• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verschil in techniek Analoge en Digitale Telefonie

  • Onderwerp starter speedyGonzales
  • Startdatum
en hoe lang duurt het dat je die nummer y behoud?
en moet je dan 0900 nummer bellen om weer over te gaan naar nummer x, en heb je dan direct je oude (y) nummer weer terug? hoelang zit je ongeveer zonder telefonie? en als ik het vandaag bestel wanneer heb ik het dan ong.? het is toch geheel kosteloos? en krijg je de eerste 6 maanden ook die korting?
sorry, voor de vele vragen maar ik wil graag meer info. dan weet ik zeker wat ik aan haal.
 
ik ga waarschijnlijk wel veranderen maar wie kaan me antwoord op die vragen geven?
 
Waarom ben je zo ongeduldig? Je kunt gewoon je bericht wijzigen hoor...

Dat nummer Y is een tijdelijk nummer. Zodra beide telefoonaansluitingen werken, moet jij contact opnemen met UPC (stap 3 in mijn vorig bericht) om dat nummer te laten wijzigen (duurt max. 24 uur, is vaak binnen uur gepiept) (stap 4+5).

De levertijd van een DHZ-pakket bedraagt ongeveer een week (zie de vele berichten op dit forum).
En nee, dan heb je geen recht op die aanbieding. Althans, bij mij zou je geen recht hebben op die aanbieding, misschien dat je een andere HD'er weet te vinden die van mening is dat jij wel recht hebt op die aanbieding.

Wat betreft de opties: wat zelfinitiatief wordt wel enigzinds gewaardeerd op een forum: https://www.upc.nl/index.php?PageID=147396&R=15748
 
Ik heb even mijn tarievenkennis opgefrist ;D. Er is inderdaad niets veranderd. Nu betaalt men voor analoog 14,95 p/m. Met digitale telefonie FreeTime betaal je hetzelfde bedrag per maand 14,95, maar bel je savonds, snachts en in het weekend gratis naar vaste nummers in nederland.

Als ik nu digitale telefonie neem betaal ik evenveel aan abbonementskosten maar bel iets voordeliger. En het pakketvoordeel met chello light is iets hoger.

Er is ook nog mogelijkheid om telefonie basis te nemen voor 9,95 p/m, maar dan heb je geen pakketvoordeel en geen gratis bellen naar vaste nummers en ik denk niet dat dit opweegt tegen de besparingen. Dit is waarschijnlijk een downgrade, ik vraag me af of dat zo maar zou kunnen ;D

Ik denk dat de combinatie Telefonie FreeTime + chello light het voordeligst is als ik van analoge naar digitale telefonie overstap. Dit is mijn reden om digitale telefonie te nemen. En ik heb gelezen dat het nu goed werkt.
 
even een reactie op de eerste vraag Tellabs telefonie wordt getransporteerd over kabel via een QPSK signaal op 1,8 Mhz daarna wordt het op SDH gezet naar een mega switch het docsis signaal (voip) wordt gedaan over kabel via een qam signaal op en 8 Mhz draager net als internet het ip verkeer zoals voip werkt zit ook op de zelfde centrale met een conversie punt er tussen om het ip verkeer om te zetten naar een signaal wat de centrale ook kan verwerken.

uiteindelijk bljift het voor bijde platformen het zelfde ook het transport van modem tot centrale.
 
wizzMaster zei:
Ik heb even mijn tarievenkennis opgefrist ;D. Er is inderdaad niets veranderd. Nu betaalt men voor analoog 14,95 p/m. Met digitale telefonie FreeTime betaal je hetzelfde bedrag per maand 14,95, maar bel je savonds, snachts en in het weekend gratis naar vaste nummers in nederland.

Als ik nu digitale telefonie neem betaal ik evenveel aan abbonementskosten maar bel iets voordeliger. En het pakketvoordeel met chello light is iets hoger.

Er is ook nog mogelijkheid om telefonie basis te nemen voor 9,95 p/m, maar dan heb je geen pakketvoordeel en geen gratis bellen naar vaste nummers en ik denk niet dat dit opweegt tegen de besparingen. Dit is waarschijnlijk een downgrade, ik vraag me af of dat zo maar zou kunnen ;D

Ik denk dat de combinatie Telefonie FreeTime + chello light het voordeligst is als ik van analoge naar digitale telefonie overstap. Dit is mijn reden om digitale telefonie te nemen. En ik heb gelezen dat het nu goed werkt.
Je kunt de optie maxibel freetime laten toevoegen (kosteloos). Dan kun je ook 's avonds, 's nachts en in het weekend gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland. Als je deze optie hebt laten toevoegen, dan kun je ook genieten van de pakketkortingen (je moet hiervoor wel een opt-in formulier invullen en retourneren).
 
maar moet ik via het 0900 nummer dat weizigen van anoloog naar digitaal? want bij de 0800 zeggen ze dat het niet mogelijk is
 
upcer zei:
maar moet ik via het 0900 nummer dat weizigen van anoloog naar digitaal? want bij de 0800 zeggen ze dat het niet mogelijk is
0800-1872 is de verkoopafdeling. De medewerkers hebben geen kaas gegeten van techniek, dus voor technische vragen moet je niet bij hen zijn. Ook niet voor administratieve vragen overigens.

Je moet bellen naar 0900-1580, en dan de afdeling Telefonie. Als je de verkeerde afdeling hebt, wordt je wel doorverbonden met de juiste afdeling.
 
Terug
Bovenaan