• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mails niet doorgestuurd via pop3

I

ikke222

De laatste tijd gebeurt het regelmatig dat een mailtje dat wel op webmail staat niet wordt doorgestuurd naar outlouk expres :9. Erg onhandig omdat ik niet dagelijks op webmail kijk maar wel regelmatig op outlouk

zijn er mensen met dezelfde problemen of weet iemand misschien de oplossing van dit probleem?
 
Krijg je een foutmelding bij het ophalen van je mail met Outlook Express?
Nee? Check je account-instellingen.
Ja? Wat is die foutmelding?
 
nee ik krijg geen foutmelding. maar het vreemde is dat de meeste mails wel worden doorgestuurd alleen dat er in een maand denk ik twee tot drie blijven 'hangen' op de server van chello

Bij een verkeerde account instelling komt er lijkt me geen enkele mail meer door en dat is niet het geval.
 
Een kennis van mij heeft dat ook af en toe met een emails. Zowel met chello als niet chello.
Een deel van de emails wordt opgehaald en dan blijft outlook "hangen".
Het blijkt altijd aan een of meerdere emails te liggen. Het lijkt erop dat die op de een of andere manier niet "standaard" zijn en Outlook haalt ze dan niet op.
Zodra hij ze online heeft bekeken en weggooid werkt alles weer normaal.
Soms helpt het om de beveiligingen van outlook tijdelijk wat lager in te stellen.
Echt duidelijkheid over wat er aan de hand is hebben wij nog niet.
 
Even voor de duidelijkheid en ter info:
Het is niet zo dat chello emails doorstuurd naar outlook. Outlook moet aan de chello mail server vragen of er voor jouw account nog email is.

Dit maakt natuurlijk niet uit voor jouw probleem. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een virusscanner bij jouw op de PC deze mails tegenhoudt en verwijderd of in een andere map zet.
 
nee ook met de virusscanner uit worden deze mails niet opgehaald. Outlook loopt ook niet vast tijdens het ophalen van de mails hij doet gewoon net alsof de mails niet bestaan
 
Probeer eens een ander programma, zoals Mozilla Thunderbird. Werkt het daarmee wel goed?
 
Tip kan ook zijn, alle email account verwijderen, outlook opschonen en dan alles op nieuw instellen. Tevens even kijken naar je firewall/scanner welke restrictie die heeft van bescherming.
 
Terug
Bovenaan