• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kabelmodem kan niet registreren

zucht ik zal straks maar ff bellen dan maareeuuuh wat hiervoor ook al gevraagd wordt moeten ze langskomen of kunnen ze het zelf zo uitlezen. En iemand enig idee wat ze gaan doen als het signaal inderdaad te zwak is, verhogen ze het dan ofzo hoe zit dat ?
 
Als je modem online is kan de technische dienst je modem uitlezen van afstand. Aals je modem offline is natuurlijk niet.. Als er een signaal probleem is moet er iemand langs komen en als je modem offline is ook..
 
Yoo nou dan zal ik voordat ze komen mn router er maar ff tussenuit halen ;-)
 
Ik zou eerst maar even bellen voor een afspraak.. Ze komen vast over een week of 3 ;)
 
Het zou idd het signaal kunnen zijn maar dit is niet echt waarschijnlijk aangezien je modem het altijd goed heeft gedaan. Is je tvbeeld op de Nederlandse zenders ook goed? Die zitten namelijk op ongeveer de zelfde frequentie als je upstream signaal. Ik denk dat er gewoon wat probleempjes zijn met de Teralink Hub in je wijk. De Terayons zijn in tegenstelling tot de Motorola's over het algemeen ook niet echt gevoelig voor een beetje zwak signaal.
 
Mn tesbeeld enzo van tv zijn gewoon echt PERFECT ! heb hier vier tv's verspreid door het hele huis en echt overal is het beeld super. lijkt me dus ok wat raar dat het aan het signaal ligt maar goed ik hou het ff in de gaten
 
Het kabelsignaal kan gemeten worden via de TD/Helpdesk zodra het modem online staat. Mocht aan de hand daarvan het signaal te laag zijn, wordt er direct een afspraak gemaakt om een CAI-monteur langs te sturen. Deze monteur is van de CAI-afdeling en is voorderest niet geinterreseert in jouw pc/router/whatever je binnenshuis hebt staan. Deze persoon meet het signaal door waar je kabelmodem staat. Normaal gesproken is dit op het 1ste punt waar je tvkabel/signaal het eerst binnenkomt. Daar meten ze dat punt door... mocht dit te laag zijn..lopen ze naar het kastje in de straat... daar zetten ze jouw kabeltje iets verder naar boven op het zogenaamde "broodje" (=verdeler), zodat je dus iets meer kabelsignaal krijgt dan voorheen. Zodra dit gebeurt is meten ze nogmaals het punt door waar je modem staat, als dit in orde is.. pakt die persoon zun spullen en vertrekt naar zun volgende klant. :)

Voorderest kan het ook zijn dat het kastje gewoon vocht bevat of dat er toch ergens een kabelbreuk is opgelopen.
Maar zodra je modem gewoon van tijd tot tijd offline gaat hoef je niet bang te zijn dat er iets mis is met je pc :)
 
:>< Na 3 dagen eindelijk iemand van UPC aan de lijn gehad en die kon mij 'gelukkig/helaas' vertellen dat het niet aan mijn verbinding lag en dat het probleem bij hun bekend was er er naar gekeken zou worden wanneer kon ze me niet vertellen ;D dat zal dus wel ff gaan duren maar ik wacht af !
 
Terug
Bovenaan