Blokjes in beeld op Sony tv met CI module.

Thami,

Ik heb contact opgenomen met Sony support. Laten weten wat ik ervaar na de update. Ze vroegen daarna om serienummer en aankoopfactuur. Sony belde mij nog daarna om probleem nog even te evalueren. Had genoeg gehoord en ging een MB bestellen. Volgende week gaan ze hem vervangen.
Weet jij zo genoeg? TV is net iets meer als 1 jaar oud.

MiC
Thanks voor uw snelle reactie ,
Ik heb Sony net een mail gestuurd met alle gegevens waar ze naar hadden gevraagd, factuur en afbeeldingen etc.. en ik wacht af.
Mijn tv is ook net een jaar oud. KD-XH9096
Toevallig ook een XH model .
 
Dank voor de terugkoppeling,
Ze komen bij mij volgende week een nieuw moederbord inzetten.
Nou toeval? Nee het heeft degelijk te maken met die update, dit is mij ook verteld
 
Wat een interessante info.
Weten jullie of dit hetzelfde mobo is? Of is het een andere (van de 2021 tv's)?

En hebben/hadden jullie ook last met deze tv dat plots RTL4 zomaar uit kan vallen en de tv een melding geeft 'geen signaal'?
 
Wat een interessante info.
Weten jullie of dit hetzelfde mobo is? Of is het een andere (van de 2021 tv's)?

En hebben/hadden jullie ook last met deze tv dat plots RTL4 zomaar uit kan vallen en de tv een melding geeft 'geen signaal'?
Geen idee. Ik was niet thuis. 2 jongens hebben het mb vervangen. Nu werkt alles weer prima. Ook met de laatste Android update.
Ik had alleen last van blokjes in beeld als de CI+ mod erin zat. Met foa zenders (Ziggo netwerk code 4444) geen storing op de digitale kanalen.
Als het echt zomaar weg valt zou je eens via help knopje en dan signaal sterkte/kwaliteit kunnen kijken wat hij aangeeft op moment dat beeld weg valt. Bij min bleef hij tussen 99 en 100% staan en toch had ik blokjes. Das raar. Vandaar dat mb ook vervangen is.

MiC
 
Dankje voor jouw reactie. Signaalsterkte benaderd de 100%.
Helaas heb ik wel vaker dit soort meldingen gezien bij Sony Bravia tv's. Alle standaardoplossingen geprobeerd, maar niets werkt...
Enige dat ik nog niet geprobeerd heb, is een sperfilter.
 
Dan zou ik die nieuwste filter opteren. Vanwege wegvallen analoge signalen. Anders het probleem bij de leverancier neerleggen?

MiC
 
Ja..Ziggo doet er niet zoveel mee. Stuurde eens een ander kaartje, maar dat hielp ook niets. Op mijn oude tv's (Samsung) had ik hier dan ook nooit last van, dus zegt Ziggo gemakkelijker dat het aan Sony ligt

Daarom hoopte ik dat het nieuwe moederbord of een firmware update misschien ook voor mij een oplossing zou kunnen zijn...

Het sperfilter heb ik nog niet in mijn bezit. Ik moet ook nog even kijken welke goed zou werken... Maar we moeten er denk ik toch maar aan geloven.
 
Back
Top