• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opzeggen Chello Classic abbonement

S

sonicuth70

Hoi,

Wellicht is dit iets voor de juristen onder ons, maar ik ben toch benieuwd of er ook andere mensen een antwoord hebben.

Het volgende:
We hebben sinds 2000 een Chello Classic abbo (toen heette het anders). We zijn een tijdje geleden overgestapt op Chello light. Aanname was dat het enige verschil snelheid was. Bij beide abbo's wordt namelijk gesproken over fair-use. Dus, we dachten dat snelheid niet zo probleem was. Echter na 6 dagen zijn we zonder waarschuwing teruggezet naar de laagste snelheid. Reden, nadat we belden, we hadden teveel gedown/geupload. Waren we niet mee eens, want de chello info zegt niets over een nadere fair-use policy bij Chello light. We gingen er dus vanuit dat we in principe het zelfde "download" gedrag konder vertonen als bij Chello classic, maar dan iets langzamer.

Anyway, na een paar telefoontjes is op ons verzoek, we hadden slechts 6 dagen Chello light, het abbonement teruggezet op de classic variant.

Nu krijgen we te horen dat we ons abbonement niet kunnen opzeggen omdat we voor Chello Classic nog een abbonementsduur van 12 maanden hebben. We hebben niets ondertekend, slechts een brief ontvangen dat er een nieuwe contractsduur zou gelden. Hiermee waren we het niet eens, want we gingen ervan uit dat we weer op onze oude abbonement zouden zitten. Lijkt me ook wel logisch, we zijn er immers 6 dagen "tussenuit" geweest. Om deze 6 dagen aan te grijpen om het oude abbonement weer 12 maanden te verlengen vind ik eigenlijk te gek voor woorden. Ook gezien de aanleiding.

We zitten nu in discussie met UPC en ik ben bang dat het een welles/nietes verhaal wordt.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en/of tips?
Voor de duidelijkheid: ik wil mijn abbonement dus opzeggen zonder dat ik de 12 maanden moet betalen. Ik maak immers in mijn beleving sinds 2000 gebruik van hetzelfde abbonement.

Alvast bedankt..

SonicUth
 
Een nieuw contract is altijd 12 maanden, waarschijnlijk heb je daarvoor getekend bij de light (en dat is meegenomen bij classic?
 
sonicuth70 zei:
Hoi,

Wellicht is dit iets voor de juristen onder ons, maar ik ben toch benieuwd of er ook andere mensen een antwoord hebben.

Het volgende:
We hebben sinds 2000 een Chello Classic abbo (toen heette het anders). We zijn een tijdje geleden overgestapt op Chello light. Aanname was dat het enige verschil snelheid was. Bij beide abbo's wordt namelijk gesproken over fair-use. Dus, we dachten dat snelheid niet zo probleem was. Echter na 6 dagen zijn we zonder waarschuwing teruggezet naar de laagste snelheid. Reden, nadat we belden, we hadden teveel gedown/geupload. Waren we niet mee eens, want de chello info zegt niets over een nadere fair-use policy bij Chello light. We gingen er dus vanuit dat we in principe het zelfde "download" gedrag konder vertonen als bij Chello classic, maar dan iets langzamer.

Anyway, na een paar telefoontjes is op ons verzoek, we hadden slechts 6 dagen Chello light, het abbonement teruggezet op de classic variant.

Nu krijgen we te horen dat we ons abbonement niet kunnen opzeggen omdat we voor Chello Classic nog een abbonementsduur van 12 maanden hebben. We hebben niets ondertekend, slechts een brief ontvangen dat er een nieuwe contractsduur zou gelden. Hiermee waren we het niet eens, want we gingen ervan uit dat we weer op onze oude abbonement zouden zitten. Lijkt me ook wel logisch, we zijn er immers 6 dagen "tussenuit" geweest. Om deze 6 dagen aan te grijpen om het oude abbonement weer 12 maanden te verlengen vind ik eigenlijk te gek voor woorden. Ook gezien de aanleiding.

We zitten nu in discussie met UPC en ik ben bang dat het een welles/nietes verhaal wordt.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en/of tips?
Voor de duidelijkheid: ik wil mijn abbonement dus opzeggen zonder dat ik de 12 maanden moet betalen. Ik maak immers in mijn beleving sinds 2000 gebruik van hetzelfde abbonement.

Alvast bedankt..

SonicUth

Tja, dat is pure pech, denk dat je hier niets tegen kunt doen, gewoon 12 maanden uitzingen dus...
 
sandder zei:
Een nieuw contract is altijd 12 maanden, waarschijnlijk heb je daarvoor getekend bij de light (en dat is meegenomen bij classic?

Nou, ik heb dus niets ondertekend, behalve dan voor mijn oorspronkelijk abbo uit 2000.
Ik vraag me zowiezo af of ze zonder terugkoppeling een brief kunnen sturen en zeggen dat je abbo met 12 maanden is verlengd.
 
sonicuth70 zei:
Nou, ik heb dus niets ondertekend, behalve dan voor mijn oorspronkelijk abbo uit 2000.
Ik vraag me zowiezo af of ze zonder terugkoppeling een brief kunnen sturen en zeggen dat je abbo met 12 maanden is verlengd.

-Op het moment dat jij Light neemt gaat er een jaarcontract in.

- De snelheid terugzetten zonder de 3 mails vooraf is in strijd met de voorwaarden. Daar had je tegen moeten ageren.

- Na 6 dagen  geef je ZELF toestemming om weer terug gezet te worden naar Classic. Je geeft zelf de terugkoppeling telefonisch.
Die brief is terecht en je zit nu vast aan jaarcontract.

Zo zie ik het als ik je verhaal lees....
 
Ik heb precies het zelfde geval gehad, kwam er ook niet uit met chello heb toen mijn rechtbijstandverzekering ingeschakeld en die hebben met veel pijn en moeite kunnen regelen dat mijn oude abbo gewoon verder liep zodat ik niet opnieuw 12 maanden vast zat en kan nu opzeggen wanneer ik wil...... Heb je geen rechtbijstand verzekering dan kun je het echte schudde met Chello, je komt er niet onderuit ze hanteren dit FUP gewoon naar hun eigen hand...
 
jehobo zei:
Ik heb precies het zelfde geval gehad, kwam er ook niet uit met chello heb toen mijn rechtbijstandverzekering ingeschakeld en die hebben met veel pijn en moeite kunnen regelen dat mijn oude abbo gewoon verder liep zodat ik niet opnieuw 12 maanden vast zat en kan nu opzeggen wanneer ik wil...... Heb je geen rechtbijstand verzekering dan kun je het echte schudde met Chello, je komt er niet onderuit ze hanteren dit FUP gewoon naar hun eigen hand...

Thanx allemaal voor de info.
Is het dan mogelijk om Chello Classic te "downgraden"? Dus terugstappen naar een lager abonnement?
Doet UPC daar moeilijk over?


Thanx again..
 
sonicuth70 zei:
Thanx allemaal voor de info.
Is het dan mogelijk om Chello Classic te "downgraden"? Dus terugstappen naar een lager abonnement?
Doet UPC daar moeilijk over?

Thanx again..

Nee hoor ...doet UPC niet moeilijk over ;D   alleen heb je wel weer een jaarcontract. Hou daar rekening mee.
 
Nee, daar doen ze dus niet moeilijk over. Het kost je alleen € 30,- en je hebt per dan weer een nieuw jaarcontract. Dus als je het vandaag doet kun je per 26 oktober 2005 weer van Chello af.

Het blijft echter een vreemde zaak dat er geen datalimieten worden genoemd bij de verschillende produkten. Zoals we allemaal weten is F.U.P. een zeer vage omschrijving die bovendien misleidend is. Zoals ook blijkt uit bovenstaand geval. Per slot van rekening leest niet iedereen dit forum.
 
Terug
Bovenaan