Strijd uitzendrechten Formule 1 beslist: 'Viaplay is de winnaar'

Als dat zo door gaat wel de rechten, maar niet meer de kijkers.
 
Tja, de hoofdprijs betalen voor een SD stream, moet je wel echt fanatiek zijn om daar nog voor te betalen
 
14 euro per jaar maal 3.2 miljoen kijkers maakt ca 45 miljoen. Dus als er meer dan 3.2 miljoen kijkers over blijven beginnen ze winst te maken. Ik vind het echter erg veel als je 11% van je abonnementsgeld uitgeeft voor een uitzending die maar een paar weekenden per jaar te zien is.
 
3.2 miljoen abonnees in een land met 8.4 miljoen huishoudens. Dat is meer als een derde!
Ik persoonlijk denk niet dat ze dat halen, zeker niet nu een deel van de content ook op Viaplay Tv (oud SBD9) te zien zal zijn.
 
3,2 miljoen kijkers zou nog kunnen maar dat is heel wat anders dan 3,2 miljoen abonnees.
Bij gemiddeld twee kijkers per abonnee voor de tv maakt dat 1,6 miljoen abonnees.
Dat zou nog wel kunnen. Veel meer denk ik niet.

En wat te denken als Max onverhoopt geblesseerd raakt voor jaren.
Waar ik mee wil zeggen dat Viaplay voor Nederland wel heel erg van één persoon afhangt.
 
14 euro per jaar maal 3.2 miljoen kijkers maakt ca 45 miljoen. Dus als er meer dan 3.2 miljoen kijkers over blijven beginnen ze winst te maken. Ik vind het echter erg veel als je 11% van je abonnementsgeld uitgeeft voor een uitzending die maar een paar weekenden per jaar te zien is.

14 euro per jaar??? Nee we betalen 14 euro per maand, dus je rekensom klopt niet (of ik heb ergens een inleidend bericht gemist)

Daarbij heb je ook nog de overige sport rechten, films en de overige kosten aan personeel, infrastructuur etc.

Deze rekensom slaat dus nergens op, maar ben het wel met je eens dat het beleid er erg risicovol uitziet gezien ook de q1 cijfers.
 
ik las gister dat vanaf 22 mei de maandprijs van 15.99 naar 17.99 zal worden verhoogd.

dat zal ook niet helpen om de daling van abonnees te stoppen volgens mij.
 
Met al die abonnements wijzigingen wordt het wel erg duidelijk : men doet bij Viaplay aan paniek voetbal. Wat gisteren wel/niet mogelijk was, kan vandaag weer geheel anders zijn. Men weet bij Viaplay ondertussen van blinde paniek niet meer wat men moet doen, om het hoofd boven water te houden.

Volgens geruchten is de komende aanbieding, een jaarabonnement met iets lagere maandprijzen. Echter, TotaalTv noemt dit een advertentieabonnement, wat misschien betekent dat er bij dit abo meer reclame wordt getoond.
Dat zou voor Viaplay een slimme zet kunnen zijn. Want om eerst de prijzen te verhogen en daarna een goedkoper abo mét reclame te introduceren, zal beslist minder ophef opleveren, dan anders. Terwijl men zo meer klanten probeert te trekken én meer reclame kan verkopen.

Maar of de klant daar blij van wordt, dat is afwachten.
 
Men gaat ervanuit bij VP dat als de rechten maar binnen hebben de mensen toch niet zonder F1 kunnen en er bijna geen grenzen zijn aan het maximale bedrag per maand. Dat zou in heel veel landen werken, maar in Nederland kan je dan wel eens goed het deksel op de neus krijgen.

We mogen dan wel een rijk land zijn, dat wil niet zeggen dat we het geld maar over de balk smijten voor iets wat volgens de nederlander niet in verhouding staat met de geboden (beeld)kwaliteit. Wij Nederlanders willen ons vooral niet gepiepeld voelen, wat dat betreft ben ik best trost op de (gierige) Nederlander.
 
Terug
Bovenaan