Resultaat: Terugkijken op TV lukt weer, TV geen klachten verder.
Resterende klacht: Radiosignaal valt regelmatig gedurende ca. 1,5 sec. uit, maar komt terug als radiosignaal (dezelfde zender).
Wat kan ik of Ziggo nog doen?
Ik heb hier de laatste week erg veel problemen mee gehad. Ik heb de Quantis QE317 box aangeschaft voor m'n moeder, die de MediaBox Next heeft. Aangesloten via splitters, alles werkt perfect Met goede moed ben ik aan de slag gegaan om dit ook voor m'n tante te doen. Zij heeft de Mediabox XL. Ook aangesloten door (Ziggo-approved) splitter. En ik heb precies hetzelfde probleem als
@hma : elke X minuten een korte signaal onderbreking op de Quantis box (kort "Geen Signaal" in het display), met geluidsonderbreking. En af en toe garbled geluid.
Na veel testen ben ik er van overtuigd dat dit veroorzaakt wordt door het retoursignaal van de Mediabox XL (daarom werkt het bij mijn moeder gewoon wel: het retoursignaal van de Mediabox Next gaat over een vaste ethernet kabel, niet via de coax).
Als 'bewijs' hiervoor heb ik:
- Als ik de Mediabox XL loskoppel, dan werkt de radio perfect
- Als ik de Mediabox XL uit zet (verwijder stroom), dan werkt de radio perfect
- Als ik de Mediabox XL in standby zet, dan zijn er periodiek signaal storingen voor de radio, ik vermoed dat op die momenten de Mediabox XL bijvoorbeeld de TV gids data ververst
- Als ik de Mediabox XL uit standby haal, dan hapert de radio onmiddellijk
- Als ik op de Mediabox XL ook maar iets doe waar een retoursignaal nodig heeft, hapert de radio
- Als ik op de Mediabox XL een oude aflevering bekijk, dan kan je de radio wel vergeten
Allemaal heel vervelend, en op dit moment weet ik niet wat ik hier verder aan kan doen. Ik heb nog geen contact met Ziggo opgenomen hierover, want ik vertrouw het eigenlijk niet dat ze m'n uitleg zullen begrijpen/accepteren.
Ben benieuwd of hier iemand is die hier meer ideeën over heeft.