Overstappen naar Ziggo en nummerbehoud

P

Pietlut

Wat adviseren jullie mij?
Mijn ouders hebben nu KPN ik overweeg om ze naar Ziggo over te zetten.

Ze hebben een hele tijd geleden tv gehad van Ziggo maar nu niet meer.
Dus ik neem aan dat zij van de actie gebruik kunnen maken?
Het probleem zie ik met de nummer overname..hoe gaat dat? Dan moet ik dus de overstapservice gebruiken? Ze willen hetzelfde vaste nummer behouden. Wat is het beste te doen?
 
Overstapservice gebruiken wanneer je je telefoonnummer wil behouden.
 
Hopelijk gaat dat dan goed. Want ik lees hier toch dat het niet goed gaat.
Maar goed ik mag er toch van uit gaan dat Ziggo het een en ander op orde heeft. Misschien moet je er maar positief in staan dat het ok zal komen.
Normaal gesproken zou ik KPN aanhouden voor een extra maand dan weet ik zeker dat het goed gaat maar we willen hier hetzelfde nummer behouden dus dan zal ik denk ik inderdaad de overstapservice moeten gebruiken.

Dan heb ik nog een vraag misschien dat iemand mij dit kan beantwoorden.
Ik zie bij Ziggo staan dat je tot 6 maanden korting kan krijgen.
Ga ik kijken bij internet en tv zie ik telkens maar 4 maanden staan.
Ga ik kijken bij alles in een geeft men aan dat je 9 maanden voor 30 Euro kan krijgen maar in het scherm rechts zie ik wederom alleen 4 maanden.
Of is het verstandig om via zo,n vergelijkingssite af te sluiten? Doe het liever rechtstreeks bij Ziggo maar welke korting krijg ik nu?
 

Bijlagen

  • Schermopname (2).png
    Schermopname (2).png
    531,3 KB · Weergaven: 115
Daar klopt inderdaad weinig van.

Kijk hier eens naar @Webcare Ziggo

Bij hoofdpagina alles in 1 staat 6 maanden korting voor € 39,95
bij het niet kiezen voor "smart wifi boosters " maar extra korting staat 9 maanden voor € 29,95
En bestel je, dan staat er 4 maanden korting voor € 39,95
 
Laatst bewerkt:
Dit ziet er inderdaad behoorlijk scheef uit als je het mij vraagt! Bedankt voor de scherpe blik en het taggen van ons in je bericht :6

@Pietlut, je kunt ons het beste een bericht sturen via www.ziggo.nl/messenger om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn. Dan zoeken we een goed passend pakket uit voor je ouders!
 
Hopelijk gaat dat dan goed. Want ik lees hier toch dat het niet goed gaat.
Maar goed ik mag er toch van uit gaan dat Ziggo het een en ander op orde heeft. Misschien moet je er maar positief in staan dat het ok zal komen.
Je leest hier inderdaad veel negatieve berichten. De oorzaak hiervan is niet dat het heel vaak fout gaat maar meer dat als alles goed gegaan is er geen reden is om die ervaring op dit forum te delen. Tevreden gebruikers hebben niets te klagen denk ik.
Maar dan toch een positieve ervaring. Wij zijn jaren geleden ook overgestapt van KPN naar Ziggo met nummerbehoud van de vaste lijn. Kreeg meteen van KPN een brief met de vraag of dit de bedoeling was. Als dat zo was hoefde ik niets te doen. En op de dag van omschakelen nog geen uur zonder telefoon gezeten. Dus het kan wel degelijk goed gaan.
Overigens hebben we de vaste lijn inmiddels opgezegd omdat we in het huishouden allemaal een mobiel hebben. Scheelt ook weer heel telefoontjes van dubieuze aanbieders van zaken waarvan zij denken dat wij die nodig zouden hebben.
 
Hier idem dito. Nummerbehoud van KPN naar Ziggo is prima verlopen.
 
Daar klopt inderdaad weinig van.

Kijk hier eens naar @Webcare Ziggo

Bij hoofdpagina alles in 1 staat 6 maanden korting voor € 39,95
bij het niet kiezen voor "smart wifi boosters " maar extra korting staat 9 maanden voor € 29,95
En bestel je, dan staat er 4 maanden korting voor € 39,95
Klopt hoop dat er naar gekeken kan worden. Dank voor jou reactie overigens.
Dit ziet er inderdaad behoorlijk scheef uit als je het mij vraagt! Bedankt voor de scherpe blik en het taggen van ons in je bericht :6

@Pietlut, je kunt ons het beste een bericht sturen via www.ziggo.nl/messenger om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn. Dan zoeken we een goed passend pakket uit voor je ouders!
Goedenmiddag Webcare Ziggo,
Dankjewel voor je eerlijke antwoord. :)Op de site zie je bijv ook staan dat je 6 maanden korting krijgt bijv op internet en tv( bij de alles in een pakketten 9 maanden) maar ook daar krijg je bij de afrekening maar 4 maanden te zien. Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat je naar een vergelijkingssite moet want daar zie je vaak wel de kortingen staan eventueel met een cashback actie. Je mag verwachten dat het op de Ziggo site ook goed vermeld wordt...hopelijk staat dat binnenkort goed aangegeven.

Bij deze ook bedankt voor de aanbod van je hulp. IK ben er gisteren bezig mee geweest om het beste voor mijn ouders uit te zoeken. Heb het met hen vaker erover gehad dat ze over moeten stappen maar ze weten momenteel nog niet dat ik met Ziggo bezig ben. Maar het is wel duidelijk dat het beste is dat ze overstappen. KPN is best wel prijzig na het jaar van de korting en ik heb ook geen zin met hun te gaan onderhandelen als je er al uit gaat komen. De entertainment korting zal dan wegvallen helaas maar goed dan maar het volle bedrag per maand voor spotify betalen.
Maar ik heb wel besloten hen naar Ziggo om te zetten moet vandaag nog even kijken wat het beste voor hun is en hun vandaag ook inlichten dat ik de stap ga maken zij vertrouwen erop dat ik de juiste keuze maak.
Dank nogmaals voor het aanbieden je hulp wordt zeer gewaardeerd!
Je leest hier inderdaad veel negatieve berichten. De oorzaak hiervan is niet dat het heel vaak fout gaat maar meer dat als alles goed gegaan is er geen reden is om die ervaring op dit forum te delen. Tevreden gebruikers hebben niets te klagen denk ik.
Maar dan toch een positieve ervaring. Wij zijn jaren geleden ook overgestapt van KPN naar Ziggo met nummerbehoud van de vaste lijn. Kreeg meteen van KPN een brief met de vraag of dit de bedoeling was. Als dat zo was hoefde ik niets te doen. En op de dag van omschakelen nog geen uur zonder telefoon gezeten. Dus het kan wel degelijk goed gaan.
Overigens hebben we de vaste lijn inmiddels opgezegd omdat we in het huishouden allemaal een mobiel hebben. Scheelt ook weer heel telefoontjes van dubieuze aanbieders van zaken waarvan zij denken dat wij die nodig zouden hebben.
Ben ik wel met eens en als het mis gaat zal Ziggo het denk ik ook wel goed oplossen. Normaal gesproken zou ik bereid zijn om KPN een maandje langer aan te houden maar dat wordt nu moeilijk omdat mijn ouders ook hun vaste telefoon nummer willen behouden.
Ik heb zelf ook goede ervaring met Ziggo wat dat betreft toen ik overstapte is alles heel fijn verlopen kan ik niets verkeerd over zeggen.
Ook een monteur die tijd had en bereid was mee te denken.
Ik ga nu goed kijken wat het beste abonnement voor hen is en hen vandaag ook inlichten dat ik ze naar Ziggo om wil gaan zetten.
Hopelijk staat de info mbt de kortingen op de Ziggo site binnenkort ook correct aangegeven.
 
Kijk maar eens op de website gaat het ook met het bestellen van internet en tv mis.
Dus ook met de alles in een pakketten zoals jullie hierboven in het voorbeeld kunnen zien.
Je krijgt maar 4 maanden korting ook bij alles in een krijg je nog meer maanden korting maar ook dat wordt niet weergegeven.
Ga je op vergelijkingssites zie je het wel staan zelfs een cashback actie hopelijk kan Ziggo dit snel in orde maken omdat dit best wel verwarrend is.
JE ziet ook dat Ziggo op de eigen website zegt ,tot 6 maanden korting, wilt geven.Tot 6 maanden? Je krijgt toch gewoon 6 maanden korting.? Heel verwarrend. Met 6 maanden korting...tot 6 maanden korting? Wat is het nu en zoals gezegd staat op het afrekening gedeelte het ook niet goed aangegeven.
Vindt wel dat Ziggo dit snel op hun eigen website op orde moet krijgen. Zoiets zou eigenlijk niet mogen gebeuren is mijn mening zeker niet op je eigen web pagina. Ben eens benieuwd hoe snel Ziggo dit aangepast heeft.

Hieronder een voorbeeld van een vergelijkingssite maar ook die klopt dan weer niet met Ziggo omdat je op de site van Ziggo langere korting op de alles in een pakketten kan krijgen.
Maar even een voorbeeld hoe het op zo,n site aangegeven staat dat je inderdaad de eerste 6 maanden korting krijgt.
Bovendien kan je ook een cashback actie krijgen.
https://meermetziggo.nl/?qooqie_creative_id=535818227249&keywords=ziggo actie
 

Bijlagen

  • Schermopname (12)_LI.jpg
    Schermopname (12)_LI.jpg
    159,2 KB · Weergaven: 111
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan