H
Henno
Devilseye zei:Vlak bij leeuwarden (dorpje)
Dus toch die modem....
Maar hoe kan het dan dat ie er zomaar mee ophoudt? (tis al 3 weken zo. en schijnt telkens erger teworden)
ohjah, mijn pa wil niet geloven dat het aan de com21 modem ligt
Kan ik (zonder modificatie van iets) een terayon modem (maat van me uit het dorp) kijken of het dan wel goed is?
(hij heeft een ander IP range. (non-static ip)
Daarmee kan ik het ook eens proberen of niet?
Kijken of ie dan wel goed is
Als die Terayon wel goed werkt heb je maar 1 conclusie gesteld: dat de kabel infrastructuur van je huis naar het eerste fiber-punt en van daaruit naar de netwerk-hub ok is.
Wat je niet weet:
* Of je Com21 modem ok is (want Com21 modems gebruiken Com21 CMTS'sen (Cable Modem Termination System), z.g.n. ComControllers, en Terayon TeraPro zit op Teragateways, de TJ7xx modellen zitten weer op Cisco uBr's)
* Of er een probleem is met de Com21 apparatuur in de hub, immers, die wordt niet gebruikt bij Terayon modems
Dus je weet dan eigenlijk niet zo veel meer...
Mijn advies blijft, helpdesk bellen en over verbindings uitval klagen in combinatie met die knipperende modem-lampjes.
gr, Henno