S
sonicuth70
Hoi,
Wellicht is dit iets voor de juristen onder ons, maar ik ben toch benieuwd of er ook andere mensen een antwoord hebben.
Het volgende:
We hebben sinds 2000 een Chello Classic abbo (toen heette het anders). We zijn een tijdje geleden overgestapt op Chello light. Aanname was dat het enige verschil snelheid was. Bij beide abbo's wordt namelijk gesproken over fair-use. Dus, we dachten dat snelheid niet zo probleem was. Echter na 6 dagen zijn we zonder waarschuwing teruggezet naar de laagste snelheid. Reden, nadat we belden, we hadden teveel gedown/geupload. Waren we niet mee eens, want de chello info zegt niets over een nadere fair-use policy bij Chello light. We gingen er dus vanuit dat we in principe het zelfde "download" gedrag konder vertonen als bij Chello classic, maar dan iets langzamer.
Anyway, na een paar telefoontjes is op ons verzoek, we hadden slechts 6 dagen Chello light, het abbonement teruggezet op de classic variant.
Nu krijgen we te horen dat we ons abbonement niet kunnen opzeggen omdat we voor Chello Classic nog een abbonementsduur van 12 maanden hebben. We hebben niets ondertekend, slechts een brief ontvangen dat er een nieuwe contractsduur zou gelden. Hiermee waren we het niet eens, want we gingen ervan uit dat we weer op onze oude abbonement zouden zitten. Lijkt me ook wel logisch, we zijn er immers 6 dagen "tussenuit" geweest. Om deze 6 dagen aan te grijpen om het oude abbonement weer 12 maanden te verlengen vind ik eigenlijk te gek voor woorden. Ook gezien de aanleiding.
We zitten nu in discussie met UPC en ik ben bang dat het een welles/nietes verhaal wordt.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en/of tips?
Voor de duidelijkheid: ik wil mijn abbonement dus opzeggen zonder dat ik de 12 maanden moet betalen. Ik maak immers in mijn beleving sinds 2000 gebruik van hetzelfde abbonement.
Alvast bedankt..
SonicUth
Wellicht is dit iets voor de juristen onder ons, maar ik ben toch benieuwd of er ook andere mensen een antwoord hebben.
Het volgende:
We hebben sinds 2000 een Chello Classic abbo (toen heette het anders). We zijn een tijdje geleden overgestapt op Chello light. Aanname was dat het enige verschil snelheid was. Bij beide abbo's wordt namelijk gesproken over fair-use. Dus, we dachten dat snelheid niet zo probleem was. Echter na 6 dagen zijn we zonder waarschuwing teruggezet naar de laagste snelheid. Reden, nadat we belden, we hadden teveel gedown/geupload. Waren we niet mee eens, want de chello info zegt niets over een nadere fair-use policy bij Chello light. We gingen er dus vanuit dat we in principe het zelfde "download" gedrag konder vertonen als bij Chello classic, maar dan iets langzamer.
Anyway, na een paar telefoontjes is op ons verzoek, we hadden slechts 6 dagen Chello light, het abbonement teruggezet op de classic variant.
Nu krijgen we te horen dat we ons abbonement niet kunnen opzeggen omdat we voor Chello Classic nog een abbonementsduur van 12 maanden hebben. We hebben niets ondertekend, slechts een brief ontvangen dat er een nieuwe contractsduur zou gelden. Hiermee waren we het niet eens, want we gingen ervan uit dat we weer op onze oude abbonement zouden zitten. Lijkt me ook wel logisch, we zijn er immers 6 dagen "tussenuit" geweest. Om deze 6 dagen aan te grijpen om het oude abbonement weer 12 maanden te verlengen vind ik eigenlijk te gek voor woorden. Ook gezien de aanleiding.
We zitten nu in discussie met UPC en ik ben bang dat het een welles/nietes verhaal wordt.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en/of tips?
Voor de duidelijkheid: ik wil mijn abbonement dus opzeggen zonder dat ik de 12 maanden moet betalen. Ik maak immers in mijn beleving sinds 2000 gebruik van hetzelfde abbonement.
Alvast bedankt..
SonicUth