Vermoedelijk heb je last van storing op je huisnetwerk, waardoor 1 of meer Transport-Streams gestoord worden. Dat kan bijvoorbeeld door DECT telefoons, draadloze koptelefoons, Digitenne zenders enzovoorts. Als het op 1 of meerdere kanalen zit hoef je dat niet te merken in je analoge ontvangst. Je kunt proberen met een goede kabel je ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op het punt waar de kabel je huis binnenkomt, is het probleem dan weg, dan zit het in je huisinstallatie die je dan moet controleren op slechte stekkers en kabel en zo. Blijft het probeem, dan kan het aan het kabelsignaal zitten en moet je Ziggo bellen om een monteur te laten komen. Maar eerst dus zelf even checken of het in je huis zit of niet.