• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefonie valt stukjes bij beetjes weg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ren4u
  • Startdatum Startdatum
R

Ren4u

Als ik iemand bel, dan is de lijn erg slecht.
Als iemand praat dan kan ik er niets van begrijpen, de lijn valt stukjes bij beetjes weg.
Erg lastig.....

Iemand nog meer last van dit probleem?

Bij UPC melden ze, dat ik een kortere COAX kabel moest gebruiken van +/- 30 cm.
Ik had voor de woonkamer situatie ongeveer een lengte van +/- 1 mtr.
Deze lengte zou het signaal nadelig beinvloeden.

Een kortere kabel gemonteerd, maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Weer gebeld met UPC, het signaal is nu beter!
De medewerker heeft nu een monteur ingepland om naar dit euvel te kijken.
Ik moet alleen voorrijkosten betalen als blijkt dat ik bijvoorbeeld een kabel niet heb aangesloten.

René
 
Ik heb hier (Zutphen Warnsveld) ook een dergelijk probleem. Als ik gebeld wordt door o.a. andere UPC abonnees dan hoor ik ook veel geflutter en wegvallen. Als ik hun bel is de lijn wel goed.
Het lampje telfonie op het modem brandt ook weer niet. Dat is al veel vaker gebeurt en herstelt zich meestal weer vanzelf.
Ik hoop dat Charly UPC misschein een oplossing weet.
 
Dat hoop ik ook, is erg lastig als je de gesprekken niet kunt volgen......
Charly UPC, weet jij hoe dit kan en wat de oplossing is?

René
 
Wij hebben hetzelfde probleem, een hakkelig geluid als we gebeld worden. Coax tussen aansluitpunt en modem is kort, tussen modem en telefoon ook een korte kabel. Ook nog door Upc aangeleverde kabels, dus dat mag het niet zijn.
 
Vandaag zijn er twee medewerkers van een telecom bedrijf geweest.
Ze hebben allerlei metingen gedaan.
De wandcontactdoos van de CAI hebben ze vervangen.
Het signaal dat binnenkomt is nog steeds te zwak.
In de woning is alles goed aangesloten.
Morgen gaan komen ze terug en kijken ze de kast in de wijk ook na, en het signaal in de woning.
Nou en dan maar hopen dat het signaal goed is......

René
 
Signaal was erg slecht..... -9 en de medewerkers van UPC hebben het signaal kunnen verbeteren naar -1!!

Nu nog een ander probleempje, ik had vanavond ineens geen internet en kon het modem op 192.168.100.1 niet benaderen om te zien hoe het signaal was.
UPC gebeld, de medewerker heeft me ontzettend goed geholpen!!
Een aantal tests gedaan om te kijken of mijn LAN kaart een IP zou krijgen, eerst lukte dit niet met de router.
Router ertussen uitgehaald.
Wat blijkt zodra ik mijn Sweex RO002 Router er weer tussen zet, dan heb ik ook geen internet.

Vanmiddag vertelden de UPC medewerkers al dan er wat foutmeldingen waren met de router en ze raden me aan om een
Linksys of een Belkin aan te schaffen.
Als het UPC modem herstart of gereset wordt door een storing, dan herstelt de Sweex router zichzelf niet.
Een van de medewerkers had een Belkin, deze router beviel hem goed.
Belkin geeft een levenslange garantie!

Nu heb ik zelf de volgende routers gevonden.
Linksys BEFSR41 of een Belkin Kabel/DSL-gatewayrouter F5D5231df4 aan te schaffen.

Mijn voorkeur gaat niet uit naar een draadloze router!
Welke merk en type kan ik het beste kopen volgens jullie?

René
 
Draadloze routers zijn meestal het makkelijkst te verkrijgen, zoals bijv. de WRT54G van Linksys,
Het is vaak mogelijk om het draadloze gedeelte uit te zetten wanneer dit gewenst is.
 
Inmiddels al weer met UPC moeten bellen omdat ik de gesprekken van de tegenpartij niet kan volgen als ik bel.
Mij kunnen ze wel goed verstaan........
Maar de gesprekken die ik hoor, vallen gewoon stukjes uit weg, van het gesprek kun je verder niets mee!!

Zo net met UPC gebeld en een medewerker gaf aan dat het vermoedelijk om mijn Ethernetkaart ging.
Ik heb een Realtek RTL8139 Ethernetkaart.
Ik moest het volgende doen:

Configuratiescherm> Systeem
Hardware> Apparaatbeheer
Netwerkadapters> Realtek RTL8139 Ethernetkaart
Rechtsklik met de muis op Realtek RTL8139 Ethernetkaart en kies voor eigenschappen.
Ga naar tabblad geavanceerd
Duplex modus moest op 10 half-modus staan. (stond op auto modus)
computer herstarten
Modem resetten

Nu zie ik dat ik maar een snelheid heb van 10 Mbps, eerder had ik een verbindings snelheid van 100 Mbps.
Merk ik hier met internetten nog wat van ??? Tragere verbinding???

René
 
De afgelopen dagen hetzelfde hier, degene aan de andere kant van de lijn is nauwelijks te verstaan door het haperende/stotterende geluid. Ik heb diverse keren de verbinding met de tegenpartij moeten verbreken omdat er niks van het gesprek te verstaan is. Ik heb hier afgelopen vrijdag melding van gemaakt bij de Helpdesk, volgens hun was alles in orde en waren er geen vreemde zaken te zien aan het signaal, alles was in orde. Heb ook Charlie-UPC hiervan op de hoogte gebracht. Kreeg vandaag een berichtje terug van Charlie-UPC, erg netjes van Charlie om mij een berichtje in het weekend te doen, hoop dat hij geen weekendtarief rekent ;D Volgens hem waren er afgelopen week wat problemen met het signaal mbt telefonie, dit zou inmiddels verholpen moeten zijn. Gisteravond heb ik 1x gebeld, het hele gesprek goed kunnen volgen, dus ik ga ervan uit dat het weer in orde is.
 
Terug
Bovenaan