• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Naar aanleiding van de FAQ - Digital TV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Digifan
  • Startdatum Startdatum
Nog een vraag over de HDTV tuner. klopt het dat als je een Niet compatible HDTV plasma scherm hebt. en je dus via de DVI aansluit op de HDTV tuner. dat je alsnog enig positief verschil ziet met de HDTV uitzending en de normale uitzending?
 
@ Frits en Robbiej en alle anderen(die in het topic FAQ reageren) : Het lijkt mij (maar wie ben ik) om dat topic (de FAQ) alleen voor de FAQ zelve te gebruiken en aan te laten vullen door bv de opsteller van de FAQ. Vragen nav de FAQ zijn vaak onder te brengen in een al bestaand topic of je opent desnoods een nieuw topic. Dit lijkt me voor de overzichtelijkheid van de FAQ beter :angel:
 
dvanhul zei:
@ Frits en Robbiej en alle anderen(die in het topic FAQ reageren) : Het lijkt mij (maar wie ben ik) om dat topic (de FAQ) alleen voor de FAQ zelve te gebruiken en aan te laten vullen door bv de opsteller van de FAQ. Vragen nav de FAQ zijn vaak onder te brengen in een al bestaand topic of je opent desnoods een nieuw topic. Dit lijkt me voor de overzichtelijkheid van de FAQ beter :angel:

Heb ik eens een keer een goed idee ;) , goed voor mijn Karma :angel: en zo, (b)lijkt er inenen iemand anders de topicstarter te zijn :'( ;)
 
Frits,zit de spitter na de mediabox,dit moet namelijk! : :#
nb voor die extra tv's
 
[offtopic]
dvanhul zei:
Heb ik eens een keer een goed idee ;) , goed voor mijn Karma :angel: en zo, (b)lijkt er inenen iemand anders de topicstarter te zijn :'( ;)
Dankzij jouw is het nu overzichtelijk. Bedankt daarvoor! +1 :6
[/offtopic]
 
Egelie zei:
Ik heb last van storingen op m'n beeld?!!

Controleer of je kabels van hoogwaardige kwaliteit zijn, en ook niet te lang zijn. Ook zijn splitters en versterkers uit den boze. Lange kabels en splitters/versterkers zijn funest voor de signaalkwaliteit. Splitters en versterkers kun je op de rf-out van je mediabox aansluiten om het signaal vanaf dat punt te verdelen over de verschillende televisies in je woning.

In het verleden heeft UPC splitters (zogenaamde Cablemodem Optimizers) geleverd ten behoeve van Chello Internet. Deze splitters zijn niet goed. Neem contact op met UPC zodat je een nieuwe splitter (MCP03) toegestuurd krijgt (gratis). Controleer voor de zekerheid of het beeld zonder de splitter ertussen wel goed is. Is het beeld dan wel goed, dan is het probleem duidelijk.

Als je alles nagekeken hebt, en je bent er zeker van dat jouw bekabeling in orde is en je hebt nog steeds last van slecht beeld, dan dien je contact op te nemen met de HD voor een monteursafspraak: dit kost € 39,-; wanneer blijkt dat het probleem bij UPC ligt (slecht signaal, mediabox defect, wandcontactdoos defect etc) dan worden deze kosten weer gecrediteerd.


Lezers,
ik heb deels aangehaald waar ik over wil praten & vragen.
sinds ongeveer een halve week heb ik dus ook zo'n mediabox aangesloten staan.
Het eerste uur ging alles goed.
Daarna vloog het beeld eruit. Van alles geprobeerd , en toen over gegaan op de fabrieksinstellingen.
Signaalsterkte ongeveer 70 % en de kwaliteit 100%
Maar zodra er op zoeken naar zenders werd gedrukt, kwam het beeld na enige tijd terug met de mededeling dat de handeling niet was voltooid.
Kortom ik had niks. Uiteraard dit enige keren herhaald.
Ten einde raad UPC gebeld.
Nou ze zouden een software update sturen welke één uur tijd in beslag zou nemen.
Daarna de stekker er zo'n 20 sec af halen en weer er in doen.
Inderdaad heel de handel werkt weer ....... tenminste tot op een klein irriterend detail na.
Na ongeveer een uur springt het beeld op zwart en even later krijg ik een automatisch software update en weer een aantal minuten daarna werkt heel de handel weer.
Je moet dan weer de goede zender opzoeken om verder te kijken.
Dat verschijnsel bleef zich maar herhalen.
Vandaag dus weer UPC gebeld en toen heb ik onder hun leiding eerst via pagina 999 en het indrukken van de rode knop alles gecontroleerd. Nou dat was dus goed.
Hierna een software update geforceerd met de rechter pijl toets e.d. ( ik lees hier en ergens anders steeds over de linker pijl toets op het apparaat.) ( laatteste software versie is dus . 1.93)
Nu dat ging allemaal prima.
Maar het euvel blijft zich herhalen.
Wederom UPC gebeld en het einde van het verhaal is dat ze een monteur sturen.
Op zich vind ik dat niet erg, maar wel dat ik straks zou moeten betalen voor een zogenaamde fout.
Dat is de kern van mijn vraag, althans de aanleiding hiertoe.
Ik heb n.l. altijd 3 TV's gehad. Eentje in de huiskamer, een in mijn hobby/computerkamer en een in de slaapkamer.
En dan raad u het waarschijnlijk al, hier voor gebruik ik een splitter en versterker.
Werkt nu en n het verleden altijd prima.
Ook nadat ik een half jaar geleden digtale telefonie vna UPC heb genomen , werkt alles nog steeds prima met extra versterker en spliitter.
Ik heb dus een prima beeld, alhoewel dat niet beter is dan het analoge.
Ik vraag mij nu af, wat kan de oorzaak zijn?
Het signaal wordt niet overstuurd of zo.
Of zou het kunnen dat de mediabox op gezette tijden een controle signaal terugstuurd, welke dan SOMS niet goed meer doorkomt terug de versterker en de splitter in.
Alhoewel ON DEMAND e.d. werkt prima. Maar ja dat zijn maar kortstondige signalen.
Wat is er bij mij fout of zou het toch aan de mediabox liggen.?
Vergeet niet dat alles prima een uur of langer kan werken dus waarom vliegt ie eruit?

Frits Egelie

Probeer je mediabox eens aan te sluiten zonder huisversterker.
Dus plaats zo kort mogelijk na de AOP (dus waar de UPC kabel je huis binnenkomt) een splitter, een kabel gaat naar de mediabox, en de andere kun je dan naar je versterker laten gaan en vervolgens naar de andere tv's in je huis.
 
Maatje van me heeft veel problemen met z'n decoder (pas beeld na 10 minuten en niet altijd) nu was ik daar vanmiddag en hij heeft een hele andere dan ik, terwijl ze op bijna dezelfde dag zijn uitgeleverd.

Is het random welke je krijgt ?
 
cuppie zei:
Maatje van me heeft veel problemen met z'n decoder (pas beeld na 10 minuten en niet altijd) nu was ik daar vanmiddag en hij heeft een hele andere dan ik, terwijl ze op bijna dezelfde dag zijn uitgeleverd.

Is het random welke je krijgt ?

Nee, willekeur waarschijnlijk ;D
 

Allereerst ook mijn hartelijke dank voor de uitgebreide FAQ sectie, super!. Ik had alleen nog wel een vraag over de gefoceerde software updates. wat bedoelt u exact met de X toets. Ik heb vorige week de grijze upc mediabox (thomson) ontvangen met zo'n dikke grijze afstandsbediening. Ik kan behalve de lettertoetsen geen toets X ontdekken, of bedoelt u soms elke willekeurige toets ?.
 
MR. K5sixmoeiilijke naam zei:
knop X: bij zwarte mediabox is dit de Ch- op de mediabox, en bij de zilverkleurige mediabox is dit het ‘pijltje naar links’-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.

Dur voor jou waarschijnlijk het pijltjenaarlinks knopje.
 
Terug
Bovenaan