Gebeld worden door Ziggo

Maar dan zie je een onderdrukt nummer of een algemeen Ziggo nummer. Niet het nummer van een particulier uit de Noordoostpolder. (Waarschijnlijk Emmeloord) De eigenaar van dat nummer heeft nu een probleem omdat zij nu de schuld van al die telefoontjes krijgen.
Nummer weet ik niet meer, was zeker geen onderdrukt nummer.
 
Weet je dat heel zeker. Die url die je gebruikt is namelijk helemaal niet van Ziggo zelf maar van een vraag hierover op het Ziggo community-forum. Althans daar lijkt het op. Dezelfde vraag werd eerder in dit item gesteld en beantwoord door onze moderator Johnny54 met https://www.telguarder.com/nl/nummer/0527755040. En dat vertelt niet veel fraais.
 
Laatst bewerkt:
Uit die commentaren op die site van Johnny blijkt nergens dat het om oplichting gaat. Ik zie daar alleen opmerkingen als: "ik vertrouw het niet". Ziggo mag je gewoon bellen als je klant bent, of bent geweest. Dat het onduidelijk is dat dat telefoonnummer van Ziggo is klopt natuurlijk, maar welk nummer verwacht men dan? 0900 1884?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad 0900 1884 voor niet abonnees, voor wie dat wel zijn (gratis) 1200, voor alle onderwerpen. Nergens op de site van ziggo vind ik dat vreemde nummer in Emmeloord of omgeving. Verder, kijk hier ook eens: https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0527755040
Mocht je toch nog twijfelen, vraag het aan het Webcare team. dan weet je het zeker.
Lijkt me trouwens sowieso voor iedereen hier een vraag aan hen.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees net dat de Britse telecom bedrijven dit soort nummer spoofing gaan aanpakken. (Link) En dan met name buitenlandse telefoontjes met een binnenlands caller ID. Dat hoort nml. niet te kunnen.

Callcenters mogen dit wel doen, nadat ze geverifieerd zijn. Mijn neefje werkt b.v. in een callcenter in Spanje namens een Nederlands bedrijf. Zij kunnen dan, na whitelisting, nog steeds een Nederlands nummer als caller ID meegeven.
 
Laatst bewerkt:
Nummer schijnt toch gewoon van Ziggo te zijn, of in ieder geval in opdracht van Ziggo. Misschien iemand die thuiswerkt vanwege Corona? https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Is-0527-755040-nummer-van-Ziggo/td-p/774820
Dat is wel een vaag bewijs omdat er wel beweerd wordt dat meerdere andere websites dit beweren, maar een concreet voorbeeld van zo'n site laat hij niet zien. Het is dus nog steeds niet verifieerbaar. Als dat een ziggo nummer was, had je hem moeten vinden met een zoekopdracht op de site van Ziggo zelf. Zo niet, gewoon negeren dat nummer en zeker niet terug bellen.
 
Wat is beschreven klinkt als een klassiek geval van vissen. Zelfs al zou het legitiem zijn is het een hoogst onprofessionele aanpak. Wil je Ziggo ter verificatie terugbellen, doe het dan via het officiële Ziggo telefoonnummer.
 
Pikt iemand van het webcare team dit automatisch op, of moeten we hen benaderen? Zo ja, hoe doe je dit ook al weer?
 
Terug
Bovenaan