• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verhuizen > opzegtermijn 12 maand???

L

LGM

Een korte maar dringende vraag:

Wordt de minimale contractsperiode van chello ná een verhuizing weer verlengd met 12 maand?? Ik heb nog geen bron kunnen vinden die deze stelling bevestigd of ontkracht. Zo ja, staat dit vermeld in de algemene voorwaarden? Ik kan het nergens vinden iig.

De situatie is als volgt: ik ben al 2 jaar chello-abbonee, en ben 3 maand geleden verhuisd. Nu wil ik mijn chello-abbo opzeggen, kan dit?
 
ja...als het tenminste al die tijd op jou naam gestaan heeft........en niet op je ouders bijvoorbeeld.
 
Duckie_NL zei:
ja...als het tenminste al die tijd op jou naam gestaan heeft........en niet op je ouders bijvoorbeeld.

Waarop baseren ze dit?? In de algemene voorwaarden staat hier niks over vermeld!
 
Het staat gewoon in de voorwaarden:

5.1 Verhuizing van het Aansluitpunt naar een andere Locatie is slechts mogelijk binnen het verzorgingsgebied van UPC, waar
een Aansluitpunt naar het oordeel van UPC te realiseren is. Onder verhuizing wordt ook verstaan overdracht door de Klant
van de rechten en verplichtingen voortvloeiend uit de Overeenkomst, zoals bedoeld in artikel 24.4.
Bij verhuizing brengt UPC (her)aansluitingskosten in rekening. De Klant dient UPC ten minste twee (2) maanden tevoren
van zijn verhuizing op de hoogte te stellen.

5.2 Indien UPC instemt met een verzoek van de Klant tot verhuizing van het Aansluitpunt naar een andere Locatie stelt UPC
in overleg met de Klant vast wanneer die verhuizing zal plaatsvinden. Indien het nieuwe Aansluitpunt op het vastgestelde
tijdstip niet werkend wordt opgeleverd, stelt UPC in overleg met de Klant een nieuw tijdstip voor verhuizing vast, zonder
gehouden te zijn tot enige schadevergoeding aan de Klant. De Overeenkomst loopt voor, tijdens en na de verhuizing door.
De Klant blijft derhalve de in artikel 3.2 bedoelde bedragen onverkort verschuldigd. Indien de periode tussen afsluiting op
de oude Locatie en Oplevering op de nieuwe Locatie langer is dan één week, dan is de Klant over de periode tot aan de
Oplevering in de nieuwe locatie geen abonnementskosten aan UPC verschuldigd.

5.3 Het bepaalde in dit artikel is van overeenkomstige toepassing bij verplaatsing van het Aansluitpunt binnen dezelfde Locatie.

Artikel 5.2 > "De Overeenkomst loopt voor, tijdens en na de verhuizing door."

Je gaat dus geen nieuwe overeenkomst aan, maar behoud je huidige contract. Geen nieuw jaarcontract dus.
 
René [Mr. Jinx] zei:
Nee hoor, staat gewoon in de voorwaarden:



Artikel 5.2 > "De Overeenkomst loopt voor, tijdens en na de verhuizing door."

Je gaat dus geen nieuwe overeenkomst aan, maar behoud je huidige contract. Geen nieuw jaarcontract dus.

Dat had ik ook al gelezen, alleen las ik ik ook al andere verhalen:

https://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=32607&cat=618

Zojuist even met de klantenservice gebeld, waar ze me niet (!) konden vertellen of ik bij het verhuizen een nieuw contract ben aangegaan. Of ik maandag even weer wilde bellen...

Natuurlijk heb ik even mijn documentatie er bij gepakt, en ik wél het bekende 'Overeenkomst Chello' formulier (niet ondertekend btw, weet niet meer of ik het andere exemplaar bij de verhuizing getekend heb..).

Het lijkt er op dat ik - geheel buiten mijn weten om - een nieuwe overeenkomst ben aangegaan?! Wat voor zin heeft de term 'verhuizen' dan nog als UPC simpelweg het contract beeindigd en weer opnieuw aansluit? Ik ben notabene naar de andere kant van de straat verhuist, modem meegenomen. Heb zelfs nog aangedrongen dat er géén monteur hoefde langs te komen, maar dit 'zat bij de prijs in' volgens het heerschap bij de UPC-winkel. Ik vroeg me ook al af wat die monteur kwam doen...... je een nieuw jaarcontract aansmeren dus!! Ronduit belachelijk! Dit heeft veel weg van de overbekende wurgcontracten!
 
Ok, ik heb de situatie nog eens overdacht:

- 3 maand geleden ben ik de UPC-winkel binnengestapt met de mededeling: ik ga binnenkort verhuizen.

- "Prima", zegt die man, "dat regelen we".

************mijn idee wat er gebeurd is*************

- De man beeindigt het contract en sluit een nieuwe aan ( ik ben in de verontstelling dat ik 'verhuisd' wordt)

- "er komt een monteur langs" wordt me vermeld. Ik geef aan dat dit niet nodig is, aangezien ik a) zelf het modem wel kan verhuizen en b) ik op m'n nieuwe adres nog geen pc heb, dus geen testmogelijkheid. "Zit bij de prijs in meneer, hij komt toch".

- Op de afgesproken datum komt de monteur, plugt de modem in en vertrekt weer. Ik krijg een nieuwe 'overeenkomst chello' voorgeschoteld MET het exact dezelfde wachwoord/gebruikersnaam combi als eerst. Naderhand blijkt alles ook prima te werken.

Nu wil ik, na 3 maand, mijn abbo opzeggen. In mijn ogen ben ik gewoon 'verhuist'. Hoe UPC dit opgelost heeft zal mij een zorg zijn. Ik ga morgen langs de UPC-store om opheldering te vragen.
 
Bovenstaande discussie vond plaats in 2004/2005. Weet iemand hoe dit er nu voor staat?

Ik neem al jaren diverse diensten af van UPC (televisie/digitaal signaal en internet). Ik ga binnenkort verhuizen en weet nog niet zeker waar ik mijn internet/televisie diensten af wil nemen. Nu ben ik bang dat wanneer ik de keuze uitstel tot na de verhuizing ik inmiddels door de adreswijzging bij UPC weer vast zit aan een jaarcontract en niet zonder extra kosten meer kan wisselen.

Weet iemand hoe dit tegenwoordig geregeld is bij UPC. Breken ze mijn contract open voor de verhuizing of loopt alles verder door zoals nu en zit ik niet ineens vast aan jaarcontracten?
 
Terug
Bovenaan