Naar aanleiding van de FAQ - Digital TV

Digifan

Forum Gebruiker
Berichten
75
Allereerst bedankt voor de duidelijke uitleg! :6
Ik denk dat veel van ons hier wat aan hebben!

Daarnaast las ik ik dit:

Voor de goede orde: het is niet mogelijk om (op een lage wijze) meer dan 1 tuner in huis te hebben, je kunt dus niet én de DVR én de HDTV-tuner hebben. Het is het één of het ander (de monteur komt de mediabox omruilen). Het is dus niet mogelijk om HDTV-uitzendingen op te nemen, hiervoor je eigen recorder te gebruiken. Later dit jaar wordt een andere HDTV-tuner verwacht met DVR-functies.

Ik heb dan gelijk een vraag aan je. Stel dat je nu over wil stappen op de HDTV tuner en later dit jaar (wanneer beschikbaar) wil je de HDTV-tuner met DVR functie, kun je dan weer veranderen en zo ja dient daar dan weer € 50 voor betaald te worden?
 
Ik zou daar maar al te graag een antwoord op willen geven, maar dat kan ik helaas niet. Dat is namelijk simpelweg nog niet bekend.
 
Fijne UPC vriend,

Wat is een geil toetsenbord?

Ik heb een half uur naar mijn toetsenbord zitten staren, maar er gebeurt niets. Ik wordt er niet warm of koud van. LOL :6

Maar bedankt voor deze draad. Ik denk dat het een hoop vragen van lezers beantwoord.

Groeten, Alfons
 
Alfons Verbiest zei:
Fijne UPC vriend,

Wat is een geil toetsenbord?

Ik heb een half uur naar mijn toetsenbord zitten staren, maar er gebeurt niets. Ik wordt er niet warm of koud van. LOL :6

Bedankt voor deze draad. Ik denk dat het een hoop vragen van lezers beantwoord.

Groeten, Alfons
Ik noem het geil toetsenbord, omdat sommige mensen 'm zó graag willen hebben terwijl het op dit moment nog niet veel nut heeft.
 
Ik begreep het wel. Het was als geintje bedoelt. Ik ben benieuwd of het na de a.s. update hier beter werkt en er meer mogelijkheden komen (zoals het display waar niets op te zien is).

Maar - zoals ik al een keer in dit forum heb gemeld - bij mij in 1316 (Almere) is het sinds een week of 4 aanmerkelijk beter geworden. Zo veel beter, dat ik Film1 en Sport1 bij Canaal Digitaal heb opgezegd en via UPC genomen heb. Toch een teken dat ik er vertrouwen in heb.

Groeten, Alfons
 
: Grote duimen omhoog : Netjes werk! Gezien ik nog geen echte hd-ready tv heb en het alleen maar wilde proberen op mijn monitors - en graag ook wil opnemen. Spaar ik lekker verder voor een goeie hd-ready plasma en tegen die tijd is die hd-pvr versie er vast wel. Zo snel gaat mijn sparen niet. Opa van vriend van me heeft een 42" pioneer gekocht voor het WK, dus ik ga op vakantie bij opa :)
 
Goed werk.
Duidelijke uitleg tumbs :6 :6
Ben alleen nog wel benieuwd of UPC het inderdaad gaat halen vóór het WK.
Als je je bedenkt dat het nog 24 dagen is voordat het WK begint..........
De mails en/of brieven moeten dus nog de deur uit naar de mensen die graag het voetbal in HD-kwaliteit willen kijken en hun interesse kenbaar hebben gemaakt op "ervaarhdtv.nl". Dàn moeten deze mensen nog op tijd reageren, dàn moeten deze inschrijvingen nog verwerkt worden en dàn moeten er nog een paar blikken monteurs opengetrokken worden om die 9.999 mensen zo'n decoder te bezorgen! :police: af, als ze dat lukt.
Verder vind ik het vreemd, dat alleen mensen die zie ingeschreven hebben op "ervaarhdtv.nl" snel deze decoder kunnen ontvangen. Al die mensen die wèl graag zo'n decoder zouden willen hebben, maar ook weer niet elke dag op een forum kijken, zoals deze, de boot dus missen.
Maar goed, ik hoop in ieder geval dat ik het WK in HD kan kijken op m'n beamer. Lijkt me ECHT genieten (hopelijk wel zonder haperingen ;)
 
In dit topic aub alleen reacties over de faq en datgene wat daarin wordt beschreven.

Discussie over de (on)mogelijkheid de hdtv mediabox voor het wereldkampioenschap uit te leveren loopt al in: Nieuwe tuner van UPC
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb last van storingen op m'n beeld?!!

Controleer of je kabels van hoogwaardige kwaliteit zijn, en ook niet te lang zijn. Ook zijn splitters en versterkers uit den boze. Lange kabels en splitters/versterkers zijn funest voor de signaalkwaliteit. Splitters en versterkers kun je op de rf-out van je mediabox aansluiten om het signaal vanaf dat punt te verdelen over de verschillende televisies in je woning.

In het verleden heeft UPC splitters (zogenaamde Cablemodem Optimizers) geleverd ten behoeve van Chello Internet. Deze splitters zijn niet goed. Neem contact op met UPC zodat je een nieuwe splitter (MCP03) toegestuurd krijgt (gratis). Controleer voor de zekerheid of het beeld zonder de splitter ertussen wel goed is. Is het beeld dan wel goed, dan is het probleem duidelijk.

Als je alles nagekeken hebt, en je bent er zeker van dat jouw bekabeling in orde is en je hebt nog steeds last van slecht beeld, dan dien je contact op te nemen met de HD voor een monteursafspraak: dit kost € 39,-; wanneer blijkt dat het probleem bij UPC ligt (slecht signaal, mediabox defect, wandcontactdoos defect etc) dan worden deze kosten weer gecrediteerd.


Lezers,
ik heb deels aangehaald waar ik over wil praten & vragen.
sinds ongeveer een halve week heb ik dus ook zo'n mediabox aangesloten staan.
Het eerste uur ging alles goed.
Daarna vloog het beeld eruit. Van alles geprobeerd , en toen over gegaan op de fabrieksinstellingen.
Signaalsterkte ongeveer 70 % en de kwaliteit 100%
Maar zodra er op zoeken naar zenders werd gedrukt, kwam het beeld na enige tijd terug met de mededeling dat de handeling niet was voltooid.
Kortom ik had niks. Uiteraard dit enige keren herhaald.
Ten einde raad UPC gebeld.
Nou ze zouden een software update sturen welke één uur tijd in beslag zou nemen.
Daarna de stekker er zo'n 20 sec af halen en weer er in doen.
Inderdaad heel de handel werkt weer ....... tenminste tot op een klein irriterend detail na.
Na ongeveer een uur springt het beeld op zwart en even later krijg ik een automatisch software update en weer een aantal minuten daarna werkt heel de handel weer.
Je moet dan weer de goede zender opzoeken om verder te kijken.
Dat verschijnsel bleef zich maar herhalen.
Vandaag dus weer UPC gebeld en toen heb ik onder hun leiding eerst via pagina 999 en het indrukken van de rode knop alles gecontroleerd. Nou dat was dus goed.
Hierna een software update geforceerd met de rechter pijl toets e.d. ( ik lees hier en ergens anders steeds over de linker pijl toets op het apparaat.) ( laatteste software versie is dus . 1.93)
Nu dat ging allemaal prima.
Maar het euvel blijft zich herhalen.
Wederom UPC gebeld en het einde van het verhaal is dat ze een monteur sturen.
Op zich vind ik dat niet erg, maar wel dat ik straks zou moeten betalen voor een zogenaamde fout.
Dat is de kern van mijn vraag, althans de aanleiding hiertoe.
Ik heb n.l. altijd 3 TV's gehad. Eentje in de huiskamer, een in mijn hobby/computerkamer en een in de slaapkamer.
En dan raad u het waarschijnlijk al, hier voor gebruik ik een splitter en versterker.
Werkt nu en n het verleden altijd prima.
Ook nadat ik een half jaar geleden digtale telefonie vna UPC heb genomen , werkt alles nog steeds prima met extra versterker en spliitter.
Ik heb dus een prima beeld, alhoewel dat niet beter is dan het analoge.
Ik vraag mij nu af, wat kan de oorzaak zijn?
Het signaal wordt niet overstuurd of zo.
Of zou het kunnen dat de mediabox op gezette tijden een controle signaal terugstuurd, welke dan SOMS niet goed meer doorkomt terug de versterker en de splitter in.
Alhoewel ON DEMAND e.d. werkt prima. Maar ja dat zijn maar kortstondige signalen.
Wat is er bij mij fout of zou het toch aan de mediabox liggen.?
Vergeet niet dat alles prima een uur of langer kan werken dus waarom vliegt ie eruit?

Frits Egelie
 
Terug
Bovenaan