ook de opslag capaciteit van uw mailbox wordt vergroot. Van 10 MB naar maar
liefst 50 MB!
einde quote.

En dus zetten ze ons ongewild vast op een jaar opzegtermijn.

Heb al een protest-mail gestuurd maar je raadt het al.... Het is stil aan de overkant.

grt.
Feertje22
 
Het_Ventje zei:
In de nieuwste voorwaarden van jan 2006 staat in artikel 20 toch echt dat het een termijn van 12 maanden betreft, zowel voor de contractsperiode als de verlengingsperiode, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

Dus, bij niet tijdig opzeggen zit je er wederom 12 maanden aan vast.
Jij hebt gelijk.
Ik heb niet goed gekeken :-[
 
feertje22 zei:
Quote
Uw huidige chello classic abonnement zetten wij per 1 januari 2006 kosteloos om in een chello light abonnement .Sterker nog, u gaat aanzienlijk minder betalen: namelijk €32,95 per maand in plaats van
€49,95 per maand.
einde quote.
Misschien kán of wil je niet, maar dat is wel een reden om het contract te verbreken als je het niet accepteert. Ze mogen nooit éénzijdig de voorwaarden veranderen.
Blijf volhouden, en probeer je maand-opzegtermijn vast te houden.
 
Lytse Pier zei:
Blijf volhouden, en probeer je maand-opzegtermijn vast te houden.

Ik wil (op dit moment) nog niet weg daar.
Als blijkt dat op niet al te lang termijn ons com21 netwerk wordt omgebouwd zoadat ook wij hoge snelheden aankunnen blijf ik.
Als blijkt dat dit niet in de pijplijn zit wil ik wel weg en dan ook binnen een maand
Daar ben ik nog over in duscussie met UPC.

grt. Feertje22
 
Terug
Bovenaan