• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Installatie lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

SuzanneOdijk

Ik verhuis over enkele dagen naar mijn nieuwe woning. Maar ik krijg internet niet werkend.
Hier (in het oude huis) heb ik telfort, voor daar heb ik Ziggo aangevraagd incl tv.
De aansluiting in de woonkamer is gewoon zo'n ding met 2 punten, 1 voor tv de ander voor radio. Daar zet ik de splitter op, ik draai de datakabel vast aan de onderkant van de splitter en aan het modem. Stekker in het modem en in het stopcontact. Lampjes gaan even branden, vervolgens brandt enkel Power maar DS blijft knipperen (ook na een hele nacht)
Ik heb uiteraard al een paar keer gereset, de aansluiting in de andere kamer geprobeerd, nog eens de splitter opnieuw erop gezet. Resultaat is elke keer hetzelfde.
Mail naar ziggo leverde enkel een link op naar installatiehandleiding...
 
Heb je een tv waarmee je kunt controleren of er signaal op de aansluiting staat ?
Misschien had de vorige bewoner geen aansluiting en is je aansluiting in de straatkast afgekoppeld. Als je geen signaal hebt moet je de helpdesk vragen om een monteur om alles te controleren.
 
Nog een ps:
Je schrijft dat je het ook in een andere kamer hebt aangesloten. Dan zit er vermoedelijk nog ergens een splitter tussen. Internet moet direct op de hoofdaansluiting dus voor een eventuele splitter. Zit je hoofdaansluiting niet in de meterkast ?
 
In de meterkast zit wel zo'n kastje wat op een half modem lijkt.
is dat wat?
Er zit inderdaad nog een tweede zelfde soort aansluiting in een andere kamer. (2 even grote kamers, beiden hebben ook een telefoonstekkerding en dus een tv/radiopunt)

Ik heb geen tv die ik mee kan nemen om het signaal te controleren.
Er zijn wel meerdere zichtbare ziggoverbindingen om me heen dus het zal niet aan de straatkast liggen denk ik.

Morgen dus even kijken naar dat halve modemding in de meterkast?
 
Kijk even naar een dikke groene kabel in de meterkast. Dit is (in de meeste gevallen) de binnenkomende coax. Als het goed is zou je een nieuw doosje erbij hebben moeten krijgen die je op die groene kabel aan kunt sluiten. Daarop kun je de spliter aansluiten (1 naar modem en 1 voor tv die je dan weer op je tv-splitter aan kunt sluiten, waarschijnlijk dat kleine 'modem'-kastje).
 
In de meterkast zit wel zo'n kastje wat op een half modem lijkt.
is dat wat?
Zit daar een coax-kabel op aangesloten op de ingang en bijvoorbeeld nog 2 uitgaande coax kabels ? In dat geval kan het een versterker zijn. Dat is het punt waar ook je modem op aangesloten wordt en niet in de huiskamer of slaapkamer. Als op die versterker nog een niet-gebruikte uitgang zit of een speciale uitgang (data of modem genaamd) moet je daar het modem op aansluiten.

Er zijn wel meerdere zichtbare ziggoverbindingen om me heen dus het zal niet aan de straatkast liggen denk ik.
In de straatkast kunnen ze per huis de aansluiting 'uitzetten' of losnemen. Anders zou iemand die geen ziggo-abonnement heeft toch gratis kunnen kijken.


Kijk dus even of je een aansluitmogelijkheid in de meterkast hebt voor het modem, anders even de helpdesk bellen en vragen om een monteur omdat je modem niet werkt. Die zoeken het verder voor je uit en is normaal gesproken kosteloos.
 
Ik ga zo naar het nieuwe huis om verder te prutsen. (dit keer maar met schroevendraaierset ipv schaar)

Iemand wees me erop of ik daar niet vast gebruik kan maken van wifispots. Dus ik zat de instellingen te volgen via de handleiding op internet. Daar werd gevraagd om mijn wifispotswachtwoord. Dat zou te vinden zijn in mijn ziggo account.
Alleen... als ik op mijn ziggo account ben, staat er nog steeds bij producten dat er geen producten zijn gevonden.
En wanneer ik via de veel gestelde vragen klik op de link onder "waar vind ik mijn wachtwoord" krijg ik
Foutje...


De pagina mijn-instellingen/internet bestaat niet

Vervolgstappen


  • Controleer het adres op tikfouten
  • Als u nog steeds problemen heeft, stel dan uw vraag aan Tess
  • Ga naar de homepage


Nu begin ik ineens te twijfelen of mijn account uberhaubt wel is aangesloten. Anders kan ik natuurlijk straks frustrerend prutsen wat ik wil, maar als ik "geen product" heb, wordt het niks.
 
Zit daar een coax-kabel op aangesloten op de ingang en bijvoorbeeld nog 2 uitgaande coax kabels ? In dat geval kan het een versterker zijn. Dat is het punt waar ook je modem op aangesloten wordt en niet in de huiskamer of slaapkamer. Als op die versterker nog een niet-gebruikte uitgang zit of een speciale uitgang (data of modem genaamd) moet je daar het modem op aansluiten.


In de straatkast kunnen ze per huis de aansluiting 'uitzetten' of losnemen. Anders zou iemand die geen ziggo-abonnement heeft toch gratis kunnen kijken.


Kijk dus even of je een aansluitmogelijkheid in de meterkast hebt voor het modem, anders even de helpdesk bellen en vragen om een monteur omdat je modem niet werkt. Die zoeken het verder voor je uit en is normaal gesproken kosteloos.


Bedankt. Ik ga het zo even proberen. Ik laat het weten of het gelukt is
 
Je account wordt pas aangemaakt/actief als je het modem geinstalleerd hebt en aangemeld met de activatiecode. Daarna kun je in mijn-ziggo ook een wifispots wachtwoord aanmaken en opvragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan