• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.
Bybit Card

Contract verlenging & aanbiedingen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter zondervangh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zondervangh

Meer als 15 jaar zijn wij een trouwe klant bij Ziggo cq Home

Nieuwe abonnees worden vol in de watten gelegd
Ik kwam erachter dat je bij een contractverlenging een korting krijgt van 80 euro op een hd recorder. Nieuwe klanten worden in de watten gelegd en de trouwe klanten lopen schijnbaar op de spijkers.

Ik ben niet ontevreden over Ziggo maar dit stuit me wel tegen de borst
als trouwe klant betaal je drie keer de prijs.

Zo drijven ze je wel in de armen van de concurrent
Bij KPN bijv krijg je 2 recorders voor 35 euri maand

Bij Ziggo zien ze je schijnbaar liever gaan dan komen Nieuw is mode en oud is afgedaan. Ik ga maar switchen :oops:

Klantenservice draait alleen de standaard riedel af en stuurt je van kastje naar de muur.

wat zijn jullie ervaringen hiermee.

Ik ben er aardig klaar mee en voel me toch een beetje gen.....:censored:
 
Ik heb als jarenlange trouwe klant goede ervaringen. Toen mijn Cisco langzaam aan het afsterven was contact opgenomen (via mail) met de klantenservice. Werd binnen een paar dagen gebeld. Kon voor het nieuwe klanten tarief een nieuwe interactieve HD recorder krijgen. En men zag dat ik ook nog een oud modem had, dus ook meteen maar een nieuw draadloos modem. En dit alles op vrijdagmiddag afgesproken en maandag in huis. Moest alleen wel minimaal 2 jaar bij Ziggo blijven. Geen probleem, ik wil helemaal niet weg. Heb een goede internet verbinding, goed TV signaal en ook bellen is geen probleem.
Maar als je wil, kun je gewoon een jaartje overstappen naar KPN oid. Daar krijg je dan ook weer de nieuwe klant behandeling. Alleen zie ik bij KPN (behalve een aanbieding voor 3 maanden) als goedkoopste Internet en TV voor 43 euro per maand met een (tot) 8 MB ADSL lijntje. Maar misschien zoek ik wel niet goed want ik heb daar eingelijk geen zin in......
 
Nou Dirk die Ziggo is er klaarblijkelijk niet meer Maar Ik heb ze als nog een mail gestuurd en wacht is af. Ik wil ook niet weg daar maar ze brengen me nu wel op gedachten. Hun klanten service snapt er echt geen bal van. Het gaat om het principe.

Je gaat zo niet met bestaande klanten om emails is ook hetzelfde gejodel ze snappen er echt niks van. Hun klanten service heeft geloof ik maar 3 oplossingen. nieuw blijven op opkrassen Wat een beroerde marketing
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar die decoders/tablets voor nieuwe klanten zijn gewoon lokkertjes, dat is bij elk product toch zo? Waarom moeten we dan opeens bij Ziggo gaan klagen, terwijl de NRC, Opel, Donald Duck gewoon ook hetzelfde doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zal best een krant of de Donald Duck zeg je op

Aan de andere kant pak je een telefoon abo en verlengt het krijg je ook voor die duur een aanbieding. Ziggo zegt dus nu zeg maar op kom over een half jaar terug dan krijg je wat je hebben wilt

Ik blijf het krom vinden dat ze zoiets niet oplossen. Dus springers worden beloond als dat het beleid is ga ik ook springen maar meestal als je springt ga je niet terug waar je vind dat je niet goed behandeld bent. En het gaat gaat me niet om die paar lullige tientjes maar wel om het principe. Maar ik denk dat ik er wel uit ga komen met KPN internet speed iets minder maar kan ik wel mee leven per saldo voordeliger en 2 recorders zo raak je een klant kwijt van 108 euri per maand slim van Ziggo ik denk het niet maar ik zal er mee moeten leven. Ik heb ze nog een mail gestuurd vanmiddag maar het blijft standaard gebrabbel wat je terug krijgt.
 
Ik ben net gebeld door Ziggo en dat moet dan toch even uit mijn systeem.
We hebben gezamelijk een afdoende regeling getroffen waar we beiden mee kunnen leven. Ze gaan toch wat beter bekijken wat er op termijn voor trouwe klanten gedaan kan worden.

Zo ken ik mijn oude home Ziggo weer

Dus toch een beetje hulde voor Ziggo Het gaat er niet om dat er een probleem is wel hoe je het oplost.

Wat mij betreft mag hier een slotje op

Bedankt voor jullie reacties
 
En het gaat gaat me niet om die paar lullige tientjes maar wel om het principe.

Ondanks het slotje, wil ik hier toch nog wel even op reageren. Je zegt het zelf al. Het gaat je niet om die paar lullige tientjes, maar om het principe. Jij vindt het niet eerlijk dat nieuwe klanten van een hoop voordelen kunnen genieten terwijl jij als trouwe bestaande klant de volle mep moet betalen. Vergeet echter niet dat ook jij ooit eens als "nieuwe klant" van de toen daarvoor geldende aanbiedingen gebruik hebt kunnen maken, en een bepaalde korting of andere voordelen hebt mogen ontvangen voor het klant worden. Ook de nieuwe klanten van nu, zullen over enkele jaren, net zoals jij het nu doet, zeggen dat ze het niet eerlijk vinden dat nieuwe klanten van diverse voordelen kunnen genieten, terwijl zij als trouwe klant de volle mep moeten betalen. Ook zij hebben echter al eens van die zelfde voordelen gebruik kunnen maken. In mijn ogen is er dus helemaal geen bevoordeling of benadeling van een bepaalde groep klanten. Na het regelmatig doorlezen van dit forum is mijn ervaring verder dat Ziggo ook bestaande trouwe klanten in nagenoeg alle gevallen een bepaalde aanbieding doet, waardoor ook zij gebruik kunnen maken van diverse voordelen (bijv. de nodige korting op een nieuwe ontvanger of recorder). Enige voorwaarde hierbij is dan wel een contractverlenging voor een bepaalde tijd, maar als je verder tevreden bent over je provider maakt dat in mijn ogen dan ook verder niets uit. Je moet alleen even opletten dat je bij de juiste afdeling aan de bel trekt. Overstappen naar een andere provider, en dan alleen voor die "lullige paar tientjes voordeel", is naar mijn mening de weg van de minste weerstand. Voor velen begint de ellende dan eigenlijk pas. Neem bijv. de beeldkwaliteit van KPN. Deze kan absoluut niet tippen aan de beeldkwaliteit van Ziggo. Voor wat de internetsnelheid betreft, zeg je nu geen probleem te hebben met een stapje terug doen. Ik weet echter bijna zeker dat je je op den duur gaat ergeren aan de snelheid van KPN t.o.v. de snelheid van Ziggo. Ik ben me in ieder geval op den duur gaan ergeren aan het feit dat me bij KPN een "theoretische snelheid" van 80 Mbps beloofd werd, terwijl deze in de praktijk nooit hoger dan 30 Mbps geweest is. Nog niet de helft dus. En dat lag niet aan mijn apparatuur of bekabeling. En dan wil ik het nog maar niet hebben over de diverse "overstapproblemen" die heel veel mensen ondervinden (problemen met nummerbehoud, wegvallende internetverbinding of telefoonverbinding etc. etc.). Is dat alles die "paar lullige tientjes voordeel" waard? Mij in ieder geval niet. Mij is altijd geleerd dat je iets wat goed is, goed moet proberen te houden. En nee, ik ben geen medewerker van Ziggo of wat voor provider dan ook, die hier probeert zieltjes voor zijn werkgever te winnen. Ik probeer de boel alleen zo nuchter mogelijk te bekijken, en duidelijk te maken dat er uiteindelijk helemaal niemand bevoordeeld of benadeeld wordt. En zo bent ook jij er samen met Ziggo toch uit gekomen, en kunt ook jij, als trouwe klant, na onderling overleg met Ziggo gebruik maken van een bepaalde aanbieding. Je moet alleen de juiste weg weten te bewandelen. Succes verder. :thumb up:
 
Wat mij betreft mag hier een slotje op

Bedankt voor jullie reacties

Waarom een slotje?
Mogen de andere bestaande klanten niet weten wat voor voordeel te behalen is?
Of is het "ikke ikke en de rest kan........."

btw: als je een fikse korting krijgt op een artikel, met de voorwaarde 2 jaar klant te blijven, die mogelijkheid was er al :wink:
 
Inderdaad, waarom een slotje.

Wat mij zeer verbaasd is dat sommige vaste klanten dus wel goedkoop vervanging krijgen van verouderde apparatuur. Terwijl ikzelf via de telefoon, website, klantenservice etc. al diverse keren vragen heb gesteld over vervanging van verouderde apparatuur (10 jaar oud) en altijd alleen kan vervangen voor het volle pond.

Pure willekeur lijkt het wie wat voor welke prijs aangeboden krijgt. Ben eigenlijk zeer ontevreden met hoe ik behandeld wordt echter via de kabel is er geen ander alternatief.
 
Inderdaad, waarom een slotje.

Wat mij zeer verbaasd is dat sommige vaste klanten dus wel goedkoop vervanging krijgen van verouderde apparatuur. Terwijl ikzelf via de telefoon, website, klantenservice etc. al diverse keren vragen heb gesteld over vervanging van verouderde apparatuur (10 jaar oud) en altijd alleen kan vervangen voor het volle pond.

Pure willekeur lijkt het wie wat voor welke prijs aangeboden krijgt. Ben eigenlijk zeer ontevreden met hoe ik behandeld wordt echter via de kabel is er geen ander alternatief.

Even de moeite nemen om te zoeken op het forum, er is al meerdere keren verteld welke weg er bewandeld moet worden om in aanmerking te komen voor korting op artikelen of abonnement.

Tip - bel eens met de afdeling opzeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan