Ziggo maakt weer een afgeschermd gedeelte voor 'speciale' klanten : ‘The Lounge’

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou,...ik voel me dan ook een superklant want ik betaal er dik voor.
Super ..... melkkoe ???

@PaSi Hebben jullie als klanten in de achterkamertjes ook dat ESPN bekokstooft?
....

Geen idee. Ik doe niet mee aan achterkamertjes en/of speciaal voordeel aan een selecte groep. Hoe meer transparantie hoe beter m.i. een idee/prijs/stelling/... te onderbouwen is. Je kan het ergens niet mee eens zijn, maar als de onderbouwing duidelijk, eerlijk en transparant is, dan kan ( zou ) je ook andere kant kunnen inzien.

Overigens, ben ik geen voetbal fan en zal de komende weken beslist nog minder tv kijken. Want 'leuk' dat het WK voetbal uitgebreid is met meer teams/landen, maar dat betekent ook nog meer wedstrijden, nog meer samenvattingen, nog meer besprekingen en nog meer herhalingen.
Tel daarbij op de komende wieler evenementen, met hun eigen halve dag lange uitzending, samenvattingen, bespreking en herhalingen en tv middag én avond zit vol met sport. Als je die 2 sporten leuk vindt, zit je gebeiteld ... maar heb je niets met die 2 sporten ( zoals ik ) dan wordt het allemaal wel heel erg veel en zal de tv beslist vaker uitstaan of op een streamingdienst.

Dat alles wordt natuurlijk besproken door een veelvoud van tv-'specialisten' en op een veelvoud van zenders. Terwijl vele zenders dat alles natuurlijk ook nog doorspekken met reclame. De zomerstop ( het pauzeren van vele andere programma's ) is m.i. niet het gevolg om een pauze ( voor die programma's ) in te lassen, maar om ruimte te maken voor de 2 bovengenoemde sporten en hun talloze ( praat/gelul/kopieer/na-praat/echo/.. ) programma's.
 
@PaSi De superklanten waar @Jarco Kriek het op TotaalTV altijd over heeft zitten die in de achterkamertjes?

Geen idee. Maar klanten die voor Ziggo testen hebben ook ( per test groep ? ) hun eigen 'hoekje' op het forum, wat voor de andere klanten/forumbezoekers afgeschermd is. Dus waarom niet een eigen 'hoekje' voor klanten die vele vragen beantwoorden/oplossen en Ziggo zo veel geld besparen ?

Toen ik actief was bij Ziggo en probeerde andere klanten te helpen met mijn technische kennis, waren er in het begin superusers. Klanten die ook klanten helpen, maar die vaak meer van Ziggo wisten dan andere klanten. Die superusers hielpen Ziggo ( de Ziggo forum medewerkers ) met het oplossen van de problemen, waarbij ze vaak meer technische kennis en inzicht hadden dan de dagelijkse actieve Ziggo medewerkers.
Op de vragen van forum bezoekers m.b.t. storingen en/of technische problemen, kan iedereen reageren waarbij niet iedereen van het betreffende onderwerp kennis heeft. Om aan klanten duidelijk te maken dat sommige users meer/betere kennis hadden dan de rest, kregen ze van Ziggo het label "superuser", wat naast hun forum naam/alias duidelijk zichtbaar was.

Die groep moest natuurlijk wel een bron hebben vanwaar die Ziggo kennis vandaan komt. Of die technische info/kennis toen rechtstreeks van Ziggo medewerkers kwam en/of dat ze een eigen plek op het forum hadden, geen idee. Maar het lijkt me voor de hand liggen dat Ziggo zo'n groep ondersteunt, omdat het voor Ziggo zo mogelijk was om minder eigen medewerkers op het forum in te zetten, wat financieel natuurlijk aantrekkelijk is.
En eigen forum 'hoekje' waar ze onderling problemen kunnen bespreken of b.v. misschien ook klanten kunnen bespreken en/of van Ziggo betreffende informatie krijgen, lijkt niet onlogisch.

Door die 'speciale behandeling' waren sommige superusers natuurlijk zeer pro Ziggo en zo werden regelmatig/vaak vele onderliggende en langlopende Ziggo problemen niet benoemd. Mocht dat soort problemen weer optreden, dan werd deze behandeld als een geheel nieuw probleem. Terwijl men ( na tig problmen ) zou verwachten dat Ziggo het onderliggende probleem ( eindelijk eens ) zou aanpakken.

Nadat er op het forum verschillende keren onrust en discussies waren ontstaan op het handelen van sommige superusers en/of menig klanten zich stoorden aan een sub/super groep in dezelfde klantengroep, verwijderde Ziggo het het label "Superuser". Echter dat werd door Ziggo snel teruggedraaid, doordat Ziggo het label 'TEAM' aan die klanten toekenden. Andere naam, dezelfde klanten. Waarbij het tegelijktijd duidelijk is, dat Ziggo belang heeft bij deze groep. Waarbij het niet ondenkbaar is dat Ziggo deze groep op één of andere wijze bedankt.

Ik zat nooit in zo'n 'super' groep. Doordat ik sinds het begin van @home klant ben, heb ik Ziggo zien afglijden van een werkelijk top tv/internet provider, naar een middelmatig bedrijf wat vooral erg veel geld wil verdienen, maar verder zo min mogelijk wil uitgeven en vooral haar klanten structueel negeert. Waardoor ook mijn instelling t.o.v. van Ziggo van "Topper" naar kritsch veranderde en die kritsch intstelling wordt natuurlijk door Ziggo niet gewaardeerd. Ondertussen ben ik allang niet meer actief op het Ziggo forum.

Natuurlijk, er zijn/waren er belist superusers/TEAM klanten die zich voorbeeldig gedroegen/gedragen en ( zeer technisch en kundig ) vele klanten helpen, terwijl ze zich vaak eindeloos vastbijten in een probleem van een klant en zo daaraan heel veel eigen tijd spenderen ( hulde :6 :6 !!! ).


Natuurlijk zal dat bij meerdere/alle bedrijven meer of minder zo zijn, maar het is een kip/ei verhaal. Negatieve veranderingen/aanpassing zo maar 'slikken' omdat het bij een andere bedrijf ook zo is, is m.i. vooral een dooddoener. Terwijl die denkwijze ( "...dáár doen ze het ook..." ) grote bedrijven juist de mogelijkheid geeft om zo te handelen.
Het bekende tik-tok is een vaak gehanteerde handelwijze. Waarbij één bedrijf als eerste een bepaalde aanpassing doet, terwijl de andere bedrijven even afwachten en zo de ophef daarover ontduiken. Zodra die ophef is afgezwakt, passen ook de andere bedrijven dat aan. Zo wordt stapje voor stapje ( tik - tok ) iets afgebouwd ( b.v. de service ) of iets opgebouw ( b.v. de prijzen ), terwijl bedrijven/mensen zo steeds naar andere kunnen wijzen ( "...maar dáár doen/hebben ze dat ook..." ).
 
Laatst bewerkt:
Wat een verhaal weer PaSi. En dan zeggen ze dat ik lange stukken schrijf. Ik snap dat je het goed wilt uitleggen maar dit kan wel wat beknopter.

Overigens ben ik het niet met je eens. Als superusers onderling over andere klanten willen praten kan dat prima via PM. Daar is geen afgeschermd deel voor nodig. Maar goed who cares, ik zit niet op Ziggo community.
 
Even weer "on topic". Veel forums hebben afgeschermde forums voor bijvoorbeeld alleen Administrators en Moderators. No big deal. Wij hoeven niet alles te weten.
 
Het probleem in deze is dat een vergelijk met een normaal forum als bijvoorbeeld dit is dat een forum van een bedrijf als VodafoneZiggo/Ziggo een officieel krantenforum is. Je maakt dus met afgeschermde fora een onderscheidt tussen klanten. Dat je dat doet met besloten test gedeelten waarin testers dingen onderling communiceren dat kan ik heel goed voorstellen. Maar niet voor ander soort zaken, zoals in het geval van The Lounge merendeel (niet altijd overigens) cafépraat.

Nederland zou op de kop staan als dit soort verschil tussen klanten onderling zou worden gemaakt met het leveren van diensten. Zo van A hoort wel het besloten groepje en krijgt 500 Mb/s internet geleverd. En B zit niet bij het groepje en krijgt bij hetzelfde abonnement voor de gelijke prijs 300 Mb/s geleverd. Dus ja, ik kan het nut van een besloten forumgedeelte wel zien maar niet bij bedrijven waarbij een krantenband is. Of het nu Ziggo, KPN, Odido of een andere provider is.
 
En dat is dan ook kwalijk. Maar dan nog minder kwalijk als bij een bedrijf waarmee je een zakelijke contractuele band mee hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan