• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe kan ik zien of het Ubee kapot is ?

  • Onderwerp starter Jan Jurgens
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jan Jurgens

Het werkt dus nog steeds niet... opeens stopt ie met functioneren.
Het Ubee modem/router ding heeft uitgestaan... de hele nacht...

Kan er eens een medewerker van Ziggo op afstand naar kijken ?
Al vast bedankt daarvoor !

Nogmaals, vanwege 100% doof zijn kan ik niet met een telefoon
werken, anders was het al lang gebeurd !

Dit topic had ik gestart maar de verkeerde naam gekozen...
Niet echt iets dat opvalt.....

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=420431#post420431

Opmerking :
Als je doof bent merk je pas hoe het zit, 't is niet eventje mbv een telefoon bellen en in 2,5 minuutjes klaar zijn en weer internet & mail hebben...
Is niet alleen met dit ziggo & ubee modem ding zo.........

Mocht het teveel vh goede zijn dat ik zit te schreeuwen om hulp,
ik zeg er niet sorry voor.
 
Kan je _precies_ omschrijven wat het probleem is dan?
Branden er lampjes op het modem? zoja, welke, zonee, welke niet.

Bij geen lampjes: andere adaptor getest (router bv)
Staat aan/uit-schakelaar op aan?
 
Je kunt :
- Via Ziggo.nl melding maken van je probleem
- Of webcare benaderen via een PM op dit forum
- Of webcare benaderen via twitter
 
Het werkt dus nog steeds niet... opeens stopt ie met functioneren.
Het Ubee modem/router ding heeft uitgestaan... de hele nacht...

Kan er eens een medewerker van ZIGGO op afstand naar kijken ?
Al vast bedankt daarvoor !

Nogmaals, vanwege 100% doof zijn kan ik niet met een telefoon
werken, anders was het al lang gebeurd !

Dit topic had ik gestart maar de verkeerde naam gekozen...
Niet echt iets dat opvalt.....

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=420431#post420431

Opmerking :
Als je doof bent merk je pas hoe het zit, 't is niet eventje mbv een telefoon bellen en in 2,5 minuutjes klaar zijn en weer internet & mail hebben...
Is niet alleen met dit ziggo & ubee modem ding zo.........

Mocht het teveel vh goede zijn dat ik zit te schreeuwen om hulp,
ik zeg er niet sorry voor.

Een nieuw topic openen voor hetzelfde probleem is niet zo netjes.
Hier heb ik al een reactie gegeven

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=420435#post420435
 
Ik zal de volgende keer meteen bij het 1e topic een echt pakkende naam gebruiken ! Een naam die opvalt is altijd beter.... Hier gratis sex is beter dan Hier les 27 van de bijbel voor gevorderden.

Ik heb dus diverse berichten gestuurd...
Als ik het nu goed heb weten 3 mensen van ZIGGO over mijn probleem,
nu is het maar afwachten of ik het juiste gedaan heb. En dat kan wel eens lang gaan duren omdat niet iedereen in een forum gaat zitten kijken. En als er dan niets zeggende namen staan ?

Ik mag van geluk spreken dat ik nog een oud gevalletje voor reserve heb,
dit bericht is er mee gemaakt. Het ding is zooo langzaam dat ik er alleen teksten mee kan versturen.

Ik hoop dan ook van harte dat in de loop van de dag iemand van ZIGGO dit hier ziet en even kijkt of het Ubee in Bridge Modus gezet kan worden......
 
Kan je _precies_ omschrijven wat het probleem is dan?
Branden er lampjes op het modem? zoja, welke, zonee, welke niet.

Bij geen lampjes: andere adaptor getest (router bv)
Staat aan/uit-schakelaar op aan?


De lampjes van het Ubee EVW3200 :

De lampjes die branden : PWR , DS , US , RDY , TEL1 , LAN1 , RTR

De lampjes die niet branden : TEL2 , WLAN , WPS , LAN2/LAN3/LAN4

Het Ubee is de hele nacht uit geweest... enkele uurtjes...
Daarna opgestart... en nog een reset mbv de toets achter op het toestel.

Nu werkt er dus helemaal niks meer... geen email... geen internet...
 
Zo is mijn netwerkje :
(eventueel heeft er iemand wat aan, ben dus een beetje bekent met dit gebeuren)

==> De kabel van ZIGGO die het huis binnenkomt...
Gesplitst voor TV en Internet (de TV laat ik nu weg)
Met daaraan :

==> Het Ubee modem/router toestel van ZIGGO
Normaal dus... alleen WiFi is uit gezet...
Met daaraan :

==> D-Link DGS-1210-16 Switch met diverse toestellen
MediaPlayer van AC Ryan, Mede8er, TV, Bluray Player etc.

Met daaraan :
==> nog een D-Link DGS-1210-16 switch met diverse toestellen
2x NAS van Seagate, 2x NAS van Synology, NAS van Western Digital etc.

Met daaraan :
Mijn computer... met Win 7 64bit
Een ASUS P8Z77-V DeLuxe met i7 3770K

Het werkte goed allemaal totdat ik een Samsung Note 10.1 kocht
en wilde gaan gebruiken. Het WiFi weer aan vh Ubee en was niet
gelukkig ermee.

Een router gekocht van Linksys en wel de EA6500.
Nu zitten we er dus mee...

Het hele netwerk los gemaakt vd computer, en de Linksys aangesloten en meteen in bridge mode gezet. En de Linksys weer aan een D-Link poort... en het werkte allemaal voor 100%.... geen centje pijn...

Maar toen kwam ik op het iedee om het anders te doen...
Ubee in Bridge Modus zetten... Linksys als normale router gebruiken...
En het hele netwerk er achter hangen... en gelukkig zijn...

Dan staan we dus hier... je bent wild en je jongt wat...
 
De lampjes van het Ubee EVW3200 :

De lampjes die branden : PWR , DS , US , RDY , TEL1 , LAN1 , RTR

De lampjes die niet branden : TEL2 , WLAN , WPS , LAN2/LAN3/LAN4

Het Ubee is de hele nacht uit geweest... enkele uurtjes...
Daarna opgestart... en nog een reset mbv de toets achter op het toestel.

Nu werkt er dus helemaal niks meer... geen email... geen internet...

WLAN klinkt als router die uitstaat.
 
Het Ubee modem/router toestel is aan... zie bovenstaande.

De Linksys EA6500 is ook aan... maar... het data lampje is uit...
Het groene lampje brand constant... maar het oranje lampje is uit...

Net als of er geen data stroom is tussen Ubee en Linksys...
Normaal knipperen de oranje lampjes dat het een lieve lust is...
Zelfs als de computer uit is en de Samsung Note niks doet...
 
Mijn eerste vraag is, heb je wel verbinding als een computer (of ander apparaat) rechtstreeks met onze modem verbonden is? En zit deze wel op poort 1 van onze modem? Poorten 2,3 en 4 werken na uitschakeling namelijk niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan