@home emailadres houden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JanJH
  • Startdatum Startdatum
Dit proleem speelt al jaren..
Je hebt je er nooit mee bezig gehouden, nu het jouw overkomt..is het wel een probleem?

Dat is wat er aan de hand is in dit land.
Zolang het ver van mn bed show is..who cares?
Maar oohh wee als het jezelf treft.
 
Hebben we het hier eigenlijk over het 'zomaar' verdwijnen van een @home email adres, of het overstappen naar een andere provider waardoor je het email adres verliest?
 
Mijn vrouw heeft een oer oud @hetnet.nl email adres. Nu is dat van KPN. We hebben internet, tv en vaste telefoon van Ziggo. Zij heeft mobiel van Vodafone ik van KPN. Dit oer oude email adres kan ze behouden tegen betaling van 2 euro zoveel p/m. Vraag mij niet hoe dit kan maar het werkt.
 
Als alle providers die optie zouden aanbieden, dan is het probleem opgelost.
Waarom ze dat niet doen? Misschien toch stiekem een soort van klantbinding. Die provider afhankelijke email adressen maken de overstap lastiger.
 
Hebben we het hier eigenlijk over het 'zomaar' verdwijnen van een @home email adres, of het overstappen naar een andere provider waardoor je het email adres verliest?
Zie de starting post. Het verhuizen naar een gebied waar geen Ziggo dienst afgenomen kan worden.

En dat wist je al bij de start van het gebruik van een Ziggo/Home mailadres. Dit is provider gebonden. Wil je een permanent email adres, dan moet je een provider zoeken die losse e-mail accounts aanbied. Maar ook zo'n bedrijf kan failliet gaan of zijn prijzen krankzinnig verhogen.

Wil je echt een permanent mailadres zonder je aan een provider te binden, dan registreer je een eigen domeinnaam. (Kost ca € 5,- per jaar als je het direct een aantal jaren registreert) Vervolgens koppel je die domeinnaam aan een mail provider. En als je wilt wisselen van provider, is er nog niets aan de hand, want je koppelt je domeinnaam gewoon aan de nieuwe provider. b.v. bij een grote provider als Gmail, kun je ook terecht met een eigen domeinnaam.
 
Zie de starting post. Het verhuizen naar een gebied waar geen Ziggo dienst afgenomen kan worden.
Ik reageerde niet op de startpost uit 2018 :)
Maar op het nieuwe bericht #20.
Ik ben alleen bang dat hij niet het antwoord heeft gekregen waar hij op hoopte. Die zie je hier niet meer terug.
 
Je antwoord inderdaad op de latere post. Maar ik ga er toch vanuit dat die latere post dezelfde situatie beschrijft als de starting post uit 2018. Anders had hij wel een nieuw topic aangemaakt.
 
Terug
Bovenaan