• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

telefoon stottert

Status
Not open for further replies.
Vraag: Waarom werkt het dan een paar dagen goed en komt dan pas het gestotter? Als er teveel (sterk) signaal zou zijn verwacht je altijd een probleem, toch?

Ok, een demper is de oplossing. Moet ik dat via Ziggo regelen? of is het makkelijker om zelf een demper te kopen bij een elektronica hobby winkel? En hoe duur zijn ze dan ongeveer?

Wel raar trouwens dat de router dit niet (automatisch) regelt (of de antenne versterker).

Louis
 
@louis : hoe kom je erbij dat een demper bij jou zou helpen. Je signaalniveau is helemaal niet te hoog. Heb je Ziggo al eens gebeld met deze storing ? Ik wil niet uitsluiten dat een demper niet zou helpen, maar niet omdat je signaalniveau te hoog is. Dan is er wat anders aan de hand.
 
Ehhh, de UMU dempt ongeveer 4db en het modem moet op de 0db uitgang van de versterker. Ik vind een demper geen oplossing als het signaal wat binnenkomt te sterk is. Dan moet het eigenlijk gewoon netjes afgeregeld worden.

de TRAS1000 dempt ongeveer 0,5 dB, de UMU heeft intern een 10dB aftakelement en een diplex filter, dit betekent dat er op de tv uitgang geen retour is en een demping van 1 dB. op de data uitgang zit wel retour en deze heeft een demping van 10 dB.
ook heeft de UMU een FM filter die aan/uit kan met de knop.

stel je hebt 73 dBuV op de PAL tv kanalen op de TRAS1000 (de minimale en maximale waarde is volgens mij tussen de 57 en 77 dBuV op het AOP. ), dan heb je op de UMU data uitgang 63 dBuV, de downstream kanalen staan iets lager dan de tv kanalen, dus je hebt 60dBuV downstream op de UMU. dit komt ongeveer overeen met 0dBmV, dus de RX van het modem is dan 0dBmV.

de FRA versterker is retour actief op alle 4 uitgangen en ook versterking op alle 4 uitgangen. het signaal op de uitgang is dus nooit lager dan op de ingang dus vandaar dat er vaak een demper wordt geplaatst.
 
Weet je ook waar ik de specificaties van de UMU01 kan vinden ?
 
Weet je ook waar ik de specificaties van de UMU01 kan vinden ?

dan moet je bij de leverancier zijn Technetix. ik weet de specificaties niet, wat ik opnoem is uit mijn hoofd.

kwam zojuist bij een klant de DIO en UMU1006 tegen in plaats van de TRAS en UMU01.
 
Beetje onduidelijk :

Code:
UMU-01/T
19003329
Triple output push-on multimedia outlet for TRAS-1000/B+, switchable FM/TV output, 
5 MHz - 1000 MHz / FM 87.5 MHz - 108 MHz, 4 dB / 
TV 120 MHz - 862 MHz, 3 dB / 
data 85 MHz - 120 MHz, 10.5 dB, 120 MHz - 862 MHz, 3 dB
Alleen voor de upstream is demping dus 10.5 dB, voor de downstream 3 dB.
 
Handig weer wat anders...
Waarom dempt die UMU01 zo sterk op de data uitgang ?
En waarom laat Ziggo dan zonder de UMU01 het modem direct op de 0 DB aansluiten zonder demping ?
 
Hallo ziggo gebruikers,

Ik heb dit probleem nu ook sinds 2 dagen. Zodanig dat bellen niet echt meer mogelijk is. Verder geen problemen met televisie of internet.

Ik heb de signalen(Docsis) bekeken en die zijn bij mij laag, tussen de 0 en 2 dbV, de signaal ruisverhouding is 39-40 voor alle kanalen. De kabel naar het modem toe zit op de 0 db poort van de versterker. Als ik de kabel op de 2 db poort doe, zijn de signalen inderdaad sterker, tussen 2 en 4 dbv maar het probleem blijft.

Er zit geen UMU doosje op mijn wanddoos, dat vond de monteur niet nodig, kan dat het probleem zijn? Ik geloof dat dat te maken had met mijn 2 samsung interactieve settop boxen(smt h3102d) met ingebouwd modem, althans die kende hij niet en hij heeft daarover gebeld waarna hij besloot de UMU achterwege te laten.


mvg,
Michiel.
 
Er zit geen UMU doosje op mijn wanddoos, dat vond de monteur niet nodig, kan dat het probleem zijn?

Nee, want een UMU heb je alleen in gebruik als je geen retourgeschikte versterker gebruikt. Die heb je wel schrijf je, dus als je modem op de versterker aangesloten zit heb je geen UMU.

Even de helpdesk bellen zou ik zeggen, kunnen ze gelijk je slechte telefoonlijn horen en je modem op afstand bekijken. Misschien is er iets met het signaal aan de hand en kunnen ze beoordelen of er een monteur moet komen of niet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top