Daar refereer ik dus ook al naar, maar bovenop de kwaliteit van de kabel en eventuele verbindingsstukjes, kan dus het aansluitpunt in de muur van de huiskamer ook niet (meer voldoen) aan de eisen. Ziggo heeft de laatste jaren niet alleen AOP-punten in de meterkast vervangen, maar ook het aansluitpunt in de huiskamer. Beide kunnen namelijk signalen/frequenties verstoren als ze nog uit de tijd stammen dat digitaal nog niet "de norm" was.De eerste stap is de slechte signalen te testen met een goed kwaliteit kabel/koppeling rechtstreeks tussen het apparaat en het aop.
Als die tijdelijke kabelverbinding aan de eisen voldoet (KabelKeur) , kan het zijn dat de aansluiting in de wand van een verouderd type is die later toegevoegde frequenties niet of niet goed kan doorgeven. Daar zou je Ziggo op kunnen aanspreken.
Want een kabel die toen voldeed, voldoet misschien niet meer door de toename van zenders, o.a. die voor GSM.
Een goedgekeurde versterker binnenshuis kan de oplossing zijn om de zwakkere signalen voldoende sterkte te geven waardoor de dips worden voorkomen en daarmee ook het wegvallen.
(En mede doordat ik bovenstaande problemen ook heb gehad, heb ik nu een internettunertje op mijn installatie aangesloten met mijn eigen zenderlijst. Bepaalde radiozenders in het Ziggo-betaalabonnement kan ik daarmee niet ontvangen - behalve vanuit de tv-zenderlijst van Ziggo op mijn tv - maar ik heb nu een wereldwijde keus waaruit ik een prachtige, flexibele eigen zenderlijst heb gemaakt. Zo'n losse tuner - zo groot als een wekkerklokje- kan ik iedereen aanraden. )
Laatst bewerkt: