• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Start uitrol nieuwe Horizon software-update H2.1 | Rest van NL

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Cas-Ziggo
  • Startdatum Startdatum
C

Cas-Ziggo

@ALL

Vanaf woensdag 8 januari zijn wij gestart met de uitrol van de Horizon update H2.1 in de regio Brabant. Afgelopen nacht zijn we gestart met de uitrol in de regio Zuid-Holland en in de nacht van woensdag op donderdag staat gepland de regio's Friesland, Gelderland en Flevoland uit te rollen.

Wat is er verbeterd?
  • Het beeld had soms blokjes of het werd helemaal zwart. Verder kon het voorkomen dat er geen geluid was. Dit was alleen te verhelpen met het uit- en aanzetten van de Horizon Mediabox. Met de nieuwe software is dit verbeterd.
  • De letters van de tv-gids zijn groter en prettiger leesbaar.
  • Bij het scrollen met de pijltjestoetsen door de zenderinformatie komen de programma-afbeeldingen en de programma-informatie bijna meteen in beeld.
  • De combinatie Popcorn Hour en de Horizon Mediabox zorgde er soms voor dat de Horizon Mediabox vastliep. De samenwerking tussen de mediaplayer van Popcorn en de Horizon Mediabox is verbeterd.
  • Als een nieuwere LG-televisie en de Horizon Mediabox op hetzelfde thuisnetwerk aangesloten waren kon het navigeren door het menu of het zappen weleens trager maken. Dit geeft nu geen problemen meer.
  • Het wifisignaal kon soms wegvallen, dit probleem is opgelost.
  • Bij het raadplegen van teletekst bleef de opgezochte pagina soms in beeld staan. Dit probleem is verholpen.
  • Dubbele toetsaanslagen met de nieuwe UPC afstandsbediening komen minder vaak voor.
  • Als je een serieopname verwijderd en daarna weer had ingesteld kon het voorkomen dat bepaalde afleveringen van die serie niet werden opgenomen. Dit probleem is opgelost.

Hoe activeer je de software-update?

De Horizon Mediabox zal de update automatisch ontvangen. Je kunt ook zelf de nieuwe software installeren door onderstaande stappen te volgen:

[list type=decimal]
[*]Zet de Horizon Mediabox gedurende 2 minuten aan.
[*]Wacht 10 minuten en zet de Mediabox vervolgens weer aan.
[*]De software wordt nu automatisch geïnstalleerd.
[/list]

Of de update is geslaagd kun je zien aan software versie: 1b-267.02.0_V 1.28_16777513
 
En Gelderland dan?
Never mind, het is al toegevoegd.

Dat stappenplan is wel bijzonder trouwens:
[list type=decimal]
[*]Zet de Horizon Mediabox gedurende 2 minuten aan.
[*]Wacht 10 minuten en zet de Mediabox vervolgens weer aan.
[*]De software wordt nu automatisch geïnstalleerd.
[/list]

Je moet de Horizon dus aanzetten, 2 minuten wachten, 10 minuten wachten en weer aanzetten??? Klinkt raar...
 
Excuses, ik heb het topic aangepast. Gelderland zal tegelijk worden uitgerold met Friesland en Flevoland.
 
kipusoep zei:
En Gelderland dan?
Never mind, het is al toegevoegd.

Dat stappenplan is wel bijzonder trouwens:
Je moet de Horizon dus aanzetten, 2 minuten wachten, 10 minuten wachten en weer aanzetten??? Klinkt raar...
staat toch al aan bij de meesten huishoudens? het is en blijft een vaag ik noem het maar ding.


Mod edit:
Antwoord buiten citaat geplaatst.
 
Dat werkte bij mij ook (all is dat al weer wat weken geleden)
 
Helaas mijn favorietenlijst werkt nog steeds niet goed, hij is half actief bijvoorbeeld: 1t/m11 werkt goed daarna zou het moeten werken vanaf 16 en moet deze verder gaan, ook hoger vallen de favorieten even weg (tussen België en de BBC, krijg steeds de Duitse zenders ertussen terwijl deze er niet bij staan) Maar ook de favorieten zenderindeling werkt niet goed, heb wat zenders verplaatst maar zie dat niet meer terug in de favorietenlijst tijdens normaal zappen. In het instelmenu staat alles goed maar box neemt het niet goed over. Ook het in het netwerk hangen v/d box werkt niet goed, box gaat er erg van haperen.

Merk wel dat het zappen beter gaat, reactie op AB is beter.
 
Net zoals de vorige schrijver merk ik dat het zappen is verbeterd, na slechts 1 avond tv-kijken met de nieuwe versie dus nog onder voorbehoud. Maar dat is dan ook het enige. Werken in de diverse menu's gaat nog steeds met horten en stoten en de favorietenlijst blijft een groot drama.
 
Teletekst nog steeds een ramp. Net als Ljouwert: Teletekst zal met UPC nooit iets worden
 
Terug
Bovenaan