• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing op RTL4 HD elke avond tussen 19.55 en 20.40

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mistermo

Hallo allemaal,

Aangezien dit mijn eerste post is op het forum zal ik me eerst even netjes voorstellen. Mijn naam is Mark, ben 28jaar en woon in Klundert (Brabant).

Ik ben sinds 2jaar klant bij Ziggo en heb het alles in één plus abonnement.
Ik kijk tv via een Humax 5200 decoder op een Samsung LCD tv uit serie 6.

Nu dan mijn 'vreemde' probleem.
Sinds een week of 3 doet dit probleem zich voor.
Elke avond tussen ongveer 19.55 en 20.40 heb ik flink last van storing op RTL4 HD.
Tot 3 weken geleden heb ik nergens last van gehad. Er is niks in mijn situatie veranderd.
Ik heb een aantal foto's gemaakt van het signaal en het beeld. In de hoop dat er meer mensen zijn die dit probleem gehad hebben en opgelost hebben.

https://dl.dropbox.com/u/21767667/foto's/20120917_202610.jpg
https://dl.dropbox.com/u/21767667/foto's/20120917_202625.jpg
https://dl.dropbox.com/u/21767667/foto's/20120917_202651.jpg

Mvg,
Mark
 
Kwestie van Kabelkeur kabels gebruiken, kan zijn dat er in de buurt iets is wat stoort.

Probeer het eens zal ik zeggen.
 
Zou het vervangen van kabel de oplossing kunnen zijn?

dan zou ik een nieuwe kabel kunnen trekken van de meterkast naar de decoder. Dat is in principe zo gebeurt.
 
Dat is 99 procent meestal de oplossing, bij mij werkte het ook.

Waarom het tussen een bepaalde tijd een storing geeft is niet bekend.
 
Dit had ik ook, mijn vrouw neemt altijd 'Ellen' op van RTL4 en had diezelfde problemen. (voorheen nooit storingen gehad)

Mijn kabels zijn goed.(al kan het geen kwaad om alles nog eens na te lopen)

Maar na de 5200 via de factory reset te hebben gereset werkt alles weer goed. Deze reset had ik na de laatste update nog niet gedaan.

Mocht het weer terugkomen, dan ga ik mijn kabels toch nalopen.
 
Zou het vervangen van kabel de oplossing kunnen zijn?

dan zou ik een nieuwe kabel kunnen trekken van de meterkast naar de decoder. Dat is in principe zo gebeurt.

In veel gevallen is dit de oplossing, maar ik zou het toch eerst even uitproberen met een korte kabel direct op het hoofdaansluitpunt.

pvd
 
Ik lees bij meerderetopics dat het telkens aan de bekabeling kan liggen. In dit geval dus ook. MAAR! Zou dan niet storing op meerdere kanalen moeten zijn?
 
Dit had ik ook, mijn vrouw neemt altijd 'Ellen' op van RTL4 en had diezelfde problemen. (voorheen nooit storingen gehad)

Mijn kabels zijn goed.(al kan het geen kwaad om alles nog eens na te lopen)

Maar na de 5200 via de factory reset te hebben gereset werkt alles weer goed. Deze reset had ik na de laatste update nog niet gedaan.

Mocht het weer terugkomen, dan ga ik mijn kabels toch nalopen.

Als ik een factory reset doe ben ik dan al mijn opgenomen programma's kwijt? Of blijven die er nog gewoon op staan?
 
Hallo allemaal,
Elke avond tussen ongveer 19.55 en 20.40 heb ik flink last van storing op RTL4 HD.
Dat dacht ik ook elke avond, totdat ik er achter kwam dat het Goede Tijden Slechte Tijden heette en dat het normaal was... :oyeah:
 
Als ik een factory reset doe ben ik dan al mijn opgenomen programma's kwijt? Of blijven die er nog gewoon op staan?
De timers zijn weg en moet je opnieuw instellen, de al opgenomen programma's blijven onveranderd op je hardeschijf, tenzij je 'formateren' aanvinkt, dat dus niet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan