• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalsterkte Thomson modem ?

 
        Signal Acquired at 514.750 MHz         
        SNR: 32.0 dB       
        Received Signal Strength: 1.2 dBmV          Power Level: 55.5 dBmV 
        Micro-Reflections: 38 dBc          Channel ID: 2 
        Modulation: 64 QAM          Modulation: 16 QAM 

Ik was ook al benieuwd wat t allemaal betekent, misschien iemand die zijn/haar licht er eens over kan laten schijnen?

Roger

  edit: ook even paralel topic met het frequentie-verhaal ivm het wegvallen van de verbinding
 
Roger25 zei:
 
        knip

Ik was ook al benieuwd wat t allemaal betekent, misschien iemand die zijn/haar licht er eens over kan laten schijnen?

Roger

  edit: ook even paralel topic met het frequentie-verhaal ivm het wegvallen van de verbinding

Kijk hier eens:
https://chelloo.nl/content/view/47/28/
Staat hier aan de zijkant een mooi kopje Artikelen/ CHello tips.

Vin ik heel handug
 
White Rabbit zei:
Kijk hier eens:
https://chelloo.nl/content/view/47/28/
Staat hier aan de zijkant een mooi kopje Artikelen/ CHello tips.

Vin ik heel handug

Is inderdaad ontzettend handig tx WR

Roger
 
Forward Path: Return Path:
Signal Acquired at 393.750 MHz Connection: Acquired
SNR: 31.0 dB Frequency: 35.0 MHz
Received Signal Strength: -9.1 dBmV Power Level: 45.0 dBmV
Micro-Reflections: 39 dBc Channel ID: 4
Modulation: 64 QAM Modulation: QPSK



iz wat ik haal en heb wel goeie verbinding...
 
       Forward Path:                                   Return Path: 
        Signal Acquired at 393.750 MHz          Connection: Acquired 
        SNR: 29.0 dB                                   Frequency: 35.0 MHz 
        Received Signal Strength: -9.8 dBmV   Power Level: 48.5 dBmV 
        Micro-Reflections: 34 dBc                   Channel ID: 2 
        Modulation: 64 QAM                          Modulation: 16 QAM 


Mijn waardes.. wat ik begreep van mensen uit dit forum moeten je RSS waardes tussen de -5 / +5 liggen, upc helpdesk heeft dit kunnen bevestigen.
Mijn verbinding ligt er om de zoveel tijd uit sinds de nieuwe Thomson modem (Zoals uitvoerig besproken op andere topics  :P). Snelheid zelf is wel goed, ook met de nieuwe snelheden.
Volgende keer dat m'n verbinding eruit lazert bel ik voor een monteur, zal het gelijk eens vragen hoe het volgens hem zit met de waardes. Post ik zn antwoord hier ook wel ff.

Groeten, Chris
 
zet Initial DS frequency op 130750000

heb daardoor geen uitval enzo meer ... en sneller dan daarvoor :P
 
Het is bij mij mogelijk om mijn TC390 naar een andere frequentie te laten zoeken (set & reboot klikken bij initial setup) die betere waardes heeft. MAAR, uiteindelijk viel de verbinding bij mij toch uit. Dat wil niet zeggen dat jij ermee geholpen kunt zijn.
Essentieel is dat je je modem de frequentie laat zoeken, want die zijn niet landelijk, maar regionaal. Een frequentie van dit forum plukken en dan invullen hoeft daarom niet tot een succes te leiden en je modem kan heel goed zelf zoeken. Kan ff duren, vooral als je echt een slechte kabel hebt, maar dat weet je dan ook weer.
Zelf kun je de ID eventueel forceren om een betere up en down te krijgen. Lees hiervoor vooral hiernaast LINKS de ARTIKELEN over modems en verbindingen: https://chelloo.nl/content/view/47/28/
 
White Rabbit zei:
Het is bij mij mogelijk om mijn TC390 naar een andere frequentie te laten zoeken (set & reboot klikken bij initial setup) die betere waardes heeft. MAAR, uiteindelijk viel de verbinding bij mij toch uit. Dat wil niet zeggen dat jij ermee geholpen kunt zijn.
Essentieel is dat je je modem de frequentie laat zoeken, want die zijn niet landelijk, maar regionaal. Een frequentie van dit forum plukken en dan invullen hoeft daarom niet tot een succes te leiden en je modem kan heel goed zelf zoeken. Kan ff duren, vooral als je echt een slechte kabel hebt, maar dat weet je dan ook weer.
Zelf kun je de ID eventueel forceren om een betere up en down te krijgen. Lees hiervoor vooral hiernaast LINKS de ARTIKELEN over modems en verbindingen: https://chelloo.nl/content/view/47/28/

heeft geen succes? ik heb het van dit forum geplukt en het werkt anders prima hoor.... en als het steeds uitvalt ga je natuurlijk alles proberen.. dus ik raad ze aan om het te proberen
 
Terug
Bovenaan