• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

telefoon stottert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zigbosch

SInds enige tijd heb ik All in One, maar het bellen is een drama: tijdens het gesprek valt steeds fracties van seconden het binnenkomend geluid uit, het stottert. En dan is een gesprek nauwelijks meer te volgens. Als ik de modem herstart, gaat het een paar dagen goed, maar dan begint het weer. Drie verschillende telefoons geprobeerd; maakt geen verschil.
Ik heb een Cisco EPC3925. Enig idee waar het in kan zitten?
 
Hoe zijn de signaal (DOCSIS) niveau's van het modem ?
Als die zwak zijn kun je dit ook hebben, maar kan ook een fout in het modem zijn. Probeer anders de helpdesk eens te bellen (Gratis als je 1200 belt met je Ziggo telefoon) terwijl je last hebt van het stotteren, die kunnen je signaal ook bekijken en kunnen eventueel een ander modem of een monteur sturen.
 
signalen

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 11.4 dBmV 39.0 dB
Channel 2: 10.4 dBmV 39.3 dB
Channel 3: 10.4 dBmV 39.4 dB
Channel 4: 10.3 dBmV 39.0 dB
Channel 5: 10.0 dBmV 38.8 dB
Channel 6: 11.6 dBmV 39.1 dB
Channel 7: 12.0 dBmV 39.7 dB
Channel 8: 11.7 dBmV 39.4 dB

Dit is wat je bedoelt?
 
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 11.4 dBmV 39.0 dB
Channel 2: 10.4 dBmV 39.3 dB
Channel 3: 10.4 dBmV 39.4 dB
Channel 4: 10.3 dBmV 39.0 dB
Channel 5: 10.0 dBmV 38.8 dB
Channel 6: 11.6 dBmV 39.1 dB
Channel 7: 12.0 dBmV 39.7 dB
Channel 8: 11.7 dBmV 39.4 dB

Dit is wat je bedoelt?

Ja inderdaad. Je signalen zijn erg sterk, terwijl de signal to noise wel iets hoger zou mogen, maar geen echte verontrustende dingen.

Je kunt verder op die pagina (denk ik) ook nog errors zien staan, ik heb zelf een ubee modem, dus weet niet precies hoe die pagina eruit ziet, maar er staat vermoedelijk iets van 'correctable' en 'uncorrectable' errors. Die horen op nul te blijven staan, de correctables mogen wel wat oplopen, maar grote getallen hoor je niet te zien bij uncorrectables.

Misschien kun je tijdens het stotteren zien of de signalen teruglopen of de fouten oplopen ?

Verder weet ik niet op welke poort van je versterker het modem aangesloten zit, die hoort op de laagste versterking te zitten, dus de stekker waar 0dB bij staat. Het kan zijn dat het signaal wat te sterk is voor het modem, in dat geval kan het helpen om hem op de laagste versterker uitgang te zetten als hij dat nog niet zit.

Anders gewoon de helpdesk bellen terwijl het stottert, dan horen ze het ook misschien, of kunnen ze misschien op dat moment iets aan het signaal zien.
(als je dan tenminste nog een gesprek kunt voeren natuurlijk :wink: )
 
hetzelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem.Gisteren is er een monteur geweest en heeft het signaal getest.
Alles is goed , maar nu gaan ze het proberen met nieuwe firmware voor het modem.
Er schijnt nieuwe firmware klaar of te zijn maar nog niet klaar voor een uitrol naar alle gebruikers.
Als de nieuwe firmware erop zit laat ik wel weten of het werkt.
Het schijnt dat deze modems met de huidige firmware niet zo goed overweg kunnen met veel dataverkeer was het verhaal.
 
Als je middels PB je postcode+huisnummer stuurt, zal ik kijken of ik een oorzaak kan vinden.
 
Ik heb precies het zelfde probleem. Na een paar dagen moet je de cisco modem aan en uit zetten dan dan werkt het weer een paar dagen. Heel irritant dat weg vallen. Je moet continue mensen vragen om nog eens te bellen (of terug te bellen). Soms is het zo erg dat je niet eens hoort wie er aan de lijn zit.

In eerste instantie was ik erg bij dat ik een Cisco kreeg. Echter, het is een prut router zeg....Wireless komt niet verder dan de meterkast.

Maar hoe los ik dit nu op? Want ik zag geen antwoord staan.

groeten Louis

p.s. hier zijn mijn "levels"
Power Level: Signal to Noise Ratio: Channel 1: 6.8 dBmV 40.3 dB Channel 2: 6.9 dBmV 40.6 dB Channel 3: 6.4 dBmV 40.6 dB Channel 4: 5.7 dBmV 40.3 dB Channel 5: 4.9 dBmV 40.0 dB Channel 6: 6.8 dBmV 40.3 dB Channel 7: 6.3 dBmV 40.2 dB Channel 8: 5.8 dBmV 40.0 dB
 
ik heb een ander modem gekregen en er is een demper (zegt de monteur) tussen gezet.
Het werkt nu drie dagen naar behoren...
 
en er is een demper (zegt de monteur) tussen gezet.

klopt, dit wordt vaker gedaan als het modem op een versterker zit. dit komt omdat de umu splitter ontbreekt. deze dempt de downstream namelijk 10dB op de data uitgang, daarom wordt er vaak een 10 dB demper op de versterker uitgang gezet. dit is een speciale demper die alleen de downstream dempt.
 
Ehhh, de UMU dempt ongeveer 4db en het modem moet op de 0db uitgang van de versterker. Ik vind een demper geen oplossing als het signaal wat binnenkomt te sterk is. Dan moet het eigenlijk gewoon netjes afgeregeld worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan