Trein/spoorbomen storen internet?

  • Onderwerp starter dempseyzonder
  • Startdatum
Elke hond tilt daar even zijn pootje op.....
Nee, dat kastje heeft zijn beste tijd wel gehad.
 
Rotje er tussen en kast is weg c.q. open. Spoorlijn loopt zo'n 30 meter van dit punt af evenwijdig aan deze weg.

Bij mij in de staat bleken inderdaad de gecorrodeerde aansluiting problemen te veroorzaken. na vervanging bleek dit bij mij wel de nodige verbeteringen te zijn. Kast bij Dempsey zonder en bij mij om de hoek zullen niet veel in leeftijd verschillen. ergens in de jaren 80 geplaatst. Binnenwerk is wel al enkele keren vervangen.

@dempseyzonder heb je ook gezien dat de kast er nu nog zo uit ziet? de kast staat namelijk ook zo op googlemaps met dat pakje peuken ernaast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
piente zei:
heb je ook gezien dat de kast er nu nog zo uit ziet? de kast staat namelijk ook zo op googlemaps met dat pakje peuken ernaast.
@piente zou dat komen omdat hij gisteren pas foto maakte ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De afbeelding komt van Google Maps. De vraag werd gesteld toen ik op mijn werk zat, toen heb ik even via Maps gezocht naar het kastje. Ik ben er zojuist even langs gelopen en er staat een mooi nieuw kastje zonder deuken. Excuus voor de onterechte opwinding ;)

Ik heb vandaag weer een aantal Pingplotter tests laten lopen via de router. Wat mij opvalt is dat wanneer ik enkel ziggo.nl aanroep, de packet loss over een periode van 3 uur minder dan 1% is, maar zodra je bijvoorbeeld tegelijkertijd google.nl aanroept er om de haverklap uitschieters qua packet loss zijn bij zowel router als modem.
 
Ik woon vanaf dec 2019 in Barneveld. Klaag al 2,5 jaar sten en been en het verhaal van Ede is ook mijn verhaal. Telfort, KPN, Ziggo. X4All glasvezel. Alles stoort op tijden van de treinen. Telefoon valt weg, internet blijft hangen, gigantisch getril en hoge zoemtoon, outlook blijft hangen. Ik verga van de pijn, mijn hondje ligt te creperen. Gemeente Barneveld, omgevingsdienst, liander, kpn, ziggo. prorail, NS, antenne register, agentschap telecom woningbouw stichting. Iedereen laat je barsten.

Is er iemand die mij daarmee wil helpen? Pingplotters zegt me allemaal niets
 
je hoort de spoorbomen dicht gaan en het laden stopt gewoon 20-30 seconden.
Misschien is dempsyzonder intussen al verhuist?

Maar hij heeft het er over als de spoorbomen dicht gaan het internet al wegvalt. Lijkt mij dat het dan nog even duurt voor er werkelijk een trein voorbij komt, of de trillingen moeten zo hevig zijn?

@Dorus is het echt als er een trein voorbij komt of als de bomen al dichtgaan?
gewoon uit nieuwsgierigheid.
 
Ik woon vanaf dec 2019 in Barneveld. Klaag al 2,5 jaar sten en been en het verhaal van Ede is ook mijn verhaal. Telfort, kpn, ziggo. X4All glasvezel. Alles stoort op tijden van de treinen. Telefoon valt weg, internet blijft hangen, gigantisch getril en hoge zoemtoon, outlook blijft hangen. Ik verga van de pijn, mijn hondje ligt te creperen. Gemeente Barneveld, omgevingsdienst, liander, kpn, ziggo. prorail, NS, antenne register, agentschap telecom woningbouw stichting. Iedereen laat je barsten.

Is er iemand die mij daarmee wil helpen? Pingplotters zegt me allemaal niets
Ach, Mevrouw Wakker! https://community.ziggo.nl/t5/Inter...ng-en-ziggo-is-niet-thuis/m-p/1011948#M148577
 
Laatst bewerkt:
Een Internet storing kan altijd maar hier wordt allerlei onzin op 1 hoop gegooid.

Als het internet wegvalt, dan kan een website of download haperen, ook telefonie kan haperen, je kunt een korte verminking (geknisper) of delen van het gesprek horen. Gek genoeg geef je aan dat TV niet hapert. Maar dit heeft niks te maken met outlook en email die 3 weken later aan komt en verdwijnen doen ze daardoor ook niet. Ook persoons gegevens hebben hier niks mee te maken. Dus dan zijn al 3 hele verschillende problemen. Misschien zit je pc/laptop ook wel onder de spyware of heb je software problemen, wie zal het zeggen.

Ziggo kan het kabel signaal door meten en vast stellen of het goed is, ook kunnen ze in het modem zien of er problemen zijn (geweest) met de internet verbinding op bepaalde tijden etc. Als de verbinding alleen wegvalt als er trein langs raast en dit moet wel bewezen worden en niet alleen in jou fantasie bestaan! Dan zou er ergens een breuk kunnen zitten in een kabel tussen jou en die ziggo kast. (als die kast daadwerkelijk van ziggo is tenminste) Overigens wat maakt het uit dat de voeding of apparatuur in die kast bromt? Zolang jij er geen last van hebt, hoe boeiend.

Gezien je ook schrijft over andere providers die over glasvezel (of DSL) leveren en daar denkt dezelfde problemen te hebben, dan kan ik je alvast vermelden dat dit niet logisch is. Dat zijn 2 verschillende lijnen en totaal andere technologie die dan allebei soortgelijke defecten moeten vertonen. Dan zou de rest van jou omgeving ook last moeten hebben en daar horen we je niet over. Bovendien er wonen heel veel mensen langs een spoor, denk je niet dat het opgevallen zou zijn als dit soort problemen vaker voor komen.? Ik ken mensen die aan het spoor wonen en een oud DSL lijntje hadden, nou als iets storingsgevoelig is, dan is dat het wel. Maar nooit problemen.

Verder geef je aan blijkbaar problemen met de stroomvoorziening te hebben, maar dat concludeer je aan de hand van een knal van een koelkast, en 1 of ander meter die storingsvelden moet kunnen vinden. Maar wat je niet beseft, dit heeft niks met jou problemen te maken. Storingsvelden en minuscule afwijkingen in het stroomnet zijn weinig bijzonder en veroorzaken NIET de klachten die jij omschrijft. Ook wordt je er niet fysiek ziek van...

Ik vrees dat jij je van alles laat wijsmaken en vooral jezelf bang maakt met dingen die je op internet leest maar absoluut niet begrijpt! Ik kan me zo voorstellen dat als je aan de telefoon met een ziggo medewerker (of elk ander bedrijf) dit hele onzin verhaal over hun uitstort dat ze je niet serieus meer nemen, dus misschien moet je dat dan ook niet doen.

Jij hebt een klacht, jij meldt die klacht (beperk je alleen tot het probleem met de verbinding) maar laat de eigen bevindingen achterwege. Jij hebt er overduidelijk geen verstand van en kunt dus ook niet oordelen. Het is belangrijk dat je de juiste mensen hun werk laat doen en jou mening er buiten laat! Alleen dan gaat er een oplossing komen...
 
Ik herinner dat ik ren kantoor had in Amersfoort in het midden van de splitsing van Amersfoort-Zwolle/Amersfoort Enschede. Ik had twee 24 inch schermen en soms schoof het beeld schuin naar rechts voor een minuut of zo, dan kwam er en intercity voorbij met hoge snelheid.

Maar niet vaak, want er reden er sowieso minimaal 4 x intercity per uur, en meer dan een keer per week was het niet.

Ik neem aan dat die trein toen hard an het optrekken was zodat er zeer veel stroom door de bovenleiding ging.

Later zat ik aan de andere kant van het gebouw en had ik nergens last van.
 
Terug
Bovenaan