• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Spamfilter UPC is wassen neus

B

Blitser

Chello Broadband installeert krachtig spamfilter
Vrijdag 2 Januari 2004 - 15:07 - Bron: Computable

Internetaanbieder Chello, een onderdeel van UPC, heeft een nieuw spamfilter in gebruik genomen. Op de eerste dag werden al zo'n zeven miljoen mailtjes geblokkeerd.

Chello, internetaanbieder via de kabel, kondigt aan dat het een strenge aanpak van spammail heeft ingevoerd met de ingebruikname van een nieuw spammail filtersysteem. In de strijd tegen spam blokkeert Chello nu inkomende en uitgaande e-mails van haar klanten aan de hand van een zwarte lijst. Als het ip-adres van de verzender van de e-mail op de zwarte lijst voorkomt, zal de e-mail als spam worden aangemerkt en niet aankomen. De verzender van de spam krijgt een foutmelding. Met deze maatregel wil men de overlast van de gebruikers door spam verminderen. Bovendien zal de invoering van dit spamfilter de werking van het mailsysteem verbeteren.

Het nieuwe filtersysteem blokkeerde, na volledige implementatie, op de eerste dag ongeveer zeven miljoen e-mails. Dit is meer dan 50 procent van het totaal aantal e-mails dat door Chello dagelijks in Europa wordt verwerkt.

Chello's zwarte lijst wordt bijgehouden door spamcop.net en is gebaseerd op de klachten die deze instelling van verschillende internet service providers (isp's) over de hele wereld ontvangt. Als spamcop.net een bron identificeert, wordt het ip-adres op haar zwarte lijst gezet. 48 uur na de meest recente klacht wordt het adres weer vrijgegeven.

"Met deze pro-actieve aanpak van spam, reduceren wij het aantal ongewenste e-mails van 50.000 klanten in 10 Europese landen op een drastische wijze", aldus Sudhir Ispahani, chief technology officer van UGC Europe, het moederbedrijf van UPC en Chello.

Indien een Chello-abonnee op de zwarte lijst voorkomt, worden de e-mails van deze geblokkeerd. Andere maatregelen neemt Chello vooralsnog niet, omdat de computer van de abonnee wordt gebruikt voor het versturen van spammail, zonder dat de klant hier weet van heeft. In dergelijke gevallen adviseert Chello neemt dan wel contact op met de abonnee om met het advies een antivirusprogramma te installeren of om voor verdere assistentie contact op te nemen met de helpdesk.

Nou vergeet het maar, nog nooit is de groei van spam-mail toegenomen als in het laatste half jaar. Je zoekt je de pleuris naar een mailtje ven een bekende tussen alle 40 berichten per dag , waarvan 35 pure shit is.
 
ik heb mailwasher pro geinstalleerd .alles wat je niet wilt hebben aanvinken en gewoon terug sturen na de afz.

https://www.firetrust.com/

heb in het verleden ook eens gebeld met chello over het spam gebeuren maar je krijgt toch geen zinnig antwoord op
 
olofski zei:
ik heb mailwasher pro geinstalleerd .alles wat je niet wilt hebben aanvinken en gewoon terug sturen na de afz.

https://www.firetrust.com/

Lekker slim. Dan weten ze dus zeker dat dit email adres bestaat en krijg je uiteindelijk alleen nog maar meer.
 
Lucas zei:
Lekker slim. Dan weten ze dus zeker dat dit email adres bestaat en krijg je uiteindelijk alleen nog maar meer.
Nee, want het mailtje wordt zo teruggestuurd dat het een gebounced mailtje lijkt.
 
tja, vaak zijn het fake adressen, ik heb een tijd gehad dat ik 100en van die mailtjes kreeg dus nog vrij zinloos :)
 
heeft inderdaad weinig zin elke mail is een andere afzender
 
muiz zei:
heeft inderdaad weinig zin elke mail is een andere afzender

Heeft wel zin als er veel traffic is wordt het voor hun minder snel.
En wordt door die provider vaak sneller dat account opgeheven.

Wat dus weer vele 1000 en mailtjes voor anderen scheelt.
 
Tot op heden nooit (misschien een enkele keer) spam op m'n Chello account gehad. heb daarvoor een .MSN.COM Adres :-\
Wel virussen maar ach, daar is Norton erg goed voor.....
 
Terug
Bovenaan