De nieuwe site is gelanceerd! Ziggo Gebruikersforum is vanaf nu het Provider Forum. Bekijk de aankondiging.

1 telefoonnummer werkt niet

J. de Boer

Forum Gebruiker
Berichten
2.873
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Een en ander leidt mij tot de vraag of KPN als opvolger van de vroegere "alleenheerser" PTT nog steeds de indeling van de telefoonnummers, zoals o.m. ook de netnummers, behartigt. Ik veronderstel van wel. Immers verzorgt KPN volgens mij ook de telefoonkabels en andere infrastructuur.
 
Laatst bewerkt:

Briolet

Forum Gebruiker
Berichten
4.025
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Nee dat doet de ACM tegenwoordig. (Autoriteit Consument & Markt).

Een eigenaar van een nummer kan kijken hoe hij geregistreerd staat via "https://www.mijnnummervermelding.nl". Als check dat het jouw nummer is, wordt er een code naar dat nummer gestuurd.
Via mijnnummervermelding.nl kunt u inzien of uw gegevens door uw telecomaanbieder worden verstrekt aan telefoongidsen en nummerinformatiediensten. U kunt ook uw voorkeuren wijzigen.
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Berichten
2.873
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Oké Briolet, dat wist ik niet, maar duidelijk zo. Maar dat is alleen het beheer, wel lijkt het me dat de fysieke telefoonkabels (uiteraard niet de coaxkabels van o.a. Ziggo) nog steeds van KPN zijn, alsmede de daarop aangesloten telefooncentrales en de verbindingen met de knooppunten van Ziggo etc. Annaloog aan de energieleidingen waar de infrastructuur ook nog steeds van de oorspronkelijke energiebedrijven zijn, nu enkel netbedrijven.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

JanvdB

Forum Gebruiker
Berichten
576
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Als ik de link lees, die Dynabite gestuurd heeft, dan ligt het probleem, bij KPN.
Volgens Terrestrial, zou het aan Ziggo moeten liggen.
Kortom , ik weet inmiddels niet meer, waar ik van uit moet gaan.
Overigens, iedereen bedankt voor het meedenken.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Berichten
2.315
Digitale TV
  1. Ziggo
Als ik de link lees, die Dynabite gestuurd heeft, dan ligt het probleem, bij KPN.
Volgens Terrestrial, zou het aan Ziggo moeten liggen.
Kortom , ik weet inmiddels niet meer, waar ik van uit moet gaan.
Overigens, iedereen bedankt voor het meedenken.

Allereerst kan ik niet uit die link halen van dynabite dat het echt aan KPN zou liggen. Ten tweede, je geeft zelf al aan dat het probleem alleen speelt als iemand zijn telefonie bij Ziggo heeft. Vanaf andere providers is het nummer wel bereikbaar. Dat betekend dat portering goed is gedaan en het telefoon nummer normaal functioneert. Anders kan de rest vd wereld er niet naar bellen.

Dus moet het probleem wel bij Ziggo liggen, en zelfs al zou er iets spelen op de verbinding tussen ziggo en kpn en dat op de 1 of andere manier toch aan kpn liggen, ik zou niet direct weten hoe. Dan nog is het aan ZIGGO om dit op aan te kaarten en op te lossen, het zijn immers hun klanten hier onder lijden en Ziggo kennende, zal dit probleem wel niet alleen voor jou situatie spelen maar voor een hoop anderen.

Wat je moet doen is of contact zoeken met @ziggowebcare of ziggo bellen en duidelijk termijn stellen dat je binnen 2 weken een oplossing wilt. Voldoen ze daar niet aan dat je telefonie opzegt. Desnoods neem je een lijntje bij een VoIP aanbieder zoals cheapconnect.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

JanvdB

Forum Gebruiker
Berichten
576
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Bedankt voor de reactie.
in de link, die ik vooral van Dynabite moest lezen, staat toch echt, dat de fout bij KPN lag en dat is ook, zoals je zou kunnen lezen, ook toegegeven.
Ik heb al een bericht naar Ziggowebcare gestuurd,
ik ben een dag later gebeld, zoals ik al eerder schreef, door een deskundige van Ziggo.
Hij vertelde mij, dat het bij overstappen vaker fout gaat en dat het probleem bij KPN zit.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Berichten
4.025
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
… Ten tweede, je geeft zelf al aan dat het probleem alleen speelt als iemand zijn telefonie bij Ziggo heeft. Vanaf andere providers is het nummer wel bereikbaar.
Dat staat er niet zo. Als je alles terug leest is er maar 1 andere provider provider genoemd waarbij het wel werkt. Dat is via mobiel en dat zou een verbinding kunnen zijn die over het mobiele KPN netwerk loopt. Daarom mijn eerdere link waar je voor je eigen nummer kunt kijken of het nummer al openbaar geregistreerd is.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

JanvdB

Forum Gebruiker
Berichten
576
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb gekeken, het nummer is geregistreerd.
ten overvloede, een familielid van mij , heeft het zelfde probleem en heeft ook een Ziggo abonnement.
Het familielid, wat wij niet kunnen bereiken, had eerst een Delta abonnement en is overgestapt, naar KPN en sinds dien, is de ellende begonnen.
nogmaals, via mijn mobiel, andere provider, kan ik mijn familielid gewoon bereiken.
alleen, ik ga geen half uur met een mobiel aan mijn oor zitten.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan