Maar de stap van Docsis 3.1 naar 4.0 is een papieren tijger ! Zo ver ik weet, is dat alleen qua configuratie anders, maar blijft e.e.a. qua hardware hetzelfde.
Dus zal die Docsis 4.0 op zich niet grote verandering brengen. Want met de huidige 3.1 kán Ziggo veel meer/sneller leveren, maar kiest Ziggo er zelf voor om dat niet te doen. Dus ook al zal Ziggo Docsis versie tig-en-een-half ( om maar wat te noemen ) gebruiken, als Ziggo nu al vindt dat de klanten meer dan genoeg hebben, waarom zou Ziggo dán spontaan 180 graden omdraaien en wel meer willen leveren.
Ziggo is net na járen eindelijk over naar Docsis 3.1, dus een overgang naar een hogere Docsis waarbij nieuwe hardware nodig is, kan/zal m.i. nog vele jaren duren.
De hoop maar blijven richten op een nieuwere Docsis versie want dan 'wordt alles beter', is m.i. een 100% PR verhaal en 'een wortel voorhouden' voor de huidige klanten.
Met de prijsverhoging van het 'gratis' Sport pakket en de komende jaarlijkse verhoging, zal Ziggo de totaalprijs dit jaar weer fors verhogen. Waardoor de inkomsten per klant hoger zijn dan vorig jaar en dus op papier goed lijken ! Dus houden de Ziggo managers/aandeelhouders de kop in het zand, want zolang bonussen en dividend zijn veilig gesteld, is aan de ( eigen opgestelde ) verwachting voldaan en kan men dus tevreden het jaarverslag opmaken, want Ziggo heeft het dit jaar weer gered.
Dat Ziggo nu al aan de prijs is en met de komende verhogingen zichzelf nog meer uit de markt prijst, dat is blijkbaar niet belangrijk. Het is graaien wat je kan en wie daarna leeft die dan zorgt, zullen de Amerikaanse aandeelhouders/investeerders denken ! Hun enige doel is zoveel mogelijk winst maken ( o.a. in 2021 is 530 miljoen aan dividend uitgekeerd ! ) en komt de bodem van de Ziggo-kas inzicht, dan stappen ze over naar een ander project waar nog wel genoeg in het vooruitzicht is en dus ook meer/langer winst te behalen is.