Werkzaamheden - (te) positief opgestelde e-mail.

Johnny54

Moderator
Berichten
19.374
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik ontving 7 september een e-mail over geplande werkzaamheden (zie bijlage).
Dat was mooi op tijd en daarover geen klachten.

Een korte onderbreking
Het kan zijn dat tijdens het onderhoud uw televisie, internet of telefoon even uitvalt. Sorry daarvoor. We houden het altijd zo kort mogelijk.
Die korte onderbreking hield in dat 's morgens om 7 uur de wijkcentrale werd uitgeschakeld en men de apparatuur van wijkcentrale en straatkasten compleet ging vervangen.
Mijn straat had om ± 13:00 uur weer signaal, andere pas veel later.
"kan zijn & even uitvalt" is toch wel een schromelijk positieve voostelling van zaken.
Waarom niet eerlijk vertellen dat alle signalen (TV, internet en telefoon) urenlang weg zijn.
 

Bijlagen

  • Werkzaamheden.jpg
    Werkzaamheden.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 179
Het zal in 90% van de gevallen vaak even zijn vermoed ik, alleen omdat jij in jou buurt meer vervangen moest worden heeft dit langer geduurd, daarnaast is even relatief, 4 a 5 uurtjes op 6 dagen is maar even.

Ben het met je eens dat de brief duidelijker kan, maar als ze dit soort zaken bij elk onderhoud moeten aanpassen dat kost ook weer meer geld. Hogere kosten worden betaald door de afnemers, en indirect dus door jou, dus het is kiezen of delen ;).
 
Je kan toch meerdere e-mail concepten klaar hebben liggen.
In dit geval had die van het vervangen van straatkasten met de een andere uitvalschema verzonden moeten worden.
 
Die brief blinkt ook niet uit qua snuggerheid:

"Om ervoor te zorgen dat u hier zo min mogelijk last van heeft voeren we de werkzaamheden zoveel mogelijk 's nachts uit."

"Het onderhoud vindt plaats op werkdagen tussen 06.00 en 17.00."

's nachts?
 
Zoveel mogelijk is dan ook een ruim begrip 8)


Edit: ik kreeg onlangs deze mail ook. Wel in de nachtelijke uren aan het werk.
Binnenkort werken we bij u in de buurt. Onze monteurs doen dan onderhoud aan het netwerk. Om ervoor te zorgen dat u hier zo min mogelijk last van heeft voeren we de werkzaamheden zoveel mogelijk 's nachts uit.
Datum: 9 september
We werken tussen 01.00 en 07.00.
 
's nachts werken was wel prettig met de temperatuur die er overdag was :).
 
ArChie zei:
Die brief blinkt ook niet uit qua snuggerheid:

"Om ervoor te zorgen dat u hier zo min mogelijk last van heeft voeren we de werkzaamheden zoveel mogelijk 's nachts uit."

"Het onderhoud vindt plaats op werkdagen tussen 06.00 en 17.00."

's nachts?

Tussen 06 en 07 is nog net nacht. Maar nee, ik ben het met je eens.
 
Waar men zich al druk om kan maken ::)

Het belangrijkste is toch dat de meerderheid tussen "07:00 en 01:00 uur er geen hinder van ondervinden.

Wat kan mij het nou boeien of een tijdstip mededeling zoals in dit geval van Ziggo snugger is of niet. Als of ieder van ons dagelijks in ons vocabulair taalgebruik zo snugger is en zonder fouten spreekt of schrijft. Ik in ieder geval niet. :)

Cheers
 
Vandaag lag hier opeens alles eruit. Even op de Ziggo site kijken, blijkt er onderhoud te zijn vanaf 06:00. Ergens in de middag werkt alles weer.
Ik zag in de straat inderdaad overal kasten openliggen. Echt alles werd eruit gehaald en ook op bepaalde plekken de straat open gegraven.
Alleen was er totaal geen communicatie. Ik er heb er geen email of post over ontvangen.
 
Idem dito, maar de hele ochtend gedoe, soms geen internet en soms geen tv signaal, en niets op de storingspagina. Het zijn en blijven natuurlijk ploerten die net doen of er niets aan het handje is... :9


Edit: misschien wel ploertige ploerten :)
 
Terug
Bovenaan