S
speedyGonzales
Ik heb al een paar jaar analoge telefonie van upc. Ik ben er hartstikke tevreden over, nooit problemen gehad, werkt altijd goed en ik merk geen verschil in geluidskwaliteit t.o.v. KPN. Als er een onderbreking was, was het een of twee keer per jaar of waarschijnlijk 'snachts als niemand belt. Laatste jaar wat meer storingen, had mijn vader erover geklaagd. De man van klantenservice was behoorlijk onvriendelijk
. Maar dat terzijde, alles werkt weer probleemloos O0
Maar ik vraag me af wat nou precies het vesrchil is in de werking tussen analoge en digitale telefonie. Ik denk dat vanaf de wijkcentrale of een soort "hoofdcentrale" alle telefoonverkeer gewoon digitaal over het netwerk wordt getransporteerd. Ik neem aan dat alle verkeer van upc: televisie, internet, telefonie over dezelfde glasvezel kabels in digitale vorm wordt verstuurd.
Wordt dan het signaal van de telefoon door de modem geschikt gemaakt voor netwerk van upc en dan ergens in een cenbtrale naar digitaal omgezet? En dat digitale telefonie via VoIP naar de centrale communiceert en dat dit signaal weer naar hetzelfde digitale signaal als analoge telefonie wordt overgezet. Of zit ik er helemaal naast, dat het toch allemaal anders werkt



Maar ik vraag me af wat nou precies het vesrchil is in de werking tussen analoge en digitale telefonie. Ik denk dat vanaf de wijkcentrale of een soort "hoofdcentrale" alle telefoonverkeer gewoon digitaal over het netwerk wordt getransporteerd. Ik neem aan dat alle verkeer van upc: televisie, internet, telefonie over dezelfde glasvezel kabels in digitale vorm wordt verstuurd.
Wordt dan het signaal van de telefoon door de modem geschikt gemaakt voor netwerk van upc en dan ergens in een cenbtrale naar digitaal omgezet? En dat digitale telefonie via VoIP naar de centrale communiceert en dat dit signaal weer naar hetzelfde digitale signaal als analoge telefonie wordt overgezet. Of zit ik er helemaal naast, dat het toch allemaal anders werkt



