• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

foutcode 8182 / upc ondemand

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fab021279
  • Startdatum Startdatum
Hallo,

Bij mij is vandaag ook de monteur langs geweest, bekabeling alles werkt naar behoren en daar ligt het dus allemaal niet aan. Hij heeft hem nogmaals gereset maar dan via de uit knop achter en de min aan de voorkant tegelijk mijn systeem werkt sneller als ooit tevoren maar nog steeds de 8182 melding! Nadat de monteur een telefoontje had gedaan naar UPC kreeg hij te horen dat UPC het vreemd vindt dat de monteur voor deze storing langs is gestuurd! Het is een bekend probleem waar ze mee bezig zijn maar wanneer het opgelost is weet niemand. Ik kreeg het advies om maar af te wachten en minimaal een klacht te maken! En dit ga ik vandaag dan ook maar zeker doen! Want heb het systeem nu twee weken en nog steeds werkt on demand niet zoals beloofd! Ik hou je op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

Robin
 
Ik heb inmiddels bericht gehad per email dat er in de nacht van 8 op 9 nov onderhoud gedaan zal worden aan het netwerk, dus neem aan dat t met deze fout te maken heb en dat t daarna opgelost is.
 
Vandaag mijn box ontvangen en hier hetzelfde probleem bij On Demand; foutcode 8182

Het is een structureel probleem en er kan (nog) niet aangegeven worden wat de oorzaak is en hoe snel het probleem verholpen kan worden. Er wordt aan gewerkt en tot die tijd geen uitzending gemist kijken... Op zich voor mij niet zo'n heel erg groot probleem, het zal t.z.t. wel opgelost worden denk ik.
 
Ook ik heb in Buitenpost hetzelfde probleem.
Reeds ook contact gehad met UPC die een monteur heeft langs gestuurd.
vorige week vrijdag is de monteur geweest en heeft teruggekoppeld na contact te hebben gehad met de service desk dat dit een bekend probleem is en dat men zoekt naar een oplossing.

Men kon niet aangeven hoelang dit nog ging duren.
Ik was juist een gebruiker van de on demand service wat ik nu niet meer kan gebruiken. :'(

Ondanks het er allemaal goed uitziet, mis ik een aantal opties. Bijvoorbeeld het snel kunnen schakelen tussen twee kanalen. Dit kon ik eerder prachtig mooi met de back toets doen. Qua snelheid mag het allemaal iets sneller en die foutcode 8182 mag er wat mij betreft zo snel mogelijk uit!

Als iemand tips heeft voor de backtoets hoor ik het graag ::)
 
Vanacht onderhoud aan het netwerk ,hoop dat t morgen opgelost is!
Dan ben ik een zeer tevreden man met mn horizon!
 
Onderhoud heeft geen invloed gehad op mijn probleem.
Vanochtend meteen weer upc gebeld en moet nu weer een afspraak maken voor buiten monteur.
Ben dus de afgelopen weken weer aan het lijntje gehouden en voor gelogen.
Twee weken terug monteur geweest,binnenshuis alles perfect,zit in een HUB buiten,de monteur heeft doorgegeven dat er buiten gezocht moet worden en als het 4 dagen later nog niet opgelost is moet ik upc bellen.
Vervolgens gedaan met als antwoord: we zijn er mee bezig.
Paar dagen later weer gebeld: meneer , meer mensen in uw buurt hebben er last van, zijn er mee bezig.
Weer paar dagen later gebeld:meneer zijn er volop mee bezig als het verholpen ontvangt u een sms.
En vandaag krijg ik te horen dat het een individueel probleem is en dat er weer een buitenmonteur moet komen.
Kom op upc , ben inmiddels een week aan vakantie kwijt door monteur bezoeken omdat er gewoonweg problemen bij jullie blijven. En dan gek vinden dat ik voor de volgende monteur geen vrij wil nemen
Kan iemand van webcare mij vertellen hou het nou echt zit?
 
Ook bij mij nog steeds niet opgelost! Nu komen ze 19 november met een nieuwe ontvanger/mediakast.
Weer even afwachten wat dan!
 
Ook hier in Friesland foutcode 8182, jammer want ik gebruik on demand vaak. Bandbreedte is ook maar 20 Mbps en zou 60 mpoeten zijn, ook signaal is zwak maar geen storing op de tv zenders. HB gisteren ontvangen en aangesloten, hopelijk snel opgelost. Het lijkt een structurele fout.
 
Terug
Bovenaan