Omruilen Next naar Next Mini niet meer mogelijk - waarom zou je het willen

@ZiggoJamyla,

Uw toelichting komt nagenoeg overeen met het persbericht van VodafoneZiggo-zegsman Ton Boon gisteren.
In dit topic is duidelijk gewezen op verschillen tussen de Next en de Next Mini, namelijk dat er voor de Mini geen coaxverbinding nodig is en ook dat de Mini geen audio-uitgang heeft. En in feite, nog niet eerder naar voren gebracht maar ook wel relevant, heeft de gebruiker van de Mini de usb nodig om het apparaatje aan te sluiten en mist derhalve ook een aparte usb-aansluiting. Op de website van Ziggo ontbreekt het niet aan duidelijke uitleg over de aansluitmogelijkheden, maar ik wil er wel op wijzen dat dat Next begin 2019 beschikbaar is gekomen en de Next Mini in het voorjaar van 2022. Met andere woorden: alle klanten met een Next wisten tot begin vorig jaar niets van het bestaan en de mogelijkheden van de Mini. Met name deze klanten worden nu gedupeerd door de omruilblokkade van Ziggo.

U stelt dat het beleid van Ziggo altijd is geweest om niet ''zomaar' de mediabox Next om te ruilen voor een Mini. Dit is onjuist. Ik kan legio berichten uit topics in het Ziggo Community naar voren halen (tot begin vorige week), waarbij een verzoek zonder verdere motivering van de klant of als reden dat men IPTV prefereert boven coax voldoende was om beide apparaten zonder probleem met elkaar te ruilen.

Tenslotte wijst u op de kosten, die meer zouden bedragen dan de 19,95 die de klant in rekening worden gebracht, maar uw zegsman Ton Boon heeft dit argument tegenover de pers juist weer tegengesproken.
 
ik zag het idd , goed bezig vooral je tegen argumenten geven toch wel stof tot nadenken tegenover ziggo lijkt me
Ik heb niet de illusie dat Ziggo dit besluit n.a.v. mijn commentaar gaat terugdraaien en Jamyla heeft dit natuurlijk ook niet zelf verzonnen. Zij krijgt instructie wat zij ter verdediging moet opschrijven.
Maar misschien vormt tegengas in deze kwestie een piepkleine bijdrage om ervoor te zorgen dat Ziggo voortaan meer analytisch denkvermogen gaat ontwikkelen voordat men de Ziggo-klant confronteert met blokkades van mogelijkheden die al ruim een jaar zonder probleem aanwezig waren.
 
Ik ben nog eens historisch 'gedoken' in het Community en heb me beperkt tot dit topic: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Next-omruilen-voor-Next-Mini/td-p/1039007/page/4
Er zijn er overigens meerdere.
Interessant is een algemene mededeling van een Ziggo moderator op 22-11-2022 (vanwege de privacywet noem ik geen naam), luidend:
''Hi allen, Via deze weg ontvangen we diverse verzoeken om een mediabox Next om te ruilen naar een mediabox Next Mini. Dit is zeker mogelijk en maken we met liefde in orde''.
Een week geleden werd deze ogenschijnlijk zo mooie liefdesrelatie verbroken van de ene op de andere dag:-\
Wie de moeite neemt om berichten in het gelinkte topic te lezen, zal merken dat er legio verzoeken staan zonder een specifieke motivering. In de praktijk werd ieder verzoek gehonoreerd, wel met verwijzing naar de aan de omruil verbonden administratiekosten van 19,95.
Dit mini-onderzoekje van een kwartier bewijst dat Ziggo in het verleden wel zomaar akkoord ging met omruil van Next naar Next Mini en het tegendeel kan worden verwezen naar het rijk der fabelen.
 
Laatst bewerkt:
ik kreeg een next mini ivm abo wijziging waar ik helaas niets aan had ivm ontbreken van de optische uitgang,
na wat overleg een nieuwe next gekregen omdat de bestaande inmiddels uitgeschakeld was en niet meer aan te zetten !
 
ik kreeg een next mini ivm abo wijziging waar ik helaas niets aan had ivm ontbreken van de optische uitgang,
na wat overleg een nieuwe next gekregen omdat de bestaande inmiddels uitgeschakeld was en niet meer aan te zetten !
Het blijkt dus wel degelijk steeds mogelijk te zijn een Mini om te ruilen voor een Next, waarbij het in jouw geval ook duidelijk is dat je je van te voren niet hebt verdiept in de aansluitmogelijkheden van de Mini. Het lijkt erop dat de neuzen bij de agents van Ziggo's klantenservice niet allemaal dezelfde kant opstaan.
 
Dat weten we niet, misschien heeft deze omruil wel plaatsgevonden voor eind juli, als ik het goed heb is het beleid pas aangepast zo rond 26 juli.
Misschien heeft jozefa123 nog net op tijd gehandeld.
 
Dat weten we niet, misschien heeft deze omruil wel plaatsgevonden voor eind juli, als ik het goed heb is het beleid pas aangepast zo rond 26 juli.
Misschien heeft jozefa123 nog net op tijd gehandeld.
Dit lijkt mij onwaarschijnlijk. Waarom dan ruim 2 weken na het door Ziggo doorvoeren van een omruilblokkade nu pas deze mededeling?
We weten dat omruil tot dat moment probleemloos mogelijk was.
 
Terug
Bovenaan