BartV
Forum Gebruiker
- Berichten
- 758
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Nav het mailtje van Ziggo over de gewijzigde instellingen voor email, ben ik daarmee aan de slag gegaan.
Inkomend geen probleem, maar uitgaand lukt niet.
Ik gebruik deze aanwijzingen van Ziggo:
Ik heb alleen de opties STARTTLS en SSL/TLS. Bij inkomend kies ik voor de tweede optie, dus dat hier ook maar gedaan. OK?
mbt "gebruikersnaam":
Ik heb diverse adressen, maar heb hiervoor m'n door Ziggo (of eigenlijk UPC) aangemaakte standaardadres ingevuld. Ik neem aan dat dat in orde is en dat niet voor elk adres een aparte smtp-instellingen opgeveven moeten worden. OK?
mbt "wachtwoord":
In het instellingenvenster van Thunderbird voor SMTP-server heb ik helemaal geen mogelijkheid voor het opgeven van een wachtwoord! Wat nu??
Wie kan me helpen?
PS Bijgevoegd het invoervenster van Thunderbird
Inkomend geen probleem, maar uitgaand lukt niet.
Ik gebruik deze aanwijzingen van Ziggo:
Uitgaande serverinstellingen
- server: smtp.ziggo.nl
- serverpoort: 587
- type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
- verificatie vereist: Ja
- gebruikersnaam: volledig e-mailadres
- wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Ik heb alleen de opties STARTTLS en SSL/TLS. Bij inkomend kies ik voor de tweede optie, dus dat hier ook maar gedaan. OK?
mbt "gebruikersnaam":
Ik heb diverse adressen, maar heb hiervoor m'n door Ziggo (of eigenlijk UPC) aangemaakte standaardadres ingevuld. Ik neem aan dat dat in orde is en dat niet voor elk adres een aparte smtp-instellingen opgeveven moeten worden. OK?
mbt "wachtwoord":
In het instellingenvenster van Thunderbird voor SMTP-server heb ik helemaal geen mogelijkheid voor het opgeven van een wachtwoord! Wat nu??
Wie kan me helpen?
PS Bijgevoegd het invoervenster van Thunderbird