• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kabelmodem kan niet registreren

E

Erik

Heeej ik heb niet zo heeeel veel verstand van dit soort zaken maar hoop dat iemand me wat uitleg kan geven, ik heb inmiddels meer dan 3 jaar chello en eigenlijk nooit echt grote problemen gehad alleen sinds de laaste weken heb ik regelmatig geen verbinding meer met internet mn kabelmodem geeft gewoon aan dat ie online is maar niks werkt meer als ik mn terayon modem dan reset gaat ie eerst opzoek naar de dhcp server de onderste 2 lapjes knipperen dan vervolgens probeerd ie zich te registreren en dan gaat het fout want dan beginnen de onderste 2 lapjes weer te knipperen soms na een paar minuten en soms zelfs uren is het registeren toch gelukt en komt ie wel online mn vraag dus waarom komt mn modem niet zo makkelijk online ??? iemand een idee
 
Jah heb ik ook al aangedacht maar de rest van mn kabel signaal is gewoon perfect als ik eenmaal op internet ben gaat alles gewoon super snel. en tv/radio singnaal is ook toppie gewoon. kweet niet of dat er wat mee te maken heeft hoor maar das in iedergeval gewoon goed
 
Ik kan op test.net.upc.nl geen problemen vinden in Friesland :o
De DHCP-server van friesland/flevoland is al een heel tijdje niet down geweest :P
 
Inderdaad maar wat is het dan wel en om het feest helemaal compleet te maken heb ik al de hele middag weer een ander probleem wee valt mn verbinden steeds weg maar dan knipperen om mn modem het lapje van online rood (de bovenste dus) en de onderste 2 knipperen groen maar kan bij de uitleg over de leds niks vinden met die combinatie ??? wie kan me helpen
 
Hallo Erik,

Ik denk dat je wel een signaal probleem hebt. als je tv signaal goed is wil het nog niet zeggen dat je internetsignaal goed is.
De signalen van je internetverbinding worden in laag frequente gedeelte van de kabel doorgegeven, de tv signalen in het hogere frequentie gebied.
Als ik jouw was zou ik upc even bellen, als het goed is kan hun technische dienst je signaal zo uitlezen.

(ik hoop dat je niet zo lang hoeft te wachten ;))
 
Klopt inderdaad.. dit duidt gewoon op een signaal probleem .. :)
 
signaal uitlezen... moeten ze daarvoor bij je langskomen of meten ze gewoon vanuit hun 'hoofdkantoor'?
 
Terug
Bovenaan