Ja..neee of toch wel? (vage connectie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Devilseye

Zoals ik al eens een screenshotje van PingPlotter had gepost.
en hoe vaag mijn connectie wel niet was, kom ik met een volgende vraag,

Kan een modem (com21) op een of andere manier in packets smoren?
(kapot ofzo)
chello2.JPG


Heb de router er al eens tussen uit gehaald. Maar gaf zelfde effect,
en het valt me op dat, als er iets moet gebeuren. dan kapt ie er mee, (lees ook: Pa komt thuis en start newsrover)

Chello al gemailt. maar die kunnen je nix uitleggen via e-mail. en ik verdom het om ze te bellen, (stap toch over op adsl zodra beschikbaar(begin maart), Tenminste. als chello zo blijft kloten)


Router er tussen uitgehaalt, ff veel gedoe downloaden. en KNIP.. offline,

andere pc (zonder router er tussen),, ook offline zodra er iets moet gebeuren,

is die Com21 nu gewoon gaar of is chello aan het kloten. (er waren geen storingen hier aanwezig volgens chello)

alvast bedankt,

PS. bij het een na laatste pijltje hoort alleen de eerste zin daarbij
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Devilseye zei:
Zoals ik al eens een screenshotje van PingPlotter had gepost.
en hoe vaag mijn connectie wel niet was, kom ik met een volgende vraag,

Kan een modem (com21) op een of andere manier in packets smoren?
(kapot ofzo)
chello2.JPG


Heb de router er al eens tussen uit gehaald. Maar gaf zelfde effect,
en het valt me op dat, als er iets moet gebeuren. dan kapt ie er mee, (lees ook: Pa komt thuis en start newsrover)

Chello al gemailt. maar die kunnen je nix uitleggen via e-mail. en ik verdom het om ze te bellen, (stap toch over op adsl zodra beschikbaar(begin maart), Tenminste. als chello zo blijft kloten)


Router er tussen uitgehaalt, ff veel gedoe downloaden. en KNIP.. offline,

andere pc (zonder router er tussen),, ook offline zodra er iets moet gebeuren,

is die Com21 nu gewoon gaar of is chello aan het kloten. (er waren geen storingen hier aanwezig volgens chello)

alvast bedankt,

PS. bij het een na laatste pijltje hoort alleen de eerste zin daarbij

Wat je in je grafiekje ziet is zo veel packet-loss bij een geringe belasting dat je eigenlijk je verbinding kwaijt raakt, dit kun je blijkbaar makkelijk reproduceren.
Ik zou toch maar ff de heldesk bellen en die situatie reproduceren (met 1 pc er aan om vinger-gewijs te voorkomen), zij kunnen ook een ping op je verbinding zetten en zien dan ook dat die niet meer terugkomt.
Mijn voorstel zou zijn:
* Vraag om een modem-ruil (ze zullen dan Eurodocsis plaatsen i.v.m. de snelheids verhoging)
* Vraag waarneer de modemswap voor de snelheids verhoging gepland is
* Als je nul op je vragen krijgt, bel dan de helpdesk en laat je down-graden naar Lite, kost je 30 euro, en laat je na plaatsen van het nieuwe Eurodocsis modem direct die dag weer terugzetten op classic (kost niks).

Met Eurodocsis bel je gegarandeerd van die packet-loss ellende af...

gr, Henno
 
S

Shoryuken

Ik heb hier de laatste tijd ook heel erg veel last van devilseye (ook com21)
 
Topicstarter
Topicstarter
D

Devilseye

Ah, ok.

Maar toen ik ooit eens gemailt heb over dit probleem zei zo'n gochem,

Het kan aan uw: Firewall/router/netwerkaart liggen,

MAAARRRRR ook aan onze eindversterker (wat moet ik hier onder verstaan?)
Dus. Mail terug geschreven of ze iets aan hun "Eindversterker" hebben ondervonden,
Krijg je dus een zielig mailtje terug, U blijft er bij dat uw verbinding slecht is, Ik raad u toch aan om de helpdesk tebellen,

Oftewel. ze hebben niet gekeken naar hun eindversterker volgens mij

.1 Waarom kunnen ze niks via e-mail oplossen? (heb ip doorgegeven, en gevraagt mij te pingen)
.2 Waarom willen ze zoiets niet doen, en alleen via de helpdesk regelen?
.3 Kan ik zelf iets ondernemen om de modem te testen op 1 of andere manier?
Hij knippert dan ook al zovaag als de verbinding weg is,

uit, even groen. Oranje, uit, even groen. oranje (en dan uit/oranje/uit/oranje ???

Majah. toch maar eens bellen dan :P
 
C

ChelloBOY

Devilseye zei:
Ah, ok.

Maar toen ik ooit eens gemailt heb over dit probleem zei zo'n gochem,

Het kan aan uw: Firewall/router/netwerkaart liggen,

MAAARRRRR ook aan onze eindversterker (wat moet ik hier onder verstaan?)
Dus. Mail terug geschreven of ze iets aan hun "Eindversterker" hebben ondervonden,
Krijg je dus een zielig mailtje terug, U blijft er bij dat uw verbinding slecht is, Ik raad u toch aan om de helpdesk tebellen,

Oftewel. ze hebben niet gekeken naar hun eindversterker volgens mij

.1 Waarom kunnen ze niks via e-mail oplossen? (heb ip doorgegeven, en gevraagt mij te pingen)
.2 Waarom willen ze zoiets niet doen, en alleen via de helpdesk regelen?
.3 Kan ik zelf iets ondernemen om de modem te testen op 1 of andere manier?
Hij knippert dan ook al zovaag als de verbinding weg is,

uit, even groen. Oranje, uit, even groen. oranje (en dan uit/oranje/uit/oranje  ???

Majah. toch maar eens bellen dan :P

Is inderdaad een probleem met com21 modems. Wanneer je via bepaalde applicaties data genereerd gaat het modem offline. Geldt overigens niet voor alle com21's. Bel de helpdesk en zeg dat je steeds disconnect hebt wanneer ..... (vul zelf maar in). Dat je zeker weet dat het aan het modem ligt. En dat er een monteur moet komen!

Dan komt er een.... En die lost het voor je op...

By the way, waar woon je? (plaatsnaam is genoeg)
 
Topicstarter
Topicstarter
D

Devilseye

Vlak bij leeuwarden (dorpje)

Dus toch die modem.... :P
Maar hoe  kan het dan dat ie er zomaar mee  ophoudt? (tis al 3 weken zo. en schijnt telkens erger teworden)

ohjah, mijn pa wil niet geloven dat het aan de com21 modem ligt :P
Kan ik (zonder modificatie van iets) een terayon modem (maat van me uit het dorp) kijken of het dan wel goed is?
(hij heeft een ander IP range. (non-static ip)

Daarmee kan ik het ook eens proberen of niet?
Kijken of ie dan wel goed is :)
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Devilseye zei:
Ah, ok.

Maar toen ik ooit eens gemailt heb over dit probleem zei zo'n gochem,

Het kan aan uw: Firewall/router/netwerkaart liggen,

MAAARRRRR ook aan onze eindversterker (wat moet ik hier onder verstaan?)
Dus. Mail terug geschreven of ze iets aan hun "Eindversterker" hebben ondervonden,
Krijg je dus een zielig mailtje terug, U blijft er bij dat uw verbinding slecht is, Ik raad u toch aan om de helpdesk tebellen,

Oftewel. ze hebben niet gekeken naar hun eindversterker volgens mij

.1 Waarom kunnen ze niks via e-mail oplossen? (heb ip doorgegeven, en gevraagt mij te pingen)
.2 Waarom willen ze zoiets niet doen, en alleen via de helpdesk regelen?
.3 Kan ik zelf iets ondernemen om de modem te testen op 1 of andere manier?
Hij knippert dan ook al zovaag als de verbinding weg is,

uit, even groen. Oranje, uit, even groen. oranje (en dan uit/oranje/uit/oranje  ???

Majah. toch maar eens bellen dan :P

Onthoud die volgorde van knipperen in een bepaalde kleur... dat geeft namelijk aan wat er mis is.

gr, Henno
 

Dennis_k

Forum Gebruiker
Berichten
272
Kijk maar eens hier:

https://chelloo.nl/tips/modemleds.html

staat uitleg over wat de knipperende leds betekenen.
 
Topicstarter
Topicstarter
D

Devilseye

Dennis_k zei:
Kijk maar eens hier:

https://chelloo.nl/tips/modemleds.html

staat uitleg over wat de knipperende leds betekenen.
Jah die site kon ik al, Maar: uit-groen-oranje(enz enz) staat er niet bij :P
 

dipstaart

Forum Gebruiker
Berichten
286
Heb het ook 2 weken lang gehad. Op een vrijdag kwam de monteur langs en heeft het kastje waar de modem op aangesloten zit vervangen, want deze was volgens hem niet goed. Maar aangezien donderdag internet weer normaal werkte weet ik niet 100% zeker of het nou wel of niet aan dat kastje lag. Sindsdien iig geen problems meer gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan