• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Doorgestuurde mail wordt geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

joop57

Ik heb diverse mailadressen, die ik allemaal de berichten laat doorsturen naar 1 'basis' adres. Tot voor kort was dat een XS4ALL adres, maar sinds vorige week is dat een Ziggo adres.
Nu krijgt een aantal gebruikers de mail terug met de diagnostic:

smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host

Dit heeft iets ermee te maken of bericht in 7bits of 8bits formaat worden verstuurd. Maar daar kan ik zelf natuurlijk niks aan wijzigen.
Heeft iemand een oplossing?
 
Waarom neem je geen gmail.com/outlook.com adres? Ben je provider onafhankelijk (en ze lepelen alle (ziggo/home/multikabel/casema) popboxen leeg) want ik kan het bijna niet geloven dat je alle mail naar een @ziggo.nl account wilt laten sturen.
 
Dat kan natuurlijk, maar ik heb het jaren zo gedaan met mijn Xs4ALL account, zonder problemen. Ik ging ervan uit dat dit met Ziggo ook zo zou zijn. Beetje naief? Ik ben net overgestapt op alles-in-een. Begrijp ik goed dat jij geen hoge pet op hebt van Ziggo mail?
 
Ik denk meer dat hij geen hoge pet op heeft van provider-mail in het algemeen. Aangezien je die kwijt bent zodra je overstapt van provider
 
Dat is juist de reden waarom ik deze constructie gebruik. Ik gebruikte mijn XS4ALL adres alleen zelf als eindstation, en dat wilde ik ook met mijn ZIGGO adres doen. Anderen sturen daar geen mail naar toe.
Het enige dat ik dan bij een providerwissel hoef te doen, is de forwards van mijn andere mail-adressen aan te passen.
Dat werkt overal goed, behalve vanaf mijn oude tiscali (nu telfort) account.
Gek genoeg gaat het soms wel goed, maar soms ook niet. Zoek die fout maar eens op via Google (Body type not supported by Remote Host), dan zie je dat het iets te maken heeft met communicatie tussen servers. Sommige servers (ZIGGO blijkbaar) kunnen geen 8bits mime aan.

Hoe wordt dit mime-type bijvoorbeeld bepaald, eigenlijk gaat dit redelijk simpel:

  • mail zonder attachment of met een plain-text attachment, deze zal afgeleverd worden als 7 bit Mime dit omdat de meeste tekst 7 bit Mime is gebasseerd.
  • mail met jpg attachment, deze zal standaard afgeleverd worden als 8 bit Mime, zodra de attachment namelijk wordt gedetecteerd zal de body omgezet worden naar het type binair, wat 8 bits is.
Het kan voorkomen dat een server geen 8 bit ondersteund je zal dan de volgende melding terug krijgen wanneer je met deze server connect en een mail probeert te versturen:
554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host

Nu heb ik dit geprobeerd, maar dat gaat wel goed met een jpg file. Dus ik begrijp niet waarom het soms wel en soms niet goed gaat.
 
Ik denk meer dat hij geen hoge pet op heeft van provider-mail in het algemeen. Aangezien je die kwijt bent zodra je overstapt van provider

Dat is een beetje overdreven, en ook een beetje je eigen keuze dat je ze kwijtraakt bij een overstap omdat een overstap van provider nooit onverwacht gebeurd.

Als je een pop3 account hebt dan wordt de mail altijd al op je locale computer bewaard. Het bewaren bij de server is alleen optioneel. Meestal 30 dagen maar dat kun je ook instellen.

Als je een imap account gebruikt wordt de mail op de server bewaard. Voordeel is dat je er dan vanaf elke computer bij kunt, nadeel is idd dat de mail dan weg is als je van account wisselt. Maar op de client software kun je vast ook instellen een copie lokaal te bewaren. Zelf gebruik ik G-mail (imap) in combinatie van het apple mail client programma. Op één computer heb ik ingesteld om alle mail ook lokaal te bewaren (voor off-line reading). Dus dan heb je ook een eigen copie als het abbo opgezegt wordt. En die computer back-upt ook zijn mail, zodat dat zelfs dubbel bewaard is.:grin:
 
Dat werkt overal goed, behalve vanaf mijn oude tiscali (nu telfort) account.
Dan zal het probleem waarschijnlijk daar zitten (check het IP-adres van de rapporterende server), want het is de zendende server die de 8-bit body niet wil doorsturen naar een server die niet expliciet aangeeft 8-bit te ondersteunen.
Dit is overigens een bekend probleem met Microsofts Exchange servers. In de derde posting van deze thread wordt het vrij duidelijk uitgelegd.
Voor de volledigheid, Ziggo gebruikt zo te zien geen Microsoft-zooi voor zijn mailservers maar iets van Sun.

mail met jpg attachment, deze zal standaard afgeleverd worden als 8 bit Mime, zodra de attachment namelijk wordt gedetecteerd zal de body omgezet worden naar het type binair, wat 8 bits is.
Alleen als de verzender zijn mail client zo heeft ingesteld. Binaire bestanden kunnen ook Base64-gecodeerd worden verzonden en dan zou alles tijdens het transport gewoon 7-bit moeten blijven.

Dus ik begrijp niet waarom het soms wel en soms niet goed gaat.
Hangt dus van de verzender af. Als die een mail client gebruikt die normaal gesproken niets als 8-bit verzendt maar Base64-codering gebruikt (of 'quoted printable' voor 8-bit tekst), is er niets aan de hand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan