• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

het is nu een drama geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

braad058

Ben nu wekelijks in mijn meterkast te vinden om alles te resetten. Nog een maandje en dan over naar KPN. Ik heb last van blokjes in beeld op de HD zenders. Volgens de klantenservice moet ik maar alle kabels in huis vernieuwen omdat ze op een hoog frequent signaal uitzenden???? Mijn Wifi moet ik wekelijks resetten omdat ik geen ontvangst meer heb. Volgens klantenservice moet ik met alle buren overleggen om allemaal op een ander kanaal te gaan zitten?????? Vanochtend had ik helemaal geen internet en telefoon meer. Nu ligt het aan de voeding van het modum. Ik ben er helemaal klaar mee!!!! Nooit problemen gehad en sinds de zenderwisseling en fusie is het een en al ellende. Vanaf juni maar KPN proberen. Jammer dat er nog geen concurrentie is op de kabelmarkt. Je kunt alleen kiezen tussen Ziggo en Kpn. :oops::roll::oops:
 
Dat van de kabels klopt, 99% van de problemen met tv als het gaat om blokjes ed komt het door een niet goed afgeschermde kabel.

Aan WiFi kan Ziggo niks doen, nu vooral de 2,4ghz vol raakt wordt het lastiger om een goed WiFi signaal uit die routers van Ziggo te halen (die routers zijn sowieso niet geweldig als het om WiFi gaat).

Sent from my MI 3W using Tapatalk
 
Voor de zenderwisseling en fusie had ik loepzuiver beeld en nooit problemen met Wifi. Ik denk dat de apparatuur is verouderd en dat het veel geld kost om alles te vervangen bij klanten.
 
de kabel is dacht ik toch echt alleen ziggo en niet ook kpn

naast ziggo heb je alleen tv over ip zoals kpn maar ook andere aan bieden toch?

en mbt wifi kan ziggo er wel wat aan doen door betere wifi modems te leveren met externe antennes e.d.

het uitvallen van de telefoon is natuurlijk een probleem waar ziggo wel wat aan kan doen.

hoop dat het bij kpn beter gaat.
 
Nu ligt het aan de voeding van het modum. Ik ben er helemaal klaar mee!!!! Nooit problemen gehad en sinds de zenderwisseling en fusie is het een en al ellende. Vanaf juni maar KPN proberen. Jammer dat er nog geen concurrentie is op de kabelmarkt. Je kunt alleen kiezen tussen Ziggo en Kpn. :oops::roll::oops:

Als de voeding van je modem defect is (wat inderdaad nog al eens voorkomt als hij jaren aangestaan heeft) is dat misschien ook de oorzaak van het wegvallen van je wifi. Voordat zo'n voeding helemaal de geest geeft heb je vaak last van af-en-toe uitval omdat het modem dan steeds reset.

In elk geval hebben internet problemen niets te maken met de fusie of met zenderwisselingen, want aan het internet signaal is niets gewijzigd. Ook zonder fusie had je dit dus gehad....
 
Voor de zenderwisseling en fusie had ik loepzuiver beeld en nooit problemen met Wifi. Ik denk dat de apparatuur is verouderd en dat het veel geld kost om alles te vervangen bij klanten.

Dat zou waar zijn als iedereen deze problemen had. Maar als je buren wel goed beeld & internet hebben en jij niet, dan kan je op je vingers natellen dat het probleem toch iets meer lokaal licht.
Overigens is het wel zo dat de WiFi van veel Ziggo modems niet echt best is. Met wat geluk is die bij de router die je straks krijgt van KPN een stuk beter.

Succes bij KPN in ieder geval :)
 
Ziggo heeft er wel toe bijgedragen dat het op de wifi 2.4 GHz een bende is geworden met haar "hotspots".. Ik zie nu al in de wijk mensen met een SSID op 2.4 en 5 GHz en dan ook nog de Ziggo hotspot aan,KPN is daar nu ook bij en FON is er ook al een tijdje.
Veel van die 5 GHz-ers hebben die spullen niet eens,maar hebben het niet uitgezet in hun modem.
Mijn naaste buurman heeft een eigen router achter zijn Ziggo router gezet, de wifi van dat Ziggo ding staat aan, de wifi van zijn eigen router op 2 banden,en hij heeft nog een extender voor de tuin.
Alleen hier in de buurt zijn al meer dan 30 "zenders" aanwezig, ze passen niet eens allemaal in het scherm.

2hxqerb.jpg


Zo'n wonder vind ik het niet dat die wifi slechter is geworden..
 
Ziggo heeft er wel toe bijgedragen dat het op de wifi 2.4 GHz een bende is geworden met haar "hotspots".. Ik zie nu al in de wijk mensen met een SSID op 2.4 en 5 GHz en dan ook nog de Ziggo hotspot aan,KPN is daar nu ook bij en FON is er ook al een tijdje.

Je redenatie dat juist de (ziggo) hotspots een grote bijdrage leveren klopt niet !
Dit zijn mensen die zowiezo een wifi accesspoint in gebruik hebben, de Ziggo SSID die je ziet is alleen een tweede SSID van dezelfde hotspot. Of die nu 'aan' staat voor persoonlijk gebruik of voor gebruik met 'ziggo' als ssid maakt helemaal niets uit voor de kanaalbezetting, want het is hetzelfde ding.


Dat het enorm druk is klopt wel, maar dat komt omdat vrijwel elk huishouden inmiddels een of meerdere wifi routers/ap's in gebruik heeft. Daarbovenop zitten nog draadloze luidsprekers, magnetron ovens, bluetooth en andere draadloze toepassingen. Ook zie je in zo'n plaatje niet de clients en dat zijn er tientallen per toegangspunt tegenwoordig. Elke telefoon, tv, laptop, tablet komt daar nog eens bij. Vooral de 2.4GHz is heel druk, de 5GHz is meestal nog rustiger.

Het is wel opvallend dat het 'de schuld van het slechte bereik van de ziggo modems' zou zijn dat het soms zo slecht werkt volgens veel forumbezoekers. Vreemd is het dan wel dat diezelfde ziggo hotspots van buren wel gewoon via 'ziggo' wifispots door mij gebruikt kunnen worden en zichtbaar zijn in zo'n spectrum plaatje. Als ze echt zo slecht zouden zijn zou dat ook onmogelijk zijn. Veel van de klachten komt door drukte. Een hoog vermogen accesspoint lost dat niet op.

Overigens is de overheid zich ook bewust dat wifi 'vol' zit. Agentschap Telecom heeft hierover een uitgebreid engelstalig rapport laten maken waarvan ook een nederlandse samenvatting bestaat. Je kunt dit via deze pagina vinden.
 
Je redenatie dat juist de (ziggo) hotspots een grote bijdrage leveren klopt niet !
Dit zijn mensen die zowiezo een wifi accesspoint in gebruik hebben, de Ziggo SSID die je ziet is alleen een tweede SSID van dezelfde hotspot. Of die nu 'aan' staat voor persoonlijk gebruik of voor gebruik met 'ziggo' als ssid maakt helemaal niets uit voor de kanaalbezetting, want het is hetzelfde ding.
Ik wist dat deel niet,maar weet wel dat die wifispots standaard aan staan,dus ook als men alleen bedraad gebruikt terwijl veel mensen zich daar niet van bewust zijn.
Daarnaast,als je je eigen wifi gebruikt en een ander je hotspot dan pomp je toch meer data door de ruimte.
Daarnaast staat bij veel CTS (clear to send) uit, zodat niemand op elkaar wacht en gewoon over elkaar toetert.
De meeste zijn ook ruim 3 kanalen breed, ze hebben hun piek wel in hun eigen kanaal,maar beginnen en eindigen een kanaal eerder en later.. het is gewoon erg druk ..
Buiten antennes er aan.. en toeteren maar.. hier staan alleen al 3 FON access points met een buiten antenne in de buurt..
 
Druk heb ik het hier ook wel als ik met mijn mobiel buiten sta met de Wifi analyser aan. Binnen valt het wel mee, omdat ik in een aardige kooi van Farraday zit.
Ook ik heb een eigen router achter de Ziggo modem/router, omdat daarvan de kwaliteit te slecht was. Ik verloor altijd contact.
Je kunt natuurlijk wel de Ziggo router deels zelf uitzetten. Zo het ik 2.4 en 5.0 gewoon uitstaan. Alleen de Wifi spot staat nog aan. (voor jullie als Ziggo gebruiker als je in de buurt bent)

De Ziggo monteur die laatst bij mij was, voor een kabelstoring in de groene kabel, had het er maar moeilijk mee. Hij kwam er niet achter welke naam nou van mij was.

Dingen die je niet gebruikt kun je ook beter uitzetten, maar dat zullen wel weinig mensen doen. Anders had de monteur daar wel eerder aan gedacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan