Openstaande Ziggo straatkast meldingen

Er staat (helaas) een Ziggokast tegen mijn huis en deze staat open. Contact met Ziggo is onmogelijk als je zelf geen Ziggo gebruikt. Daarom meldt ik het hierbij. Wat te doen?
Hallo @mboelsma , bedankt voor het melden van de openstaande wijkkast.

Wanneer je geen klant bij ons bent, kun je ook gewoon via de telefoon, chat, social media en via deze weg een openstaande wijkkast melden. Elke melding wordt door ons gewaardeerd, zodat wij deze kast kunnen repareren en sluiten.

Ik kom even terug op de discussie over het huisnummer. Er is namelijk een reden waarom we dit vragen. Onder andere de tijdsbesteding van onze monteurs. In zo`n relatief drukke straat wil onze monteur de ogen op de weg houden en niet moeten turen naar de wijkkasten. Of moeten keren en 2x de straat moeten doorrijden.

Ook voor het aanmaken van de administratieve werkbon moeten we een huisnummer invoeren waar de kast (ongeveer) het dichtste bij staat. Wanneer je zelf niet je huisnummer wilt doorgeven, geef je gewoon aan dat de kast rond huisnummer X en X staat. Daar hebben we begrip voor en op die manier weten wij ook welke wijkkast openstaat.

Daarnaast worden ook altijd de signaalwaardes van de wijkkast gecontroleerd vooraf aan het bezoek van de monteur. Als we zien dat de waardes ook niet meer optimaal zijn, kan de monteur hier gelijk aandacht aan besteden. Geef je geen huisnummer door, dan moeten we meerdere wijkkasten handmatig controleren en dat kost tijd (dit is een ander proces dan de sensoren bij complete uitval of onderbrekingen). Dan kan het langer duren voordat een reparatiebon gereden wordt.

Dat zijn in het kort even de hoofdredenen waarom wij altijd om een huisnummer vragen. Ik ga er vanuit dat de onduidelijkheid hiermee is weggenomen.
 
Laatst bewerkt:
Elke melding wordt door ons gewaardeerd, zodat wij deze kast kunnen repareren en sluiten.

Juist daarom kun je niet te veel eisen stellen, het is een pre als ze het huisnummer vermelden, maar als ze dat niet doen is het ook geen ramp. De monteur hoeft niet 20 kasten in een wijk na te lopen als jullie op kantoor al wat voorwerk verrichten. Met de informatie die jullie hebben en streetview moet het peanuts zijn om de exacte locatie te achterhalen.

En misschien is het een idee om een soort sensortje te installeren die een melding geeft als het kapje van de kast open is bijv. via 4G of een LoRa netwerk zeker wanneer er straks duurdere apparatuur geplaatst gaat worden in bijv. de wijkkasten. Als het open gebroken wordt is het wel prettig dat je een melding krijgt. En ongeautoriseerde toegang tot het netwerk (het zelf weer aansluiten van een coax) is dan ook een stuk lastiger.
 
Laatst bewerkt:
Ach, even duidelijk zeggen waar de kast staat en dan heb je al die extra sensoren niet nodig.
Zo ingewikkeld is het toch niet?

Ik denk dat zo'n sensor juist heel wat kosten kan gaan besparen. Lang niet alle openstaande kasten worden direct gemeld of helemaal niet gemeld waardoor er schade kan optreden in de tussen tijd. Ook het her-aansluiten gaat men wel laten als er een sensor op zit die meldt wanneer de kast open gaat. Ziggo moet een beetje pro-actief denken.
 
Sensoren zijn er ooit wel geweest..veel alarmen..weinig actie..te veel kosten.
Dus blij dat het er niet meer is.

In de nieuwe DAA nodes zijn wel alarmeringen actief die een noc helpdesk triggeren.
 
@Webcare Ziggo Openstaande kast V Baerlestraat Tussen Miele en Ace & Dik (geen familie) 44/46 Amsterdam (zijn er meer?)
 

Bijlagen

  • 20221201_133916.jpg
    20221201_133916.jpg
    369 KB · Weergaven: 192
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan